• Anonym (Xyz)

Mysiga barnfria helgen förstörd igen

Som vv förälder tar man alla chanser att få ha barnen mer än halvtid, skulle aldrig neka om det inte var något jättespeciellt typ bortrest.

Jag har å andra sidan inte ny partner och tänker inte skaffa det heller. Men som ny partner får du kanske finna dig i att din man tar all tid han kan få med barnen om möjligheten ges, eller välja att bo själv.

• Anonym (Xyz)
    Siden skrev 2019-12-09 15:36:52 följande:

Med den inställningen avråder jag dig starkt från att flytta ihop med en ny partner som är barnlös. En bioförälder måste ställa om till den barnfrias liv precis som den utan barn behöver ställa om till ett liv med bonusbarn. Det går inte bara åt ett håll, denna anpassning.

Partner utan barn gick bort redan vid första dejtingsvängen på Tinder. Barnlös kommer inte nära mig igen.

Sambo kommer aldrig bli aktuellt. Särbo kan jag tänka mig om personen själv har barn. Men allra helst är jag nog själv.
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (jim) skrev 2019-12-11 06:29:10 följande:

Jag förstår precis vad det är du menar med att exen vill gå in och sabotera. Det där är en intressant företeelse hur exen blir när graviditeten är ett faktum och det är barn på gång. Man kan undra vad som försiggår i dessa människors huvuden som beter sig så där. Men jag skulle inte vilja påstå att bara för att exet ville gå ut en gång och festa oplanerat med sina vänner så innebär det att hon vill sabotera för ts och hennes man. 

Det kan ju vara så att exet vill sabotera. Eller så är exet bara en förälder som prioriterar annat före sina barn. Oavsett vilket så får det samma effekt, barnen är mer hos ena föräldern.
Svar på tråden Mysiga barnfria helgen förstörd igen