Mysiga barnfria helgen förstörd igen
Jag ser vart det här kommer barka om du inte sätter ner foten redan nu.
Hm, alltså jag sticker ut hakan nu men jag märker att det är ett rätt så vanligt fenomen att gamla baby momma ballar ur när mannens nya (eller den han lever med idag låter bättre) väntar deras första gemensamma barn. Verkar som att det är när pappas kvinna är gravid som det börjar lämnas över ungar i tid och otid.
Hon tänker säkert att du är preggo och ni ligger minsann bara hemma och myser i soffan med chips och dipp på helgerna så då kan ni lika gärna ta barnen också. Omedvetet/medvetet så tror jag att det är så, hon tycker gott att ni kan leka familj nu så hon kan ge sig ut på galej och vinkla vingarna. Nu är det hennes tur typ!
Så vad ska du göra åt detta nu då? Förhoppningsvis så har du och din partner en bra relation och en god kommunikation. Du kan förutspå redan nu att hon kommer stå med vimplar och barnen i hand utanför dörren när du kommer hem från BB, försök att styr upp din karl lite om det här så att han lär sig att gränsa henne.
Det är klart att hans barn är det viktigaste han har och givetvis ska ni satsa på att knyta ihop er lilla familj. Den innefattar dock inte henne så du måste nog ta lite plats i ditt eget hem och visa var skåpet ska stå, det är du som är alfahonan i din karls liv och det ska du visa redan nu så att du inte blir överkörd sedan.