• Zarch

Mysiga barnfria helgen förstörd igen

Jag ser vart det här kommer barka om du inte sätter ner foten redan nu.

Hm, alltså jag sticker ut hakan nu men jag märker att det är ett rätt så vanligt fenomen att gamla baby momma ballar ur när mannens nya (eller den han lever med idag låter bättre) väntar deras första gemensamma barn. Verkar som att det är när pappas kvinna är gravid som det börjar lämnas över ungar i tid och otid.

Hon tänker säkert att du är preggo och ni ligger minsann bara hemma och myser i soffan med chips och dipp på helgerna så då kan ni lika gärna ta barnen också. Omedvetet/medvetet så tror jag att det är så, hon tycker gott att ni kan leka familj nu så hon kan ge sig ut på galej och vinkla vingarna. Nu är det hennes tur typ!

Så vad ska du göra åt detta nu då? Förhoppningsvis så har du och din partner en bra relation och en god kommunikation. Du kan förutspå redan nu att hon kommer stå med vimplar och barnen i hand utanför dörren när du kommer hem från BB, försök att styr upp din karl lite om det här så att han lär sig att gränsa henne.

Det är klart att hans barn är det viktigaste han har och givetvis ska ni satsa på att knyta ihop er lilla familj. Den innefattar dock inte henne så du måste nog ta lite plats i ditt eget hem och visa var skåpet ska stå, det är du som är alfahonan i din karls liv och det ska du visa redan nu så att du inte blir överkörd sedan.

• Zarch
    Anonym (Alice) skrev 2019-12-07 17:48:54 följande:

Han kanske har barnen varannan vecka men han är ju fortfarande en pappa under alla veckor oavsett. Det är ju inget konstigt att han vill titta på när barnet spelar en match eller gärna tar alla möjligheter för att få vara med sina barn mer än vad han får. Det är ju något du borde ha förstått när du gick in i den här relationen? 

Är inte hon mamma till sina barn då med allt ansvar som det innebär?
  • Zarch
    Anonym (Alice) skrev 2019-12-07 18:56:16 följande:

Klart hon är. Men om du bara får ha dina barn 50% av året och den andra föräldern frågar om du kan ta dem några dagar extra, skulle du verkligen säga nej? Säga att du hade planerat att äta chips, så du vill inte träffa dina barn?

Klart han inte kan neka sina barn att komma, handlar inte om det. Men varför ska TS behöva försvara sig och sin besvikelse över plötsligt ändrade planer när inte ens morsan själv verkar prioritera sin helg med sina barn?
  • Zarch
    Anonym (Alice) skrev 2019-12-07 21:13:28 följande:

Tycker bara att hon borde acceptera att hennes sambo är en pappa och ibland har han sina barn.

Och det här handlar ju inte ens om mamman. Pappan prioriterar sina barn. Det kommer dom troligtvis komma ihåg. Veta vem som alltid fanns där och kom på varje match, oavsett vecka. TS borde vara glad att hon hittat en sån man.

Absolut! Nu har jag inte läst att trådskaparen har skrivit något om att hon inte accepterar att han är pappa eller förespråkar att han ska kicka ut sina barn i en gränd eller så.

Hon ventilerar lite irritation och frustration bara, är inte det rätt mänskligt?

Sedan blir det alldeles för sentimentalt. Förhoppningsvis så kommer han att prioritera alla sina barn, även det han kommer att få med TS. Det vilar nog en viss oro från hennes sida om det också kan jag tänka mig.
  • Zarch
    Anonym (Alice) skrev 2019-12-08 00:09:23 följande:

Fast alltså, visst kan man få gnälla ibland men man tänker ju också lite "vad förväntade du dig?". TS blev tillsammans med en man som har barn sen tidigare, så hon kan ju inte bli förvånad när han sen tar hand om sagda barn. Och hennes gnäll är ju i nivå "vill ha min man och hemmet i fred" + att hon funderar på att separera för att slippa hans barn. Man kan inte förvänta sig att vara en egen liten kärnfamilj om ens partner redan har barn.

Sen är deras gemensamma inte född än. Ingen av oss vet hur han kommer agera då det barnet är fött och om alla hans barn kommer prioriteras lika mycket eller inte.

Vad förväntade du dig? Ja så kan man väl också uttrycka sig om man tycker att det är en självklarhet att dom nya kvinnorna ska knäppas på näsan.

Att TS aldrig kommer få en regelrätt kärnfamilj är ju givet men jag tycker att det är konstigt att hon ska anklagas för att vara taskig när hon vill ha en lugn helg på tumanhand med sin karl? Barnens egna morsa verkar ju definitivt måna om att få just DET rätt så ofta och det är tydligen heeeelt i sin ordning och hon står ändå kvar överst på pallplatsen som den goda modern. Så förståeligt och så fint att han lobbar för det och ger henne just detta.
  • Zarch
    Anonym (??) skrev 2019-12-08 08:00:51 följande:

Men snälla, varför tror många att detta handlar om barnens mamma?! Pappan kanske bara är jätteglad för alla extra chanser att vara med sina barn?! Det låter ju faktiskt så med tanke på att han även engagerar sig i deras fritidsintressen etc. Tycker ts har gjort ett kap som valt en toppenpappa till sitt kommande barn och önskar att hon kunde inse och glädjas åt det istället!

Jag tycker att det är jättebra att han engagerar sig i sina barn och i deras fritids/sportintressen, där kan det dra ut över veckorna och det är inte så mycket att säga något om.

Men att glädjas och höja honom till skyarna redan nu som superpappa? Tja, alltså jag går mot strömmen här och säger att jag tycker att TS ska tänka mer egoistiskt. Hon ska lägga fokus på sig själv och på att bana väg för sin egen bebis istället för att koncentrera sig så mycket på dom.

Vad mamman tänker och gör är inget som man kan påverka eller fokusera på men jag tycker att tajmingen är lite förutsägbar och hennes utsvävningar kom lite ?väl lägligt? och där ska TS vara på sin vakt. Ju mer barnen är hos pappan och hans flickvän desto mindre tid kommer han att ge till bebisen, det kan man räkna ut på en stjärt och det tror jag att morsan har tagit lite fasta på. Men nu är ju jag rätt så kritiskt lagd i min natur som anser att många är manipulativa. Hoppas faktiskt att jag har fel!
  • Zarch
    Anonym (Alice) skrev 2019-12-08 11:03:31 följande:

Vadå "knäppas på näsan"? Han är en pappa som tar hand om sina barn. Klarar man inte av att ens partner tar ansvar för sina barn bör man kanske inte gå in i ett förhållande med någon som redan är en förälder.

Men det handlar ju inte ens om mamman? Det är ju barnen som pappan prioriterar, inte exet.

Samma gamla fraser om att hon visste vad hon gav sig in på och yada yada.

Nu är det ju som så att TS partner uppenbarligen också vill ha barn med henne och om allt går som det ska så kommer han ha ännu ett barn och ännu en morsa att laborera med eller hur man ska säga. Det går inte att negligera heller ska jag tala om.

Ska vi tala klarspråk så måste han ta diskussionen med henne också och inte bara köra sitt egna race. Skulle TS tröttna helt tex och vilja köra bitchstilen så borde hon kanske fixa sig en egen lägenhet, där kan han komma och bo med henne och sitt yngsta barn under dom veckor som hans andra barn är hos mamman. Då är det fullt fokus där och då finns det inga öppningar för några spontana helger för morsan att gå ut och festa för att han ska ta barnen under hennes vecka, då får hon snällt fixa barnvakt. Han får helt enkelt köra varannan veckas liv med båda sina olika familjer, ge avkall på sitt egna privatliv och blir tvungen att neka sina äldre barn en massa extratid utöver den vecka som är avsatt för just dom.

Det kanske är denna bag man ska köra om man som ny bonus eller styvmamma (eller vad det kallas för) blir överkörd och inte lyssnad på, det är inte helt dumt faktiskt.

Sedan får ju du tycka vad du vill om just detta. Men det kan väl vara en bra plan? Barnen i full fokus, dvs alla barnen då och det borde vara något som alla tycker är bra.
  • Zarch
    Anonym (jim) skrev 2019-12-08 13:15:44 följande:

Eller så passar man på att stärka relationen med sin partner innan deras första gemensamma barn kommer.

Det där med "lika bra att vänja sig" kunde ju mannen och hans ex lärt sig annars. "Lika bra att vänja sig vid att man inte kan gå ut med vänner närsomhelst när man valt att skaffa barn och sedan valt att skilja sig".

Precis! Huvudet på spiken!
  • Zarch
    Anonym (xaxxon) skrev 2019-12-08 15:08:26 följande:

Men gör slut då.

Fan vilket jävla gnäll. En man som bryr sig om sina barn guuuuuuuuuuuuuuud så hemskt. 

Gör slut så kan han hitta någon annan, han förtjänar bättre.

Ja men du kanske är tillgänglig på marknaden då? Charm à la piraja och självutplånande deluxe är precis vad han behöver.
Svar på tråden Mysiga barnfria helgen förstörd igen