Plus på bim-5, hög hormonhalt. Ett barn eller tvillingar? Erfarenheter?
Jag borde alltså vara gravid i "2-3" veckor sedan befruktning men får "3+" på Clearblues veckoindikator. Hade ägglossning typ 12-13 dagar efter mensens första dag. Och fick plus (tydligt streck utan tvekan) 10-11 dagar efter det, 5 dagar före bim. Och sedan dess har det bara stegrat ordentligt. Och på dag 18 efter ägglossning (bim+2) fick jag då som sagt "3+" och då använde jag inte ens morgonurin som det står utan tog testet på kvällen (ville bara se antalet veckor på ett ungefär). Jag har även mått illa med kräkningar sedan bim.
Börjar undra om jag har så mycket hormoner för att det är 2 i magen?
Är det någon som haft så och har det blivit en eller två?
Har ett inbokat ultraljud den 23:e så då lär det väl märkas men jag känner att jag skulle vilja ha lite av andras erfarenheter innan, kanske kunna vänja mig vid tanken om det nu skulle vara så. Hade inte så tidiga/starka plus med min 9åring.
Till saken hör väl också att jag gjorde ett VUL 4 dagar efter sista mensens första dag (typ 8 dagar innan ägglossning) pga blödningsrubbningar och då såg läkaren att det fanns en förstorad äggblåsa på varje äggstock.
Hcg-nivåer varierar enormt mycket även i singelgraviditeter, vissa har höga nivåer och andra låga. Så troligtvis är det bara en bebis, men säker kan man ju inte vara förstås! Grattis oavsett!