• Kjell2

Måste gå ner

Kommer du klara det under julhelgen?

Kan en bättre idé fram till januari vara att minska konsumtionen av sötsaker, godis, läsk, efterrätter mm?

• Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 09:53:31 följande:
    Kommer inte Fira jul som alla andra. Har även egentligen inget sug efter något utan jag har bara vant med vid det här sockret cola zero och små ätandet. Måste bli av med vanan! :(
    Slut köp hem skit, släng det du har hemma
    Försök komma in i en rutin med frukost, lunch, middag och två minder mellanmål, inget mera.
    Försök analyser när  dumäter, är det framför TV, när du är på väg hem från jobb, på jobb när du skippat frukost osv. Gör något åt detta.

• Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 10:54:51 följande:
    Vårt problem är att min make ÄLSKAR sötsaker. Alltså brutalt.. så det finns alltid :( jag måste bara lära mig stt låta bli som jag gjort förut!!
    Kan ni inte köra det gemensamt?

Det är jättesvårt att genomföra en förändring utan stöd från partner
  • Kjell2
    Anonym (Gp) skrev 2019-12-06 11:29:07 följande:

Han bryr sig inte om kost. Han är inte tjock utan normal och verkar aldrig gå upp trots sååå mycket sötsaker. Men iofs är hans jobb mer fysiskt än mitt.. jag måste bara ta tummen ur och bestämma mig. Käns som jag går och väntar på nåt hela tiden!! Blir så sur på mig själv

Även om han inte behöver gå ner i vikt mår han nog inte dåligt att hoppa över godis under en period. Tror du han är beredd att göra den uppoffringen för att stötta dig?
Svar på tråden Måste gå ner