Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Vad hat hänt med min sambos som (7år)

Han låter autistisk. Men du låter som att du ligger nära 70 i IQ.

• Anonym (E)
    Gravid 2008 skrev 2019-12-19 06:17:12 följande:

Tråden är ej fejk. Vi är snälla till honom och gör allt vad vi kan. Men han pratar inte med oss och säger inte hur han vill ha det. Vi når inte fram rill honom. Vi testar olika strategier men inget fungerar. Vi måste kunna leva som en familj och inte behöva sätta oss på paus för att en är motsträvig. Jag vill inte bli påhoppad. Vill bara ha tips och hjälp. Får inte de från skolan eller råd och stöd.

Vänd er till habiliteringen, han låter som en "helt vanlig" autistisk 7-åring.
  • Anonym (E)
    Gravid 2008 skrev 2019-12-19 06:36:11 följande:

Jag säger inte att våra metoder är bra och vi är inte ihärdiga i våra metoder i heller. Varje vecka som han kommer testar vi något nytt för att förstå hur våran familj ska kunna fungera. Vi vill han bara väl. Vi ber om hjälp. Men skolan vill inte hjälpa oss och inte råd och stöd. Vad ska vi då göra. Vi testar oss fram för att få han att prata med oss och göra som vi snällt ber han om. Ignorera honom gör vi inte längre. Det vara bara något vi testade. För vi vet inte vad vi ska göra. Vi måste ju testa för att veta vad som funkar och hur han vill ha det. När han inte pratar med oss

Prova andra kommunikationsformer. Ritprata, använda digitala program med emojis, bildkommunikation. Ni kan inte disciplinerna bort ett, som det låter, kommunikationshinder.
Svar på tråden Vad hat hänt med min sambos som (7år)