• Monkii

Vad hat hänt med min sambos som (7år)

Vad är det som är konstigt med att han hellre leker med lego och traktorer än en tjej som är 4 år äldre? Varför måste han prata med flickan när han äter frukost?

Din dotter är så stor så hon borde enkelt förstå och hantera att pojken inte vill leka.

Varför försöker ni tjata fram nån sorts svar från honom?

• Monkii
    Gravid 2008 skrev 2019-12-19 07:21:00 följande:

Han får inte vara själv hemma och klara inte de. Han har inga kompisar privat och leker inte med någon. Han leker med alla i skolan. Men vi vet inte vem vi ska ringa och bestämma att leka med då han inte själv vet.

Min tös är inte ensam. Hon har simning, kör, gitarr, gym och kompisar i skolan. Men hon vill leka hemma oxå. Ska hon inte få de om hon vill och om de vill leka med varandra. Bättre att leka in att sitta med sin mobil och iPad övrig tid tycker jag

Sambons son har bara simning. Vi kan inte bistå med något mer då hans mor inte vill hjälpa till och ta jan på aktiviteter när vi inte har honom. Han har dessvärre långa dagar mitt i veckan pga min sambos jobbtider, så han är mest trött när han kommer hem och så här han läxor.

Vi kör inte den metoden med mattan. Det var en engångsföreteelse. Jag förstår nu när jag läser alla kommentarer att det låter som att vi disciplinerat han för att han är tur, det har vi kanske gjort. Men I så fall av frustration. Men vi måste disciplinera han för vissa saker han gör är upp åt väggarna fel.

Vi kan vist fortsätta med schema och vi ser på han att han behöver struktur. Jag tyckte mig bara se att han kunde schemat utantill och att han hade svårt med att vi ändra bilder. Ibland ville han bara inte förstå bilderna och ibland såg ju att han trilskas. Där av slutade vi.

Det är väl givet att om din flicka vill leka men pojken inte vill leka, då får hon inte leka med honom?
Svar på tråden Vad hat hänt med min sambos som (7år)