Inlägg från: Anonym (Mammatill8) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammatill8)

Vad hat hänt med min sambos som (7år)

Om min son varit så rädd att tala om att han behöver gå på toaletten och kissar på sig så hade jag frågar mig själv vad i helvete jag håller på med. Inte blivit arg på honom

Ett barn ska inte känna sig rädd för sin förälder den ska känna sån trygghet att den kan komma och prata när den vill. Inte bara när föräldrarna tycker det. En av mina döttrar älskar att sitta själv och pyssla, rita eller leka med dockor det betyder inte att det inte finns fantasi hon tycker det är en skön avkoppling efter skolan. Få rutin i att gå in till grabben och bädda om honom säga god natt och var kärleksfull så han kan känna sig älskad

• Anonym (Mammatill8)
    Gravid 2008 skrev 2019-12-19 06:36:11 följande:

Jag säger inte att våra metoder är bra och vi är inte ihärdiga i våra metoder i heller. Varje vecka som han kommer testar vi något nytt för att förstå hur våran familj ska kunna fungera. Vi vill han bara väl. Vi ber om hjälp. Men skolan vill inte hjälpa oss och inte råd och stöd. Vad ska vi då göra. Vi testar oss fram för att få han att prata med oss och göra som vi snällt ber han om. Ignorera honom gör vi inte längre. Det vara bara något vi testade. För vi vet inte vad vi ska göra. Vi måste ju testa för att veta vad som funkar och hur han vill ha det. När han inte pratar med oss

Att ignorera ett barn är aldrig en metod att prova. Då visar ni ju att det är okej att ignorera och på så sätt gör ju han lika dant. Kan rekommendera boken "Fem gånger mer kärlek" den har hjälpt mig och många jag känner att hitta olika fungerade vägar
  • Anonym (Mammatill8)
    Gravid 2008 skrev 2019-12-19 07:02:26 följande:

Vi ignorerar inte honom längre. De var något vi bara testa, för att veta om det var rätt eller fel. Vi ger han mycket kärlek och uppmärksamhet. Men inte alltid som det är de han vill. Pratar inte med oss ändå.

Ibland räcker det att sätta sig i samma rum på golvet och börja leka samma lek för att få en respons. Om pappan dessutom haft ganska strikt i uppväxten så kan du kanske nå fram bättre och vara den som bara sitter och leker utan att prata
Svar på tråden Vad hat hänt med min sambos som (7år)