FrokenBo skrev 2020-06-02 16:52:21 följande:
Hej på er! @shishii @jangeles :)
Jösses vad frånvarande jag varit i denna tråd! Härligt att läsa att era RUL gått bra. Hur går det nu? Hur mår ni? Känner ni av era små guldklimpar ordentligt nu?
Själv är jag nu i v 28 (27+2). Detta är ju min första o jag har moderkakan i framkant så det tog ett tag innan Lusse gav sig till känna. Men nu sprattlar han ordentligt på regelbundna tider. Jag har blivit otroligt mkt lugnare sedan jag började känna honom! Innan dess levde jag ju i ovisshet och helt beroende av UL för att få bekräftat att allt stod rätt till. Men nu får jag bekräftat flera ggr varje dag att Lusse lever o frodas :) Så himla tacksam!
Jag har BF 30 aug och min ambition är att arbeta in i kaklet men kanske gå ngn vecka innan. Sedan kan ju kroppen vilja annat så vi får se vad som händer. Har sagt till chefen att det är bonus om jag kommer tillbaka efter semestern.
Hur mår ni annars? Några åkommor?
Själv har jag ont i ryggen, har huvudvärk vissa dagar och har börjat bli trött igen iaf vissa dagar (lite som de första 15 veckorna). Annars kan jag inte klaga. Men jag har svårt att skilja på vad som är gravidsymptom och vad som är symptom av att arbeta hemifrån.
Har ni några mer UL inplanerade? Jag ska göra både i v 32 och ett i v 38.
Styrkekramar till er o alla som kämpar med att bli gravida!!!
Hej! Vad roligt med en uppdatering från dig, och vad härligt att höra att din oro stillats och att bebis är livlig :)
Vad arbetade du med nu igen?.. minns inte om jag frågat :)
Jag mår bra! Har gått in i vecka 30 nu (29+1 )Jag hade några tuffa veckor runt 25-28 kanske med mycket värk, kände mig tung men nu har de lättat och jag mår super bra! Klippte vår stora gräsmatta igår o väntade bara på att jag skulle bli sängliggandes men det har gått bra haha.
Jag har också moderkakan framtill men har ändå känt tydliga starka rörelser från vecka 20 men nu är de mera lugna/svepande rörelser :) Inga mer Ul planerade om det inte visar sig att bebis ligger i säte vid vecka 35.. den lille gjorde de vid sista besöket men de kan jubha ändrats :)
Jag går på semester nästa vecka sen har jag sökt graviditetspenning (jobbar i vården) så jag blir förhoppningavis hemma hela sommaren
Sköt om dig! Kram