• Jangeles

Ruvning dec 2019

FrokenBo skrev 2019-12-21 07:29:21 följande:

3 dagar före beräknad mens. Ser ni oxå ett svagt plus...?

Tycker mig se en svag ansamling färg som tyder på ett plus men svårt att avgöra genom telefonen.. hoppas styrkan ökar <3
  • Jangeles

Tog mitt sista graviditesttest ikväll ruvardag 12(testdag 23/13) men vill hinna att ringa kvinnokliniken imorgon <3
  • Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-25 10:24:24 följande:

Jag är chockad, livrädd och vet inte vart jag ska ta vägen...men självklart överlycklig samtidigt!

Men gud så roligt!!!! Stort grattis <3

Ja.. allt man vill är att ha ett plus men sen då man får det så börjar andra tankar att snurra, man får försöka leva o glädjas här och nu. Jätte grattis!!!:)
  • Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-25 14:21:50 följande:

Tack så mycket <3

Ja, märker att jag har blivit så van vid att oroa mig genom denna process så har svårt för att bara slappna av! Men man får försöka

Har du fått flera symptom och tid för UL?

Jag har gått och blivit jätte förkyld, inte ett symptom kanske men minns att jag blev de i början av den förra graviditeten med. Känsliga onda bröstvårtor, inget annat :) har tid för VUL på måndag. Hur har du de med dina symptom?
  • Jangeles
    LilyT skrev 2019-12-26 08:50:10 följande:

Två tydliga streck - gravid! :D

Jippi!!! Grattis <3
  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2019-12-26 10:40:11 följande:

Stort grattis till er som plussat!!

Har legat i vinterkräksjuka sedan julaftonsnatten. Men just nu känns det helt ok ändå :)

Idag har jag officiell testdag fr kliniken. Haha! Var tvungen att göra 2 tester för att för att vara på säkra sidan. Vågar liksom inte tro på det. Har inga gravidsymptom så är ändå lite nervös att det inte riktigt stämmer...

Håller med om att nya nojjor tar vid nu... nästa delmål är 12 veckor.

Stort grattis!!! Vad roligt,vilken plustråd detta blev.

Hoppas så att det ska gå väl för oss alla<3
  • Jangeles

Vul idag. Graviditeten satt på rätt ställe i livmodern *jippi*

En hinnsäck på ca 11-12 mm. Ingen hjärtaktivitet ännu.. blir såklart orolig men läkaren försökte att lugna mig med att det oftast är för tidigt att se några hjärtslag.

Vecka 5+4, väntar till i januari för att boka nytt besök.

Inga symptom har jag hellet.. usch.

Hur är det mer er andra?<3

• Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-30 18:28:22 följande:

Så härligt att höra <3 hjärtaktiviteten håller jag med om att det är rätt tidigt för men snart kommer du se det också!

Själv testade jag igen igår på morgonen med två tester och fick det digitala till 3+ (Ökning från onsdagens 2-3) och det vanliga testet hade lika starkt streck som kontrollstrecket. Dock vaknade jag idag till en del brunt i bindan och nu mot kvällen tycker jag att flygningarna är mer rosa än bruna (ursäkta äckel-info) och lite mensvärk till o från. Vet att många blöder lite i början på graviditet men förra missfallet började exakt likadant så nu är jag helt uppgiven och förtvivlad usch jag orkar inte med ett till missfall!!

Nejnejnej!! Gud så tråkigt.. jag blödde en del förra graviditeten och det gick ändå bra.. men jag förstår ändå din oro då du har en del i bagaget.. <3

Jag önskar och hoppas att det ska avta för dig..

Nu blir man påmind om varför man inte kan glädjas till 100 procent för de positiva graviditetstesten.. konstant orolig
  • Jangeles
    Shishii skrev 2019-12-30 20:39:36 följande:

Ja usch, detta suger på en annan nivå

Tack, får väl bara vänta o se...

Hur såg dina blödningar ut? När kom de?

Första blödningarna kom i vecka 6+ och då var de både brunt o rosa, vul vecka 7+ o de såg fint ut.

Sedan hade jag rikliga blödningar vecka 10+ man kunde inte säga varför jag blödde.
  • Jangeles
    LilyT skrev 2019-12-31 08:19:20 följande:

Håller alla tummar!! <3

Nu är det nog över för oss tjejer...

Fick en stor mensblödning igår med 2 klumpar i (ingen smärta). Det är fortfarande rosa nu på morgonen men det blöder inte lika kraftigt..
Svar på tråden Ruvning dec 2019