• FrokenBo

Ruvning dec 2019

Måste säga att det känns både skönt o tråkigt att ni tänker o känner likadant. Skönt för att jag inte är ensam om mina spöken o tråkigt att även ni behöver fightas med dem.

Imorn åker jag upp till fjällen i 1vecka. Ska försöka njuta av motion, frisk luft o miljöombyte till fullo o inte tänka på min lilla lussebulle som jäser i ugnen just nu. Sedan hör jag av mig till kliniken när jag kommit hem.

Stort lycka till till oss alla som ruvar men även stort lycka till till er som behöver ta nya friska tag i januari.

Gott slut o gott nytt!

• FrokenBo

Tack för era fina ord och för att ni alla delar med er av era känslor o erfarenheter!

Vill citera några av er här men är för oteknisk... Anyway, TACK! <3

Vecka 6 idag (5+0). Fortfarande inga gravidtecken utom utebliven mens. Nästa tis ringer jag kliniken o meddelar. Försöker njuta massor av detta tillsvidare :)

Kram på er!!

• FrokenBo

@jangles och er andra

Testade positivt på officiella testdagen 26 dec. Har inga som helst symptom men heller ingen blödning. Blev nojjig o tog ett till test igår där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Går imorgon in i graviditetsvecka 7 dvs 6+0. Ska ringa kliniken o meddela testresultat på tis. Vet inte än när jag får VUL. Känner att jag behöver se det på riktigt för att jag ska tro på det givet avsaknaden av symptom...

Hur går det för er andra? <3

• FrokenBo

Min bästa vän blödde frekvent med sin första. Så tappa inte hoppet! <3

Jag ringde kliniken idag o meddelade positivt resultat. Fick tid för VUL den 20e dvs om knappa två veckor. Kommer inte kunna lita på att det faktiskt är en graviditet för än jag ser den givet avsaknad av symtom.

• FrokenBo

Hurraaaaaaa! Grattis Lily T o Shishii! :) Underbart!!!

Jangeles, Håller alla tummar för dig!!

Nu känns det som en evighet till mitt VUL mån 20e...!

Kram på er tjejer!

• FrokenBo

Graaaatttttiiiiiisssss!!! Vilka fantastiska mirakel! Är så lycklig för er skull! <3

Tack Jangeles! Jag återkopplar på mån när jag gjort min VUL. Är nervös...

Nu är iaf min kropp gravid. Har sjukt ömma bröst o bröstvårtor, är typ jetlag-trött konstant o mår illa som fan även om jag inte kräks. Detta i kombination med nytt jobb gör att jag är som en urkramad disktrasa :P

• FrokenBo

Åååå Shishii! Lider m dig! Men hjärtat pickar o så länge det gör det så är livet där det ska. Jag tror o hoppas att det kommer gå vägen :) Stor Styrkekram!

Själv gjorde jag VUL igår. Lusse Lelle (arbetsnamnet då jag gjorde FET på lucia) var igår 15,7 mm lång, 8+1 gammal o hade ett pickande litet hjärta <3 Känns sjukt overkligt o jag är förstås jätteglad! Men efter att mitt foster dog i 13+6 Pga förstorad urinblåsa i våras så kan jag inte riktigt Slappna av o njuta än... :/ 7 feb inskrivning o dgenfinansierat NIPT-test. Så nästa nervositetströskel är resultatet av det.

• FrokenBo

Vid UL såg man att urinblåsan fyllde hela magen. Det var en liten pojke o det händer tydligen ibland att det bildas en hinna på utloppet fr blåsan till urinröret o nästan uteslutande på pojkfoster. Detta är tydligen väldigt ovanligt men ändå regelbundet förekommande. Det har inte med något att göra mer än extrem otur. Eftersom fostret ligger o sväljer fostervatten men utan att det kan kissas ut så växer blåsan. I takt med att blåsan växer så trycker den ju på alla organ o leder tillslut till organkollaps o fostret dör. Jag såg fostret leva ena dagen hos BM o dagen efter hos UL-läkaren så hade hjärtat slutat slå :(

Usch! Det här var inget roligt ämne...! :( Tillbaka till våra foster m pickande hjärtan istället :)

• FrokenBo

@Shishii

Hurraaaaa! Underbart! Halleluja för våra små pickande hjärtan!! <3

Svar på tråden Ruvning dec 2019