• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Jangeles
    LilyT skrev 2019-12-26 08:50:10 följande:

Två tydliga streck - gravid! :D

Jippi!!! Grattis <3
  • FrokenBo

Stort grattis till er som plussat!!

Har legat i vinterkräksjuka sedan julaftonsnatten. Men just nu känns det helt ok ändå :)

Idag har jag officiell testdag fr kliniken. Haha! Var tvungen att göra 2 tester för att för att vara på säkra sidan. Vågar liksom inte tro på det. Har inga gravidsymptom så är ändå lite nervös att det inte riktigt stämmer...

Håller med om att nya nojjor tar vid nu... nästa delmål är 12 veckor.

• Shishii
    LilyT skrev 2019-12-26 08:50:10 följande:

Två tydliga streck - gravid! :D

Jaaaaa!! Stort grattis <3
  • Shishii
    FrokenBo skrev 2019-12-26 10:40:11 följande:

Har legat i vinterkräksjuka sedan julaftonsnatten. Men just nu känns det helt ok ändå :)

Idag har jag officiell testdag fr kliniken. Haha! Var tvungen att göra 2 tester för att för att vara på säkra sidan. Vågar liksom inte tro på det. Har inga gravidsymptom så är ändå lite nervös att det inte riktigt stämmer...

Stort grattis!! Ja, nu ser jag fram emot VUL och 12 veckors gränsen!
  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2019-12-26 10:40:11 följande:

Stort grattis!!! Vad roligt,vilken plustråd detta blev.

Hoppas så att det ska gå väl för oss alla<3
  • FrokenBo

Usch! Fick just ett sms fr en nära vän. Hon fick missfall i söndags dvs i v 10. Nu kommer oron krypande. Fick själv ett sent missfall i våras i v14. Var tvungen att föda ut bebisen då den var för stor för skrapning. Faaan! Undrar om jag kommer kunna glädjas något alls eller om hela graviditeten (om den fullbordas vill säga) kommer att vara en enda lång plåga av oro...? Någon som har erfarenhet? Någon som känner likadant?

Vill ju bara vara lycklig o njuta. Känns som att jag känner mer lycka för andra än mig själv :(

• FrokenBo

Förlåt! Inte meningen att deppa ner tråden. Men brottas med detta o undrar om ni känner likadant?

• Shishii
    FrokenBo skrev 2019-12-26 23:34:35 följande:

Förlåt! Inte meningen att deppa ner tråden. Men brottas med detta o undrar om ni känner likadant?

Usch va tråkigt för din vän

Jag känner exakt likadant...igår/idag har brösten ömmat mindre och jag kommer på mig själv med att invänta ett missfall. Känns som att det bara är oro där lyckan borde bo. Försöker tänka positivt men så svårt...
  • LilyT
    FrokenBo skrev 2019-12-26 23:34:35 följande:

Så sorgligt ???? Jag känner precis likadant som du. Har haft tre missfall själv, men ganska tidiga (v9 var senast). Två av mina vänner fick sena missfall (i v26 resp v32) och det var fruktansvärt. De har dock fått barn efter det båda två nu och lyckats bearbeta sorgen.

Under min första graviditet som ledde till barn hade jag kraftiga blödningar och smärtsamma kramper ungefär varannan vecka fram till vecka 12. Det knäckte mig rätt hårt och jag var arg på alla som kunde njuta av sina magar. Läkarna gav fostret 50% chans att överleva, vilket han gjorde. Men jag försökte hålla graviditeten hemlig tills jag hade honom i min famn, vågade inte hoppas alls. Den upplevelsen har gjort att jag inte kan ta något för givet alls.

Nu har jag två barn som jag är otroligt tacksam över och försöker tänka att allt annat är ren och skär bonus, men det är inte så lätt.

Ta hand om er <3
Svar på tråden Ruvning dec 2019