Inlägg från: Så liten i världen |Visa alla inlägg
  • Så liten i världen

Ruvning dec 2019

Hej!

Jag ruvar sen 12/12. Tyvärr hade bara två ägg befruktats och de utvecklades långsamt, det ena var 4 celler och det andra 5 celler på dag 3. På läkarens inrådan förde vi tillbaka båda två då chanserna är låga att lyckas. Hoppas på att oddsen jämnas ut något när vi nu satt in två men vågar inte hoppas på nåt den här gången. På gott och ont kanske. Jag brukar alltid testa ganska tidigt men har låtit bli ännu så länge. 

Nån som har erfarenhet av långsamt utvecklade embryon?

• Så liten i världen
    Jangeles skrev 2019-12-17 19:52:11 följande:
    Har tyvärr ingen erfarenhet av det.. men jag håller tummarna stenhårt för att ni ska få plus!!
    Tack snälla Hjärta
  • Så liten i världen

Stort grattis! Håller alla tummar och tår att det ser fint ut på VUL!

Jangeles skrev 2019-12-17 19:58:53 följande:

Okej tjejer... håll tummarna för oss nu<3

Än är det en lång väg kvar och jag pustar inte ut fören jag får ser att det sitter på rätt plats i livmodern och att hjärtat tickar men titta så fint plus... ruvardag 7

• Så liten i världen
    Försökermedivf skrev 2019-12-19 10:04:20 följande:

Gick inte för oss denna gången, blir nya tag i januari!

Ruvardag 13 - Svagt rosa på morgonen, lite brunt på em

Ruvardag 14 - Mens

Har testdag på lördag (dag 16). Känns meningslöst men får såklart följa protokollet :)

Håller tummarna för er andra!

Vad tråkigt att höra. Jag håller tummarna att nästa försök bli lyckat för er! Hoppas att ni får en fin och mysig jul där ni får samla kraft inför januari.
  • Så liten i världen
    Jangeles skrev 2019-12-20 18:42:19 följande:

Hur går det för er andra ruvare? Några känningar/symptom?

Jag har haft extrem molvärk i magen idag och mina bröst är super ömma. Blir kallsvettig varje gång jag känner av kladdet från lutinus då ja tror att det är mensen..

Jag är på ruvardag 8 nu och mår rätt dåligt av Lutinus. Jag får i princip alla graviditetssymptom när jag tar dem, jag mår illa, har molvärk, hormonsvettningar på natten, svullna och ömma bröst... You name it. 

I eftermiddags fick jag en ljusrosa blödning. Vet inte ännu om det är mensen som är två dagar tidig, om det är Lutinus fel eller om det är nidblödning. Har dåliga förutsättningar den här omgången med långsamt utvecklade embryon (satte in två av den orsaken) så vågar egentligen inte hoppas på nidblödning. 
  • Så liten i världen
    Jangeles skrev 2019-12-22 19:26:25 följande:

Tog mitt sista graviditesttest ikväll ruvardag 12(testdag 23/13) men vill hinna att ringa kvinnokliniken imorgon <3
    Åh, grattis! <3 
  • Så liten i världen
    Jangeles skrev 2019-12-20 21:12:25 följande:
    Stackare som ska behöva dras med så många biverkningar... hoppas det beror på något annat än tabletterna.

Har blödningen avstannat?

När jag ruvade för 2 år sedan så kunde jag få lite rosa flytningar i samband med då jag stoppade in lutinus, och det gick ju bra trots det
    Blödningen ökade rejält igår morse samtidigt som jag kunde se en svag antydan till skugga på ett test. Blöder lika mkt idag och tog ett nytt test och strecket är något tydligare idag, så liiiiiite hopp har jag om att det ena embryot faktiskt har lyckats fästa. Tror dock inte det utan snarare att det är en biokemisk graviditet (haft det förut). Lär ju veta inom några dagar om strecket blir starkare eller försvinner.
  • Så liten i världen
    LilyT skrev 2019-12-23 17:45:04 följande:

Hej! Nu har jag läst den här tråden hundra ggr, hoppar in! 5-dagars blastocyst 10/12 (FET) och har testdag 26/12. Vågar inte tjuvtesta, kommer typ inte ens våga testa den 26:e :/

Mår illa, men det kan lika gärna vara av julmat och nervositet.

Håller alla tummar för er andra!

Håller tummarna för dig!
  • Så liten i världen

Stort grattis!

Shishii skrev 2019-12-25 10:24:24 följande:

Jag är chockad, livrädd och vet inte vart jag ska ta vägen...men självklart överlycklig samtidigt!

• Så liten i världen

Tack! Och stort grattis till ditt plus! Mitt streck försvann dessvärre så ingen lycka den här gången heller... Samlar energi för nytt protokoll i januari/februari. 

LilyT skrev 2019-12-24 18:12:02 följande:
    Tack! Än så länge håller jag hoppet uppe. Håller tummarna för att det blir starkare streck för dig!

Ruvartiden är så sjukt jobbig.
  • Så liten i världen

Du deppar inte ihop tråden och jag tror att alla ivf:are känner igen den där oron, oavsett vad man har varit med om tidigare och oavsett om man har barn sen innan eller inte. Jag hoppas att allt kommer gå fint för dig den här gången! Har själv gått igenom jobbiga saker och flera vänner som gått igenom väldigt långa och tuffa ivf-resor, klart att sånt påverkar hur man känner. Jag tror att vi som gått igenom mkt tufft på vägen till barn av naturliga skäl är mer oroliga av oss och även mer ödmjuka i att vi VET att vi inte kan förutsätta någonting förrän vi håller en frisk bäbis i famnen. Dock hoppas jag att du kan släppa så mycket som möjligt av oron ju längre graviditeten går och istället får vara glad. Jag förstår helt vad du menar med att känna mer lycka för andra än sig själv och hoppas att du kan känna lite trygghet att vi är många som gläds med dig nu. <3 

FrokenBo skrev 2019-12-26 23:32:02 följande:

Usch! Fick just ett sms fr en nära vän. Hon fick missfall i söndags dvs i v 10. Nu kommer oron krypande. Fick själv ett sent missfall i våras i v14. Var tvungen att föda ut bebisen då den var för stor för skrapning. Faaan! Undrar om jag kommer kunna glädjas något alls eller om hela graviditeten (om den fullbordas vill säga) kommer att vara en enda lång plåga av oro...? Någon som har erfarenhet? Någon som känner likadant?

Vill ju bara vara lycklig o njuta. Känns som att jag känner mer lycka för andra än mig själv :(

Svar på tråden Ruvning dec 2019