Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Invandrare och problem

Rataxes skrev 2020-02-16 00:08:56 följande:

www.svd.se/lofven-anklagar-goran-persson-for-ranvag

Kommer munpissandet att öka nu när såsseregeringen tagit bort värnskatten?

www.di.se/ledare/tobias-wikstrom-s-har-sankt-skatten-mer-an-alla-andra/

Förnedringsrånaren på tv för ett par dagar sedan hade inte dålig ekonomi utan hade egna märkeskläder, veckopeng och extrapengar när han behövde, så sluta leta ursäkter för förövarna.

Uppgiften du länkar till i DI är felaktig Alliansen sänkte skatten betydligt mer än Göran Persson vilket du enkelt kan kollla upp här:

www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetryck-i-Sverige-och-internationellt
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2020-02-16 00:44:58 följande:
    Kretinregeringen har haft 5 och ett halvt år på sig att åtgärda de fasansfulla skattesänkningarna. Är det månne plastpåseskatten som ska få dessa orcher att sluta förnedringsråna?

Var uppgifterna i SvD också felaktiga?

Sluta ursäkta dåligt beteende med att skylla ifrån dig.

Skylla ifrån mig? Jag konstaterade bara att ditt påstående var felaktigt. Att det är pinsamt att en tidning som DI presenterar felaktig information måste du väl ändå hålla med om?

Att det utbildades alldeles för få poliser under den period  M och KD med övriga Allianspartier regerade går inte att snacka bort. Som socialborgarråd under åren 2006 -2010 i Stockholm skar M ledaren Ulf Kristersson ned så hårt på de sociala insatserna att stadsdelen Rinkeby-Kista slog larm.

Du får gärna tro att mindre antal poliser och neddragningar i socialtjänsten inte har betytt något för dagens samhällssituation men själv gör jag en annan bedömning.

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-16 13:55:05 följande:

www.di.se/ledare/tobias-wikstrom-s-har-sankt-skatten-mer-an-alla-andra/

Göran Persson sänkte skattetrycket med 3,8%, alliansen med 3,5%. Varför refererar inte Löfven till det? Varför var Göran Perssons skattesänkningar motiverade? Man kan knappast skylla på att de svaga allianspartierna tvingade honon till något..

Det bli inte mer korrekt för att du länkar till samma felaktiga påstående 1 gång till.

I inlägg #254 Länkar jag till ekonomifakta som visar hur skattetrycket över tid har förändrats och det är alltså alliansen som har sänkt skatten mest.
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-16 14:22:02 följande:
    Oavsett vem som har rätt är det uppenbart att även Göran Persson sänkte skatten. Varför gjorde han det om det leder till så mycket elände?

Varför sänkte S marginalskatten på arbete från 80% till 50%?
    Alla insåg att en marginalskatt på 80% var kontraproduktiv och det var bättre att få in skatten på annat sätt,  
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-16 15:29:49 följande:
    Så varför sänkte Göran Persson skatten krafrigt om det leder till rasistrån mot svenskar?

Göran Persona sänkte inte skatten kraftigt. Han omfördelade i skatten. Fråga, varför påstår du saker som inte stämmer?

Fakta:

När Carl Bild lämnade förlorade valet år 1994 låg skattetrycket i Sverige på 46,7%
    När Göran Person förlorade valet 2006 låg det svenska skattetrycket på 46,2% (-0,5 procentenheter)
    När Fredrik Reinfeld förlorade valet 2014 låg skattetrycket på 42,3 (-3,9 procentenheter)

• KillBill
    Rataxes skrev 2020-02-16 14:56:14 följande:
    Var det som stod i SvD också felaktigt ? Du svarade aldrig på det...

Du länkar till en betalartikel som jag inte vill betala för att läsa men jag kan konstatera att SVD i sin ingress påstår att Göran Persson skulle ha sänkt skatten mer än Alliansen vilket är ett lögnaktigt påstående.  

Fråga till dig. Tror du inte att de neddragningar som skedde inom socialtjänstens och de neddragningar som skedde inom polisutbildningen när alliansen regerade har haft någon påverkan på den situation vi befinner oss i nu?

PS. I går morse frågade jag dig hur du tycker att samhället ska hantera människor som inte betalar sin hyra  och som vägrar att ta emot hjälp när de förlorat sin lägenhet (tråden Har du förtroende för regeringen? Inlägg #14973).  Du har inte besvarat frågan. 

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-16 16:30:08 följande:

Varför ljuger du?

När Göran Persson tillträdde som statsminister låg skattetrycket på 48,2%, 46,2% när han avgick, detta enligt DIN länk.

www.ekonomifakta.se/fakta/skatter/skattetryck/skattetrycket-historiskt/

Var ljuger jag? Länka så kan vi tillsammans gå igenom vad jag skrivit. Tips, jag ljuger inte..
  • KillBill
    Anonym (Halvturk) skrev 2020-02-16 16:47:55 följande:

Jag vet att man inte skall gömma sig bakom sin invandrarbakgrund "Jag är själv invandrare... men". Nu kan jag inte ens min pappas språk, men jag räknar mig som invandrare ändå.  Men just nu måste jag gömma mig bakom det "Jag har själv invandrarbakgrund...men":

Har ni märkt att invandrarproblem kommer när det är många invandrare? Tex. i en skolklass. Det är inga problem med ett par invandrarbarn, men när det blir mer än ett par stycken blir det stökigt. Samma med ett bostadsområde. Ett par invandrarfamiljer är inga problem, när det blir många blir det kriminalitet, stök otrygghet.

Vad detta beror på vågar jag inte ens spekulera i, men att det är så tycker jag är uppenbart. Det blir tydligt att invandrare måste spridas ut för att det skall fungera.

Vi kan inte ha 80% på ett ställe i Sverige, 50% på ett annat...det får vara c:a 10% överallt. Nu vet jag inte om just 10% är en bra siffra, men jag tycker det låter som det. När vi är så få stökar vi inte, när vi blir fler gör vi det. Varför det är så vill jag inte spekulera i.

Nu vet jag att mer än 10% av Sverige är invandrare, men då får vi sprida ut så jämnt det går för att det skall funka.

/Halvturk som är sambo med en svensk man.

Sant. Därför var det förödande när regeringen Bildt i början av 90-talet införde EBO lagen som gjorde det möjligt för invandrare att bosätta sig var som helst i landet. Denna lag har bidragit till invandrare har samlats i förorter till våra större städer och att segregationen har ökat.
  • KillBill
    Anonym (12345) skrev 2020-02-16 17:07:47 följande:

Jag har också utländska föräldrar.

Lite intressant att du tar upp det, skulle en blond svensk skriva samma sak så skulle det bli ett jäkla liv.

Många påstår att det inte har med kultur att göra ändå blir det som du beskriver? varför då kan man fråga sig.

.

Svammel att segregation är skadligt för samhället anser alla. Däremot är det förödande att vissa partier tex SD och M vill att förmögna kommuner som Danderyd, Täby, Lomma och Härryda ska slippa ta emot flyktingar. Det är sådan politik som ökar segregationen i andra kommuner.
  • KillBill
    Anonym (Halvturk) skrev 2020-02-16 17:38:27 följande:

Är det svammel? Segregerade invandrarområden är nästan alltid problemområden. Finns det något undantag?

Så segregation är uppenbart för mig åtminstone väldigt dåligt för invandrare. Vi/dem verkar behöva många svenskar runt oss för att det skall funka.

Jag missade ett komma. Det är svammel att påstå att blonda människor inte skulle kunna påtala att segregation är ett problem utan att det skulle bli ett jäkla liv.

Alla förstår att segregation är negativt och skadligt.
Svar på tråden Invandrare och problem