Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Invandrare och problem

Anonym (Stefan) skrev 2019-12-27 20:44:49 följande:
    Förklara för mig hur en begränsad valfrihet ska göra Tensta ellef Bergsjön mindre segregerat tack.

1 av 5 syrier. 7 av 10 afghaner är analfabeter. Att du ovj politikerna försöker dölja det är en del av problemet.

Idag har Sverige ungefär samma asylinvandring per capita som Tyskland. Men över en 10 års period har Sveriges varit MYCKET högre. Dessutom är anhöriginvandringen i Sverige oerhört hög per capita pga låga krav.

www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Flyktinginvandring---internationellt/

akademikern.se/reportage/lang-vag-till-jobb
    Varför läser du inte länken som jag bifogade där OECD förklarar varför det svenska skolvalssystemet inte är bra? Här bifogar jag länken igen:.

https://lararnastidning.se/oecds-rad-till-sverige-begransa-det-fria-skolvalet/

När det gäller anhöriginvandringen så utgörs den största delen av anhöriga till arbetskraftsinvandrare och studenter.

När det gäller anhöriginvandringen så utgörs den största delen av anhöriga arbetskraftsinvandrare och studenter.

I september 2019 var 15 700  flyktingar med låg utbildning inskrivna på arbetsförmedlingen. Det saknas uppgift om hur många av dem som är analfabeter men antalet utgör en relativt liten andel av de arbetslösa. Sveriges reglerade asylinvandring bygger på humanism och omtanke om människor som flyr från krig och förtryck och då är självklart utbildningsnivån hos dem som söker asyl av underordnad betydelse. Det är likadant i de flesta länder i Europa som också står upp för FNs flyktingkonvention. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (12345) skrev 2019-12-28 11:56:10 följande:
    Så det som uppkommit i förorterna har med skolsystemet att göra?
    Ska sverige fortsätta ta in fler tycker du?

Skolvalssystemet är en av flera orsaker till att segregationen ökar i Sverige.

Ja jag tycker att Sverige ska stå upp för flyktingar som flyr från krig och förtryck men anser samtligt att det är dags att fler länder i Europa att ta ett större ansvar för flyktinginvandringen så att Sverige genom en minskad invandring får bättre möjligheter att sörja för integrationen av de flyktingar som vi redan tagit emot. 

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2019-12-28 16:19:29 följande:
    Däremot är många svenskar förvirrade. De efterfrågar integration när det är uppenbart att de menar assimilation. De som gått längst och blivit "mest svenska" av alla invandrare är alltid de som får mest uppskattning av gemene svensk och anses "välintegrerad". Många säger också att invandringen "fungerade förr". Då uppstod assimilation snarare än integration då minoritetsgrupperna var så små att det i princip var omöjligt att inte assimileras.

Frågan är varför det är så viktigt för högernationella att likt den kommunistiska sovjetstaten assimilera befolkningen?

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2019-12-29 13:11:25 följande:
    Du är besatt av en mindre grupp. Frågan är varför vi har en intrgrationspolitik när det är uppenbart att gemene man i Sverige efterfrågar assimilation.
    Är SD en mindre grupp? Sist jag kollade så var den gruppen större än KD och M tillsammans..
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2019-12-29 13:11:25 följande:
    Du är besatt av en mindre grupp. Frågan är varför vi har en intrgrationspolitik när det är uppenbart att gemene man i Sverige efterfrågar assimilation.
    Är SD en mindre grupp? Sist jag kollade så var den gruppen större än KD och M tillsammans..
  • KillBill
    Perjonsson skrev 2020-02-14 03:36:09 följande:

Padirac !!! Ynkligt av dej att anmäla mina inlägg så att de raderas bara för att de imte passar din politiska åsikt.

Sanniningen tycker du o FL tydligen inte ska få komma fram.

Men nu är det så att forskning på ett brittiskt universitet har slagit fast att män med arabiskt ursprung är 200 gånger mer förekommande eller snarare 200gånger mer benägna att våldta än vanliga britter. Är jag förvånad.....nej.

På migratiomsverket finns det en skrift som säger att väst asiater dvs de från mellanöstern (araber) förekommer 4-5 gånger mer i brott än öst asiater.

Är det då konstigt att jag imte tycker de ska vara kvar här då jag vill att det ska råda frid o fred här.

Så nu kan du anmäla denna sanning också.

Varför länkar du inte till dina källor? Vågar du inte stå för var du hämtar din information?
  • KillBill
    Perjonsson skrev 2020-02-15 02:05:35 följande:
    Tänker inte jaga länkar åt er. Jag vet att det är sant och en av forskarna i england är svensk och intervjuades i tv. Det räcker för mej.

Jag har sökt  men inte hittat några belägg för ditt påstående så påståendet får tillsvidare betraktas som struntprat. 

Du säger i andra trådar att du är politiker och dina, som oftast, främlingsfientliga resonemang gör det lätt gissa sig till vilket parti du företräder. Intressant att Sverige har fått politiker som vägrar ge källor för sina påståenden..

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-15 13:07:46 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/liam-en-av-killarna-urinerade-pa-mig

Det är allt tydligare att ungdomsvåldet har rasistiska förtecken. "Svennehora" "mammaknullare etc" utrycks och detta är helt och hållet drivet av invandring. Tom Göran Greider på Dalademokraten erkänner att undomsrånen är en direkt konsekvens av invandringspolitik där svenskar angrips av barn till invandrare.

Nuvarande regering är fullständigt handfallen inför detta som man "inte såg komma" enligt Löfven. Detta trots att ett flertal tunga instanser varnat i över ett årtionde. Löfven hävdar att det inte finns npgon koppling till invandring.

Socialdemokraterna säger att invandringen är en stor vinst. Samtidigt vill man nu i retoriken visa att man gör allt för att minska invandringen. Minst sagt motsägelsefullt? Varför minska något som är så framgångsrikt? Samtidigt i praktiken kämpar man med sina regeringsvänner med näbbar och klor för att underlätta för anhöriginvandring mm. Snacka om uppochnedvända världen. Inte konstigt att S går mot avgrunden.

Pennalism är inget nytt. Här har du ett exempel från privatskolan Lundsberg där de mest förmögna i Sverige placerar sina barn (exempelvis kungahuset). Detta är en skola helt saknar elever från utanförskapsområden.

Sveriges asylinvandring bygger på humanism. Socialdemokraterna liksom allianspartierna anser att invandringen har medfört mycket positivt till vårt land men anser samtidigt den svenska asylinvandringen inte kan vara större än att landet klarar av integrationen. Att det är positivt för sverige att människor invandrar för att studera eller för att jobba som experter är alla partier eniga om. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmgdVV/de-kissade-pa-honom

• KillBill
    Rataxes skrev 2020-02-15 19:20:56 följande:
    Din odugling till statsminister hävdade nyligen att dylikt berodde på alliansens skattesänkningar. Hur går det ihop med att regeringarna under Göran Persson sänkte skatterna mer än vad alliansen gjorde? Var lundsbergarnas pissattack ett resultat av Perssons skattesänkningar?
    Det är ett falskt påstående att regeringarna under Göran Persson sänkte skatterna mer än under Alliansen.

Stefan Löfven har pekat på att både S och borgerliga regiringar bär ansvar för dagens situation, Alliansen har tex ansvar för att Sverige utbildade väldigt lite poliser under Reinfelts två regeringsperioder.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2020-02-15 21:33:14 följande:

Delar du oduglingens åsikt att pissattackerna beror på skattesänkningar?

Jag tror absolut att besparingar/uteblivna satsningar på skola, socialtjänst, polis och välfärd har bidragit till dagens situation.

Varför påstod du att Göran Persson skulle ha sänkt skatten mer än alliansen?
Svar på tråden Invandrare och problem