Invandrare och problem
Rökt på eller något?
Sorry, svarade fel person. Kommentaren gällde inlägg från Anonym (12345).
Sorry, svarade fel person. Kommentaren gällde inlägg från Anonym (12345).
Tidigare i denna tråd hävdar du till att invandrare roffar åt sig bidrag och länkar till sajten Projektsanning med band till den rasideologiska miljön.. Menar du att det inlägget inte ska ses som kritik mot bidragsfusk/snyltning?
Min fråga är om du kan länka till ett inlägg där du har varit kritisk mot att högerpolitiker (tex. inom SD, M, KD) skott sig /snyltat på oss skattebetalare?
I övrigt noterar jag rätt mycket kritik mot (och problem med) det nuvarande alliansstödda styret i Göteborg..
Avhoppad sverigedemokrat hjälper flyktingar i Sjöbo: "Jag ber om ursäkt varenda dag". Tänk som det kan bli..
Pratas om integration men hur många tror ni är intresserade av att integreras?
Och vad händer med alla dessa människor?
Det är det vi ser ni i varenda utanförskapsområde.
Människor som kommer hit tar med sig sina seder, traditioner, kvinnosyn och så vidare.
Att kliva in på svensk mark innebär inte att man antar svenskt levnadssätt.
Du låter som den där Sverigedemokratiska riksdagsmannen som hävdade att judar inte är svenskar..
Själv förstår jag inte varför inte en jude. muslim eller ortodox kristen skulle ha rätt till sin kultur i Sverige. Tittar vi på svenskar som har bosatt sig i Thailand så har de tagit med sig svenska traditioner dit.
En taskig kvinnosyn hittar man inom alla religioner och den ska bekämpas oavsett religion.
Jag läste precis på SVT-nyheter att en man i 40-års åldern slog till en person (ej svensk från början) som rånade honom. Nu åtalas 40-åringen för misshandel... Inte undra på att SD växer i landet.....
Slog och slog.. Misshandlade med tillhygge är en korrekt beskrivning. Rånaren fick transporterades med ambulans till sjukhus och är självklart också åtalad.
I Sverige ger nödvärnsrätten alla rätt att använda våld, som inte är uppenbart oförsvarligt, för att hindra ett överhängande eller påbörjat angrepp på egendom.
I detta fall handlar det om att polisen anser att våldet mot rånaren har varit så grovt att åklagare vill prova om det kan betraktas som försvarligt.
Tycker du/Sverigedemokrater att det är konstigt att det finns en gräns för hur mycket våld man får bruka för att försvara sin egendom? Det är en typ av lagstiftning som det flesta civiliserade länder har.
Jodå jag är självklart upprörd och kritisk när företrädare för S (som är det parti som jag stödjer) gör fel.
Nu var det du som påstod att du blir upprörd över alla oavsett parti och jag bad dig att ge något exempel på inlägg där du framfört kritik mot företrädare för SD eller M gjort fel. Jag har skrivit en mängd inlägg om när höga företrädare för SD och M har fifflat med bidrag och liknande men kan inte ens minnas att du vid något tillfälle har gett mig rätt.
Kan du hjälpa mig på traven och ge exempel på inlägg där du varit kritisk mot att företrädare för SD och M fifflat?
Hur löser vi problemet som finns ute i förorterna genom att ta in fler som måste integreras?
Din fråga bygger på ett argumentationsfel men självklart finns det mycket att göra för att förbättra integrationen.
En del förslag har redan lämnats i tråden (tex skrota EBO lagen) men självklart måste fler saker till. Kommuner som hitintills bara tagit emot ett begränsat antal flyktingar bör ta emot fler, kommuner som tex. Staffanstorp ska förbjudas att skicka flyktingar till andra kommuner, skolan måste bli mindre segregerad (se över formerna för skolvalet), religiösa friskolor bör förbjudas, regelverket gällande arbetskraftsinvandring av okvalificerad arbetskraft bör skärpas väsentligt, åtgärder måste till för att få fler invandrare i arbete o.s.v.
Sedan får vi hoppas att förslaget från SD och KD om att återinföra vårdnadsbidraget som gör det möjligt för tex invandrarkvinnor att stanna hemma och ta hand om barnen i stället för att plugga svenska/komma ut i arbetslivet aldrig blir verklighet.
Det är din tolkning och inte min att barnen från Tensta bara ska gå på skolor i Tensta. Faktum är att sedan dagens system med skolval infördes så har segregationen ökat enormt. Detta är ett problem som OECD pekar på.
https://lararnastidning.se/oecds-rad-till-sverige-begransa-det-fria-skolvalet/
Andelen flyktingar som är analfabeter är i sverige låg och när det gäller människor med låg utbildning så är det ett faktum att Sverige idag har arbetskraftsinvandring till lågkvalificerade yrken och det är yrken som självklart kan passa invandrare med lägre utbildning.
Den tyska invandringen liknar idag den Svenska i mångt och mycket (invandring per capita). Kan du peka på något Europeiskt land som inte beviljar asyl pga. utbildningsnivå? Det tror jag inte att du kan..