-
Bostadsbristen var stor i Sveriges större städer redan 1994. Om du förnekar detta så går det inte att ta dig på allvar.Anonym (Stefan) skrev 2019-12-08 10:37:44 följande:Ok så bostadmarknaden 2019 och 1994 var likvärdiga mao. OK. Färdigdiskuterat med dig, går inte att ta dig på allvar..
-
Då är du överens med mig om att det rådde bostadsbrist i Sveriges storstäder redan på 90.-talet? Då borde du också inse att borgarnas införande av EBO lagen har bidragit till de problem som har uppstått i och runt av många av Sveriges storstäder.Anonym (Stefan) skrev 2019-12-08 11:44:10 följande:Hur har jag förnekat något? Varför hittar du hela tiden på saker jag inte sagt? Bostadsbeståndet per capita var TOTALT annorlunda 1994 vs 2019. Därmed var förutsättningarna HELT annorlunda då än nu.
-
Anonym (Stefan) skrev 2019-12-08 11:44:10 följande:Hur har jag förnekat något? Varför hittar du hela tiden på saker jag inte sagt? Bostadsbeståndet per capita var TOTALT annorlunda 1994 vs 2019. Därmed var förutsättningarna HELT annorlunda då än nu.
Eftersom det fanns lediga bostäder på mindre orter men var bostadsbrist i storstäderna så var det väl rätt korkat av bl.a. moderaterna att göra det möjligt för invandrare att bosätta sig i områden det inte fanns plats? att EBO har bidragit till segregationen erkänner ju tom moderaterna idag.
-
Anonym (L) skrev 2019-12-08 16:23:29 följande:Nu är du ute och cyklar, assimilation betyder att ge upp sitt förflutna fullständigt och anamma enbart det nya och det vet jag att det har inte jugoslaver, eller finländare eller någon annan jag vet gjort.
Man lagar fortfarande dom maträtter man växte upp med och man lyssnar på den musik som spelades i barnadomshemmet och man har kanske ett foto på sin gamla morfar stående framme.
Därmed är man inte assimilerad.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assimilation_(sociologi)
Och det här är integration.
Observera inte ett ord om att majoritetsbefolkningen ska integrera sig med minoritetsbefolkningen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Integration_(samh%C3%A4lle)Precis.
Assimilation ägnade man sig åt i den kommunistiska Sovjetstaten när man tvingade judar att släppa allt i den judiska kulturen. Kommunisterna menade att i och med assimileringen var judefrågan löst..
Det är vidrigt att Sverigedemokrater har assimilering som politisk idé och att partier som M och SD kan tänka sig att samarbeta med detta parti.
-
Anonym (Stefan) skrev 2019-12-08 16:53:34 följande:Regeringens proposition från 1997 är betydligt mer aktuell;
"som process handlar integration om hur skilda delar kan förenas i en större helhet"
"Integrationsprocesserna är ömsesidiga i den bemärkelsen att alla är delaktiga och medansvariga i dem och alla måste bidra. Integration är inte endast en fråga om och för invandrare. I ett samhälle med etnisk och kulturell mångfald bör människor komplettera varandra och ömsesidigt bidra med sin kompetens och livserfarenhet för att den potential som finns i mångfalden skall frigöras och komma till användning."
"Däremot kan metoder och vägar att nå målen behöva anpassas och utvecklas med hänsyn till att inte alla vuxit upp med den svenska traditionen vad gäller jämställdhet mellan könen."
"De som är i majoritet har alltid ett särskilt ansvar gentemot dem som är i minoritet."
kan säkert hitta 20 citat till..
www.regeringen.se/rattsliga-dokument/proposition/1999/09/prop.-19979816/Det är inget problematiskt med dessa citat. Om du ser problem med citaten beror det troligen på att du inte har förstått betydelsen.
-
Kverulant67 skrev 2019-12-21 02:53:11 följande:
Skoj att se sanningen komma fram här och där! Läste detta idag (ska bli skoj att se hur ni vänsterfolk försvarar det!):
- Jag jobbade på Migrationsverket i 29 år. De sista åren jobbade jag med att återkalla uppehållstillstånd för människor som inte bor här och som inte har någon som helst rätt att ta del av vårt ?välfärdssamhälle? om vi nu kan kalla det idag. Sista åren var vi 2 som jobbade med dessa ärenden och när min kollega slutade var det bara jag. Jag hade jättebra kontakt med FK (kontrollgruppen), SKV,SÄPO,CSN m fl myndigheter. Så mycket fusk. Människor som kom hit och som reste hem så fort dom fått tillstånd med våra bidrag intakta. Människor som bodde i 40 kvm delade på nästan 100 pers för att behålla bidrag. Människor som lånade hur mycket för studier som helst och sedan drar härifrån till länder dom kom ifrån där det aldrig går att få tag på dom eftersom det inte ens finns postadresser, t ex Somalia, Afghanistan och Irak. Hörde av personal på svenska ambassaderna i Abu Dhabi och Dubai att dom ?stackars? syrierna som kom hit hade välbetalda jobb i deras länder, bodde superfint i flotta områden. Gick att leva ännu flottare med våra bidrag. Pensioner betalas ut till människor som inte gjort ett handtag här. Efterlevandepensioner till barn (upp till 22 år) vars föräldrar sägs ha avlidit. Upp till över 70000:- trots att förälder/föräldrarna aldrig satt sin fot här och trots att det inte ens finns dödsintyg. Ingen har blivit återbetalningsskyldig när förälder/föräldrarna återuppstått???!!!!! Ja, det här är en bråkdel av mitt liv som beslutsfattare på rättsavdelningen på Migrationsverket. Läs och begrunda ni som orkar. Glad att jag gick i förtidspension."
Jag som politiskt står till vänster hatar självklart all typ av fusk och brott mot det gemensamma.
Jag blev upprörd av att läsa om att riksdagsmän från, Sverigedemokraterna (Stefan Jakobsson och Patrick Reslow), Moderaterna (Michael Svensson och Erik Bengtzboe), Kristdemokraterna (Penilla Gunther och Caroline Szyber) samt Emma Carlsson Löfdahl från Liberalerna förra sommaren avslöjats med att missbruka våra skattemedel för att berika sig själva.
Jag blir självklart lika upprörd att läsa om att Invandrare missbrukar våra missbrukar våra skattemedel för att berika sig själva. Det är lika illa som när svenska högerpolitiker gör samma sak.
Jag noterar också att du hämtat din information från den högernationella och främlingsfientliga sajten Projektsanning med band till den rasideologiska miljön. Är det från sådana sajter som du hämtar din information?
-
Vilket svammel. De flesta som tagit sig till Sverige från Syrien sedan 2011 har varit krigsflyktingar.Anonym (12345) skrev 2019-12-21 14:20:09 följande:Många som kommer hit från syrien ser ut som turister, det är människor som kommer hit för att söka sig en bättre framtid inte dom som drabbats av krig, dom som behöver hjälpen mest är tyvärr kvar.
Ang bidragsfusk.
Sverige har ju betalat ut bidrag till en som visade sig vara minister i irak.
https://www.expressen.se/nyheter/iraks-forsvarsminister-far-bidrag-i-sverige/
Det finns ingen kontroll på vilka det betalas ut pengar till eller om dom ens bor här. -
Syrianer? Många av de Syrier som kommit till Sverige pga inbördeskriget har inte varit Syrianer.Anonym (12345) skrev 2019-12-21 18:29:36 följande:
Prata med lite syrianer så får du höra hur det ligger till.
Inte bara ftonbladet och annan skräpmedia.
En hel värld har under många år följt de katastrofala följderna av det Syriska inbördeskriget och det är obegripligt och tragiskt att det finns folk som kallar dessa flyktingar för turister. I ditt fall har jag svårt att tro att det handlar om något annat än främlingsfientlighet. -
Kan du länka till något inlägg där du har varit upprörd över att högerpolitiker fifflat till sig pengar? Jag har nämligen känslan av att du upprörs när flyktingar fifflar.Kverulant67 skrev 2019-12-21 21:04:05 följande:
Jag upprörs också detta som du! Men till skillnad mot dej så blir jag upprörd över alla oavsett parti, du verkar bara uppröras över om det är någon på den högra sidan....
Själv upprörs jag av fiffel oavsett partitillhörighet. -
Du säger att syriska flyktingar ser ut som turister och insinuerar att jag har fel när jag hävdar att det handlar om krigsflyktingar. Nej jag är inte syrian.Kverulant67 skrev 2019-12-21 21:04:05 följande:
Jag upprörs också detta som du! Men till skillnad mot dej så blir jag upprörd över alla oavsett parti, du verkar bara uppröras över om det är någon på den högra sidan....
Jag noterar att du kallar AB för skräpmedia. Från vilken media/vilka tidningar hämtar du din information?