• Anonym (Jag)

CSN problem, panik...

Du behöver enbart klara en viss procent varje termin eller läsår för att få fortsatt CSN. Har du klarar de andra kurserna? Den här kursen du inte kan läsa nu är den på 7,5 poäng? I sådana fall bör det inte vara någon större fara såtillvida att du fortfarande är registrerad på kursen och alltså aktivt inte avslutar den. Se till att du blir registrerad bara på den.

Sedan hade jag ifrågasatt lärare med hänvisning till att andra har fått läsa kursen på distans. Om inte detta hjälper så kontakta rektorn.

• Anonym (Jag)

Om detta är på gymnasienivå så kan andra regler gälla. Är osäker på detta och ovanstående svar handlade alltså om högskolenivå.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-03 10:13:10 följande:

Jag kommer inte vara inskriven på kursen. Blir ju konstigt om jag säger att jag vill gå den ändå, sen kommer jag inte dit. Och jag tror att han då måste ge mig F i kursen men om jag inte kommer dit måste han väl ge mig streck? Jag tänkte kontakta rektorn och ifrågasätta.

Utifrån CSNs perspektiv så är ett F bättre än ett streck, dvs bättre att du har gått kursen (på papperet) och failat än att du har helt avskrivit dig den. Konstigt kommer det kanske bli, men gör det som blir bäst för dig. Kanske kan du komma dit en gång eller lämna in någonting så kan han inte kicka ut dig. Bra att du ska kontakta rektorn. Utbildningen ska vara lika för alla.
Svar på tråden CSN problem, panik...