Inlägg från: Kusinen |Visa alla inlägg
  • Kusinen

besviken

Ofta när man har föräldrar som fyller 80 är man själv med och arrangerar kalaset eftersom det kan vara jobbigt att stå i själv för en äldre person.

Men jag antar att du och din mamma inte har en så nära relation eller att du har andra svårigheter i livet. Det din mamma sa som du tolkar som att hon inte ville att du skulle komma kan lika väl tolkas som att hon inte trodde att du ville/orkade och ville försäkra dig om att hon inte tar illa upp då. Alltså en snäll handling.

Om det är så att du har svårt för folksamlingar normalt låter min tolkning ganska rimlig. Hon ville låta dig slippa det som du upplever jobbigt.

Det du kan göra i en sådan situation i framtiden är att vara väldigt tydlig själv. Tex säga att " jag kommer väldigt gärna, folksamlingen är inget problem för mig. Men om du tycker att det blir för mycket folk kommer jag och firar dig en anna dag." Då visar du tydligt vad du vill samtidigt som du ger mamman en öppning om det nu verkligen skulle vara så att hon inte vill att du kommer.

Men det är naturligtvis svårt att svara på baserat på denna korta beskrivning.

Svar på tråden besviken