Eeii skrev 2019-12-02 22:00:15 följande:
Hej! Är 41 år gammal och hade äggplock förra måndagen och insättning förra onsdagen. Har testdag 13/12. Detta är min andra IVF. Det första gjorde jag hösten 2017 med färskt ägg och ett år senare försökte vi med ett ägg från frysen. Inget lyckades tyvärr. Inför denna vända kände jag mig verkligen positiv. Fram till idag då jag började få mina typiska symptom på att mensen är på väg...illamående, finnar och molande värk i ryggslut. Känner mig arg, ledsen och besviken. Ja, ni känner säkert igen känslan. Följa gärna åt här. Skönt att bolla med andra som går igenom samma sak. Kram och styrka till er alla. ??
Hej! Ja, vi följs åt här och peppar/stöttar varandra. Det kan ju faktiskt gå :) Tror det är väldigt olika med symptom, vissa känner mycket medan andra inget fastän de plussar. Jag har två nära vänner som lyckades med att få barn på sin första IVF och ena tjejen var 40 år då, känns ändå hoppfullt.
Jag är på RD3 idag och känner lite molvärk i nedre delen av magen, Kan vara mens som är på väg, eller att något "händer" där nere, eller Lutinus. Tar också den den 3 ggr om dagen och det känns som att symptom kan spöka med den. Vaknade tidigt imorse illamående och kunde inte somna om. Men kan ju vara spöksymptom, för att man så gärna vill att det ska kännas något. Snurrigt är det.
Hur många dagars empryo satte du in? Kör du privat klinik nu i Sverige? Jag har en vän som ska göra sin IVF i Spanien. De verkar bättre på att avgöra äggkvalite och har kommit längre i forskningen jmft med Sverige.
Aja, hoppas allt går bra! Stoor kram!