Psykologi skrev 2019-11-28 11:29:16 följande:
Du försöker bara få läsare att inte vilja få tillgång till ackurat information,genom att skriva som du gör, de förklaras också i föreläsningen varför många runt om internet gör så också. Ni har inget att vinna på de, tvärt om.
Du, jag jobbar med ungdomar med autism och ADHD och jag har egna barn med NPF. Jag har all intresse i världen att det kommer ut bra information, så att folk blir insatta i ämnet. Men det kan ju vara en bra idé att göra det lite intressantare, det där är tråkigt att lyssna på.
Har du gjort videon själv? Jag förstår att man kan ha svårt att med strukturen och med att tala lite mera varierat när man har ADHD och AS, men det är något man kan jobba med och bli bättre på. Och om du vill nå ut till folk, så är det bra att tänka på det - folk lyssnar om det är intressant.
Och du pratar om information. Men du kommer först igång med information efter ungefär 8 minuter. Tills dess är det bara tom-snack. Om du skulle komma igång med information direkt, så skulle det vara intressantare.
Och håll dig till ackurat information då. Jag hörde en eller två saker som inte var så säkra - autism skulle bero på ETT gen, som kan aktiveras? Man har redan hittat omkring ett tusental autism-gener, och man vet inte än om alla dessa skulle behöva aktiveras.