Alkis med hund.. vad göra?
Alltså jag är helt förstörd och samtidigt kluven... Så behöver eran hjälp. Det är så att jag brukar mata änderna där jag bor och då ser jag alltid en man med sin hund. Mannen är en ?känd? a-lagare i stan. Har även stött på honom där jag bor och går ofta lös med hunden och hunden lyssnar aldrig på när han ropar på honom. En gång så gick jag förbi hunden vid deras altan och hunden springer ut och blir skitglad för att jag har katt som jag går ut med. Min katt blev naturligtvis livrädd men hunden ville bara leka. Han hoppade runt som ett yrväder och lyssnade inte på ägaren när han skrek. Fick skrika som en dåre för jag kom inte därifrån. Ägaren stod bara kvar på altanen och kom inte och hämtade honom. Vovven är jättesnäll och ville bara leka men det förstod inte min kisse.
Hur som helst. Hunden sitter med honom jämt men ser så otroligt ledsen ut. Men så fort man kommer fram och frågar om man får klappa så blir vovven helt galen! Ägaren säger alltid ja till att klappa. Vovven blir så lycklig att han på riktigt gör STORA glädjeskutt för att han får uppmärksamhet av någon. Hunden kan inte ord som ?sitt? eller ?ligg? utan är bara helt galen som sagt. Jag anser inte att hunden borde vara hos denna mannen eftersom det enda han gör är att dricka på en parkbänk och inte ger någon uppmärksamhet till hunden. Att hunden är som han är beror ju på att han inte får tillräckligt med kärlek.
Så min fråga är... vart vänder jag mig? Jag vet inte vad ägaren heter men vet vad hunden heter. Vet på ett ungefär vart han bor men vet inte om han bor där längre. Har även smygfilmat två tillfällen på både ägaren och hunden så jag vet hur han ser ut.