Ska jag ljuga i mitt CV?
Jag har jobbat inom en bransch i mer än 20 år, varav hälften av denna tid som chef.
Nu känner jag mig helt redo att inte bara byta bransch utan faktiskt också kliva av ledarskapet.
Här är problemet - jag har sökt ett antal jobb (ej chefstjänster och inte i samma bransch men väldigt snarlika arbetsuppgifter som en ?vanlig? anställd har på mitt arbete) de senaste månaderna och det har endast varit ?tack - men nej tack? - repsonser.
Jag har funderat över vad det kan bero på och tänker att ett alternativ är att de ser mig som överkvalificerad. Fick tipset av en branschkollega att tona ned de tjänster jag har haft och inte beskriva det som chefstjänster.
Jag är väldigt kluven - avskyr att ljuga! Men samtidigt så är det så enormt frustrerande!
Är det så att bara för att jag har varit och är chef idagsläget så måste jag förbli det resterande av mitt arbetsliv? Vad är rekryterarna så ?rädda? för? Jag tycker att jag beskriver tydligt och positivt om varför i mitt personliga brev.
Har ni några bra tips eller råd? Är det någon av er som sitter med rekrytering idag? Och hur skulle ni reagera om ni fick reda på under intervjun eller i efterhand, att kandidaten faktiskt är mycket mer kvalificerad än vad denne har utgett sig för att vara i början? För oavsett så är det ju faktiskt en lögn.