Inlägg från: Anonym (GoBig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GoBig)

Vilken barnvagn?

Haft både Emmaljunga SV och Edge Duo. Var vagnberoende ett tag och köpte och provade massor med olika.. SV är näst bäst men den som stillade mitt vagnberoende var Britax Go Big <3 Gunget är ovärderligt. Världens bästa vagn på ALLA sätt och vis. Nu har vi rullat den sen maj.. Och jag som brukade byta varje månad typ!

• Anonym (GoBig)
    LoveRain skrev 2019-11-27 18:06:34 följande:

Har också kört go big och den har ett underbart gung! Varukorgen är super också om man ska storhandla då den rymmer massor. Dock så är den bred och tar upp mycket plats i bilen!

Ja, den kan upplevas som större i bilen. Där är Go Next ett alternativt. Men en Go Big blir mindre än en SV - och är ljuvligt smidig att fälla! :D
  • Anonym (GoBig)
    Mischa123 skrev 2019-11-27 20:17:10 följande:

Den verkar ju vara väldigt populär faktiskt ;) Tycker den ser så himla ostadig ut när den bara är fäst underifrån, som att den skulle kunna tippa över haha, sen har jag lite svårt för handtagen.. men jag är nog bara kräsen, ska kolla på riktigt i affären så kanske jag ändrar uppfattning ;)

Go-serien är stabil. Smile-serien är dock inte lika stabil. Förstår att du är skeptisk till handtaget, men jag föredrar det framför ett standardhandtag. Det trodde jag däremot inte först! :)
  • Anonym (GoBig)
    Hejåhå skrev 2019-11-28 07:36:38 följande:

Sorry för trådkap, men ingen som provat Kronan Duo/s? Jag gillar det lite mer stramare utseendet och prislappen (4000 ny med adapter för bilstol). Jag har läst en del recensioner och den verkar ok.

Jag hade allra helst velat haft en vagn med fixa hjul fram, då jag tycker en med svängbara hjul fram hela tiden måste pareras och svårt att köra med en hand när vägen lutar på raksträckor.

Jag vill hellre ha en bra rejäl promenadvagn istället för en shoppingvagn.

Kronan Duo/S är jättehärlig!
Svar på tråden Vilken barnvagn?