• ivar37

Hur kan sidan Familjeliv vara så seg?

Som frågan. Och så fruktansvärt omodern? Med tanke på antaletanvändare. Att stiga in här är som att hoppa tio år tillbaka i internettidningen.

• Svar på tråden Hur kan sidan Familjeliv vara så seg?
  • flygrl
    Nandez skrev 2019-12-02 12:37:32 följande:

Det segar sig hela tiden.

Håller med. Verkligen skitjobbigt!!!
  • Postman

Sajten är ju sjukt seg. Hänger sig om och om igen. Varför görs det inga åtgärder?

• Nandez
    flygrl skrev 2019-11-26 11:25:28 följande:
    Utseendet på sidan har jag faktiskt inget problem med. Tycker rent av det är rätt charmigt. Men att sidan är så seg asså, det är skitjobbigt och nu på sistone har det blivit mycket värre så jag går ofta över till kolla nån annan sida medans jag väntar på att FL sidan ska laddas. Eller så går jag på toa eller nåt. :/

Jag gillar verkligen FL och är här dagligen men nu börjat jag så smått fundera på lämna forumet pga det segar så mycket att sidan nästan är oanvändbar. Tycker det skulle va så tråkigt om ett trevligt och bra forum som FL skulle dö för att tekniken svajar alltmer. smile4.gif

Snälla ni som sköter FL, gör nåt åt problemen och vänta inte för länge! smile1.gif
    Förstår dig.
  • Nandez
    GalaxPajas skrev 2020-01-01 23:14:20 följande:
    Hade det funnits fler manliga medlemmar hade den förmodligen varit snabbare.
    Vad har det med saken att göra.
  • Fritz08

Nu segar FL helt galet.

Jag kan inget om hur man gör websidor, men om någon tekniker tar och rensar bort några års inlägg bör inte detta göra så att sidan fungerar bättre?

• Johan70
    Fritz08 skrev 2020-01-09 11:23:45 följande:

Nu segar FL helt galet.

Jag kan inget om hur man gör websidor, men om någon tekniker tar och rensar bort några års inlägg bör inte detta göra så att sidan fungerar bättre?

Man vill ju inte att gamla inlägg skall tas bort. De är ofta en värdefull resurs.

Men man borde ha bättre, snabbare servrar och kanske mindre seg programvara.
  • Nandez
    Johan70 skrev 2020-11-17 18:53:28 följande:
    Man vill ju inte att gamla inlägg skall tas bort. De är ofta en värdefull resurs.

Verkligen
  • flygrl
    Johan70 skrev 2020-11-17 18:53:28 följande:

Så är det.

Fast spelar det nån roll va vi än säger? Kommer nåt att ändras? :/
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-11-17 19:03:45 följande:
    Så är det.
    Fast spelar det nån roll va vi än säger? Kommer nåt att ändras? :/
    Det verkar inte så.
  • Johan70

Det vore intressant att veta vad Familjeliv själva säger. Någon företrädare för vår värd får gärna delta i diskussionen.

• flygrl
    Johan70 skrev 2020-11-20 17:32:59 följande:

OK. (Lite onödigt att starta en ny tråd i och för sig, när en gammal redan finns.)

Inte jag som startat den men den har iaf en lite uppdaterad vinkling i sin TS som gör den relevant.
    Johan70 skrev 2020-11-20 17:36:52 följande:

Det vore intressant att veta vad Familjeliv själva säger. Någon företrädare för vår värd får gärna delta i diskussionen.

Förr eller senare brukar ju nån forumvärd svara nåt i stil med att just nu är det ovanligt segt men ?teknik? jobbar på att åtgärda det. Sen fortsätter allt som vanligt dvs. lika segt som alltid.

I den nya tråden finns redan ett sånt svar och det gör det troligen i den här också om du orkar leta bakåt.
  • Johan70
    flygrl skrev 2020-11-21 02:14:39 följande:
    Inte jag som startat den men den har iaf en lite uppdaterad vinkling i sin TS som gör den relevant.
    Johan70 skrev 2020-11-20 17:36:52 följande:

Förr eller senare brukar ju nån forumvärd svara nåt i stil med att just nu är det ovanligt segt men ?teknik? jobbar på att åtgärda det. Sen fortsätter allt som vanligt dvs. lika segt som alltid.

I den nya tråden finns redan ett sånt svar och det gör det troligen i den här också om du orkar leta bakåt.

En uppdaterad vinkling kan man ju ta upp även i en gammal tråd.

Om det finns ett gammal svar, så borde det komma ett nytt vid det här laget som redovisar nuvarande läge.

• flygrl
    Johan70 skrev 2020-11-21 13:43:46 följande:

En uppdaterad vinkling kan man ju ta upp även i en gammal tråd.

Om det finns ett gammal svar, så borde det komma ett nytt vid det här laget som redovisar nuvarande läge.

Jovisst men nu va det som sagt inte jag som startade den nya tråden.

Det finns ett nytt svar i tråden jag länkade till men återigen bara att det nu skulle funka bättre och att teknik jobbar för fullt...
Svar på tråden Hur kan sidan Familjeliv vara så seg?