minnie768 skrev 2019-11-26 09:09:47 följande:
Det är inte helt lätt att veta hur och var man ska klicka :) haha.
Jag tror att det bara är olika ord, fertilitetsmottagning eller klinik spelar ingen roll. Jag ringde till min gynekologmottagning i staden där jag bor och förklarade vårt problem så hjälpte de oss. Så googla eller ring till din gyn :)
Nej jag har inte fått svar på varför mina cykler är så oregelbundna. De sa bara att det kan bero på många olika saker så som stress, viktupp/nedgång, ändrade kostvanor osv. Eller så är det bara så jag är... De tog blodprov på mig och gjorde en gyn undersökning för att se så allt såg bra ut, sen fick jag hjälp med Provera för att få fram en blödning och börja på en ny cykel, sen fick jag Letrozol eftersom mitt blodprov visade att jag hade lågt progesteronvärden (=ingen ägglossning) som stimulerade fram en ägglossning. Nu är jag på CD29,grav testerna är negativa men ännu ingen mens. Allra mest hoppas jag såklart på en graviditet, men är det inte det vill jag bara att mensen ska komma så vi kan börja om, haha.
Ringde du idag?
Okej förstår, men vad bra att dom hjälpte dig på traven iallafall. Hoppas för din skull att det snart går vägen ??
Jag ringde fertilitetsmottagningen som sa att eftersom jag inte ännu är 23, (råkade skriva 23 istället för 22 i min tråd), så kan jag inte få hjälp ???? det hon sa att jag kunde göra var att skriva en egen vårdbegäran till en gynekologisk mottagning på sjukhuset - vilket jag precis skickade iväg. Men det är mycket möjligt att jag får avslag på den pga min ålder sa hon.
Så nu sitter jag här med en klump i magen. Det stod på sidan att det kan ta 14 dagar att få svar...