Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
Tyvärr speglar ju åsikter verkligheten i hög grad. Kvinnor har ju olika perspektiv beroende på var de kommer ifrån och upplever. Kulturer spelar stor roll t ex.
Säg att du är född i en våldtäktskultur eller i ett flyktingläger där man inte vågar gå på toaletten efter mörkrets inträde, som är så extremt vanligt problem världen över, då spelar det ju ingen roll att just du är en toppenkille, när så många andra är predatorer som kvinnor och barn fruktar i sin vardag. Nu var detta ju ett lite extremt exempel just i vår del av världen, men inte i resten vilket senaste Musikhjälpen t ex belyste.
Stora mängder kvinnor i västvärlden har dock riktigt dåliga erfarenheter av män, sex, orgasmbrist osv så det måste ju ligga mycket sanning i det. Något ni som män får ta till er bara utan att ta det personligt om ni inte är skyldiga.
Jag håller inte med alls i den frågan. För kolla trådar härinne t ex. Här inne skulle jag säga finns de mest positiva kvinnor jag hört talas om nånsin. Många har helt andra upplevelser och älskar män. Kommer multipelt varje gång, har bästa maken i världen, bästa sexet osv. Man får snarare komplex härinne som kvinna för att man själv haft så många dåliga upplevelser. Jag lyssnar ju huvudsakligen bland nära vänner och bildar mig uppfattningar utifrån dem och mina egna. Hade jag själv haft positiva finns det inget Metoo i världen som skulle få mig att ändra på det. Ändå hade jag ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv.
Jag håller med om att vi inte ska slitas isär men det är männen främst som måste jobba för det eftersom det utgör så stor del av våldet, förnedring av kvinnor, barn och den enorma grymheten vi alla drabbas av. Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni. Kvinnor har ju all anledning att frukta varje man de träffar och måste utarbeta strategier och styrka för att inte brytas ner och gå under. Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån. Män kan oftast inte se längre än till sexuella kränkthet och oförmåga att nå fram till kvinnor. Det finns så mycket större problem än dessa som måste lösas först innan vi kan få det bra tillsammans. Först och främst måste män sluta behandla kvinnor så jävla dåligt och se dem som personliga egendomar och något man tömmer i och glömmer lika fort. Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom. Tänk dig in i det för en dag?
Jag tror inte alls att män är så dåliga. Jag tror de allra flesta män vill väl och försöker vara bra.
Jag tror dock att kvinnor generellt njuter mindre av sex, men orsaken till det är INTE att män behandlar kvinnor illa. Det finns män som beteer sig illa men det är inte någon generell orsak till mindre sexlust.
Jag tror det är en samverkan av olika saker, och delvis handlar det om kvinnans egen roll, och delvis handlar det om förställningar kring sex, men om man nu ska förstå varför vissa män upplevs så dåliga i sängen, så tror jag det mer beror på att de är osäkra. De är rädda att göra fel, inte duga, och vågar därför inte ta reda på så mycket om känslor. Det är lättast att göra det "basala", lite förspel och samlag, och hoppas att det duger, och om de ska piffa till sexet glömmer de att ta reda på vad kvinnan egentligen känner.