Inlägg från: Anonym (Janna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Janna)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Tecum skrev 2019-12-02 17:03:05 följande:

Nej du har fel om film, den som kameran följer, huvudrollsinnehavaren, är subjektet. Det är liksom poängen med film, man berättar en subjektiv historia och samtidigt skapar man filmstjärnor. Att du inte gillar när huvudrollsinnehavaren är en naken kvinna är en annan sak. Kameramannen kan aldrig vara subjektet, han lyder bara order. Möjligen regissören men han är inget utan sina skådespelare. Mannen som bara visar kuken är en dildo på två ben, ett typiskt objekt av mindre värde i filmen. Kan lätt ersättas med någon annan.

Men vi släpper det, du nämnde reklam. Är det inte ungefär lika med vackra män resp kvinnor där? Och lika lite eller mycket lättklädda? Reklambranschen har ju fått mycket stryk för avklädda kvinnor och är påpassade, jag tycker att den är ganska jämställd. Sen anses kvinnor vara mer köpstarka och mer intresserade av shopping än män  så reklam riktade mot kvinnor är kanske överrepresenterad.

Sak samma med manliga och kvinnliga filmstjärnor, de är väl ungefär like många? Så nog har du hunkar att titta på så det räcker, kanske inte lika lättklädda möjligen. Kvinnor klagar på att det finns för få roller för dem, alltså måste det finnas en massa snygga män istället.

Men jag håller med dig om att det borde finnas mer porrfilm anpassade för kvinnor, frågan är hur sådan film ser ut? Du har en tydlig uppfattning som jag lätt kan köpa men andra kvinnor vill ha något annat - eller ingen porr alls. Där tror jag vi har en orsak till att det saknas din typ av film, branschen tror att kvinnor inte vill se porr och anstränger sig inte för att anpassa utbudet.

Du har helt fel om film. Du kan bara googla The Male gaze så har du spaltmeter efter spaltmeter med filmanalys och den manliga blicken. Bara för att en kvinna befinner sig i centrum för kameran är hon inte ett subjekt. Däremot stämmer det som du skriver att huvudrollsinnehavaren i en film är subjektet. Helt rätt. Och då tror du kanske att det är kvinnan i en klassisk porrfilm som är huvudrollsinnehavare. Det kan man ju kanske tekniskt sett säga att hon är, eftersom hon förekommer mest i bild. Men det är inte hennes historia vi får följa från upphetsning till utlösning, det är mannens. Det är inte hennes begär och vilja som är i fokus, utan den manlige (osynlige) penetreraren. Alltså är hon objektet och kameramannen (regissören som du kallar honom) subjektet. När det gäller reklam är det inte så jämlikt, möjligtvis i Sverige då, men inte om man tittar på utländsk reklam. Inte i film heller. Som jag skrev förut - hunkar finns, men det är väldigt sällan som de objektifieras av en kvinnlig blick i den utsträckning som sker omvänt. Netflix håller ju på att revolutionera detta med sina välproducerade tv-serier som kryllar av välbyggda vikingar :) Som gör succé hos den kvinnliga publiken! Kvinnor hungrar efter den här typen av objektifiering av män, vill jag påstå. Hur porren skulle se ut: en massa snygga nakna män som syns mycket i bild, kameran ska glida upp och ner över mannens kropp och långsamt studera den. En kvinna blir tillfredsställd på olika sätt av dessa män och fokus ligger på hennes njutning, hon ska vara tydligt upphetsad och få många orgasmer. Männens orgasmer syns inte så mycket. Denna typ av porr kommer, jag lovar.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-02 20:46:50 följande:

Male gaze, jo, jag tyckte att det luktade feministisk teori om din film analys när du problematiserade det män tittar på "Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter" medan du ville kvotera in ögongodis med "ouppnåeliga ideal" för kvinnor. När dina åsikter (påståenden) blir ifrågasatta blir det avfärdat som kryptiska kommentarer.

Min sammanfattning av din åsikt (feministiska analys) var klockren

Mäns ögongodis är väldigt problematiskt och avtändande, speciellt när män glor på ouppnåeliga ideal. Det är fy fan så sorgligt när du tänkt efter.

Du vill ha det män har.

"En kvinna blir tillfredsställd på olika sätt av dessa män och fokus ligger på hennes njutning, hon ska vara tydligt upphetsad och få många orgasmer[...]Denna typ av porr kommer, jag lovar."

Det finns redan 'extreme gangbang'

Jag verkar trigga dig på något sätt?
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-03 08:17:04 följande:

Är ett påstående som slutar med ett frågetecken ett påstående eller en fråga?

En fråga? Hehe
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-03 10:51:17 följande:

Jag har kritiserat de som hävdar att orgasmglappet beror på ojämlikhet, patriarkala strukturer och att män är egoistiska skitstövlar som bara tänker på sig själva, det är någon/några i tråden som utgår ifrån den teorin.

Samma sak med male gaze en.wikipedia.org/wiki/Male_gaze

Jag har citerat & länkat till sidor bla psychologytoday.com där man diskuterat orgasmglappet och vad det kan bero på, de kommer inte fram till samma slutsats. Ibland får man ta dessa studier med en nypa salt men när flera studier säger ungefär samma sak så är det i alla fall närmare sanningen.

Jag har länkat ett klipp där en sexterapeut pratar om trådens ämne i nästan 20 min.

Istället för att länka skulle du kunna argumentera för din ståndpunkt på ett lättförståeligt sätt. Vad tror du att orgasmglappet i heterosexuellt sex beror på? Vad drar de sidor du länkar till för slutsats(er)? Vad pratar sexterapeuten om i tjugo minuter? Det är ganska få som orkar klicka vidare på länkar tyvärr. Vi är nyfikna dock, på att höra vad du tycker!
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-03 12:10:36 följande:

Jag vet att det är väldigt få som orkar läsa och skulle jag göra en sammanfattning av flera artiklar blir det en ny uppsats som ingen orkar läsa (har blivit kritiserad för det flera gånger). Det är ju också så att om slutsatserna har fel åsikt för att det t.e.x känns bättre att hålla med feministiska teorier (oavsett hur del de än har) så skiter man i det och avfärdar det som kryptiska kommentarer. Det är lättsammare att diskutera med de som vill lära sig om det de diskuterar eftersom de gärna läser länkar med information som man senare kan diskutera.

"Vad drar de sidor du länkar till för slutsats(er)?"

Jag har citerat något av det men du verkar ha missat det helt trotts att det var dej jag diskuterade med.

"Vad pratar sexterapeuten om i tjugo minuter?"

Ledtråd:

Ok, förstår om du inte orkar skriva en hel uppsats. Ska kolla länkarna om jag får lite tid över.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 08:54:23 följande:

Slingra mig? nepp, men jag vill gärna ha ett svar på hur kom du fram till "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"? innan jag svarar på något annat

Du är väldigt tråkig att diskutera med. Du är snål med att dela med dig av dina egna tankar, hänvisar bara till länkar. Jag är besviken på dig klantsmurfen! /Smurfelina
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 11:45:34 följande:

DumSmurfen är så dålig och tråkig att han bara länkar till relevanta studier i fall någon vill läsa medan du själv har du varit så duktig att dela med dig av dina "egna" tankar som du baserat på den rosa bibeln

Male gaze... Vad säger den rosa bibeln om bögar som har andra män som ögongodis och runkar till Magic Mike? Är det hegemonisk maskulinitet där Mike är objektet i en patriarkal makthierarki? Är det en förhandlande maskulinitet där man ingår i en allians med kvinnor för att få tillgång till mer ögongodis?

Vilka egna tankar ska man ha när någon har en annan sexualitet? Finns det någon särskild postmodern genusteori om socialt konstruerad queer male gaze?

Jag kanske uttryckte mig lite raljerande, ursäkta i så fall! Hela den här tråden är ju en enda lång konversation kring personliga erfarenheter och åsikter, mäns som kvinnors, det är det som jag tycker gör den intressant. Jag har inte läst någon rosa bibel. Jag har inga erfarenheter eller åsikter om bögar, den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex. Jag är inte någon radikalfeminist om du nu tror det. Inte heller speciellt PK eller moraliskt korrekt. Jag kollar på gangbangs för bövelen! För övrigt är det väldigt roligt att du har ett nick från Smurfarna :) En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :) Men det är osynligt för dig gissar jag. Kvinnors världar krockar med männens världar och aldrig ska de två mötas.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 13:02:41 följande:
    "Du hade alla möjligheter att använda kunskapen från dina länkar och ta upp många olika problem som leder till orgasmglappet"
    KlantSmurfen skrev 2019-11-29 12:42:47 följande: #256
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-29 11:10:19 följande: #253

Det är väldigt intressant att diskutera ansvar över sin egen orgasm. Om vi nu ska bena ut vad orgasm-glappet består i så är det att majoriteten av alla kvinnor i hetersosexuella relationer får orgasm en tredjedel av gångerna som dom har sex (i Sverige gäller detta). Medan männen får orgasm nästan varje gång (80-90 % av gångerna de hade sex). Detta är det s.k. Orgasmglappet. I homosexuella relationer får kvinnorna orgasm i samma utsträckning som männen. Man har försökt komma fram till varför det ser ut som det gör. I undersökningar gällande onani så har man sett att kvinnor och män får orgasm lika ofta och efter lika lång tid: man snittar på mellan 2-4 minuters onani innan man får orgasm, hos bägge könen. Så vad är det då som händer i sängkammaren i heterosexuella relationer? Några förslag på anledningar: Normer kring hur sexet ska se ut (penetration) och att fokus ligger på mannens orgasm, sen är sexet slut. Oförmåga från kvinnans sida att ta det där extra ansvaret för sin orgasm, vilket ofta dödar stämningen i rummet (Kan du vänta in mig älskling? Kan jag använda min vibrerande dildo samtidigt? Kan du slicka mig istället?). Fler förslag?

Därför får män lättare orgasm än kvinnor | illvet.se
    illvet.se/manniskan/sex/darfor-far-man-lattare-orgasm-an-kvinnor
    Why Do Lesbians Have More Orgasms Than Straight Women? | Psychology Today
    www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
    Let?s talk about self-induced orgasms. First, women are way more likely to orgasm by themselves than with a partner. Many women also say the orgasms they have by themselves are more intense than those they have with a partner. Self-induced orgasms also happen faster (average of about 4 minutes) than the orgasms women have with partners (average of about 20 minutes). This is because during masturbation, the majority of women are able to touch their clitorises exactly the way they like. It?s also because without a partner in the picture, there are fewer pleasure-sucking cognitive distractions. (Do I look okay? Am I taking too long?) As Lonnie Barbach aptly stated: ?The reason self-stimulation works so well ? is that you are the only one involved.?

www.psychologytoday.com/intl/blog/stress-and-sex/201805/masturbation-101-letting-go-guilt
    The results of the study reported lower levels of sexual frequency for lesbian couples, but revealed a key difference in sexual duration. Lesbian couples reported an average length of their sexual encounters to be somewhere between 30 and 45 minutes, while the couples in other types of relationships tended to average around 15 to 30 minutes per sexual encounter. An earlier study, conducted by Cohen and Byers (2013), corroborated that finding, concluding that women who had sex with women had sexual encounters that lasted an average of 57 minutes.

www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
    "...men den smörja du kom med i inlägg 260 handlade BARA om radikalfeministers inställning där du bla skrev att radikalfeministisk fakta är att kvinnor inte kan komma av penterade sex och det är ju dessutom fel"
    Vad tycker du själv då? Vad är dina erfarenheter av sex med det motsatta könet? Vad är din syn på porr, mainstreamporr och female friendly? Hur tror du att utvecklingen kommer att fortsätta, gällande män och kvinnors sexliv? Jag ser att du länkat till text som delvis förklarar orgasmglappet med att kvinnan under onani kan röra vid sig själv med exakta rörelser och på så sätt når orgasm snabbare. Även att en del kognitiva störningar uteblir vid onani (oro för om pojkvännen tycker att man ser bra ut, om man är attraktiv nog, tar för lång tid på sig etc). Detta håller jag helt med om! Det är säkert en stor bidragande orsak till orgasmglappet. Du understryker även text som visar att i lesbiska par (där kvinnorna får orgasm i högre utrsträcking) så har man sex i snitt 57 minuter. Vilket är väldigt länge i jämförelse med heterosexuellt sex som i snitt varar i tjugo minuter. Detta är ju också superintressant. Jag håller helt med om att det antagligen är en stor orsak till orgasmglappet.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 13:41:56 följande:
    "den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex"
    Med tanke på att heterosexuella kvinnor har sex oftare än lebbar kanske rätt fråga är "hur ska man få kvinnor att vilja ha mer sex?", om jag inte minns helt fel så finns det några tips i klippet jag länkade #181

"Jag har inte läst någon rosa bibel."
    Teorin the male gaze bygger på den.

"Jag kollar på gangbangs för bövelen!"
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande: #287
    Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män:[...]I Gangbang blir hon påsatt av flera[...]Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.
    "En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :)"
    Jepp.

"Men det är osynligt för dig gissar jag."
    Man ser bara det man vill se.

Verkligheten:

Den manliga blicken:
    Tack för dina ambitiösa inklipp av smurfar! Fick mig ett gott skratt :) Och tack för att du faktiskt är med och nyanserar debatten. Som en Smurfelina så har jag en helt annan blick än dig när jag tittar på dessa bilder, gissar jag. Jag ser en ensam kvinna omgiven av män. Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män? Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt. Och en smurf som beundrande betraktar henne (som subjekt). Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)
    Utveckla gärna dina teorier kring detta!
    När det gäller lesbiskt sex så har de kanske sex mindre frekvent, men under längre tid vid varje tillfälle och mer högkvalitativt med fler orgasmer. Så de har i själva verkat mer sex än heterosexuella kvinnor, vill jag påstå.
  • Anonym (Janna)
    New Dawn skrev 2019-12-04 14:09:21 följande:
    Fast det var inte det jag menade. Ja, du kanske har tagit på din kvinnas fitta utan att det blivit sex, men frågan var inte vad som hände utan vad hon kände. Om hon tolkade din beröring som ett tecken på att du ville ha sex?

Förväntan om sex behöver för övrigt inte bara handla om penetrade sex.

Tja det kan vara olika situationer. Behöver inte vara huxflux i just köket. Kan vara i sängen.

För övrigt så är det inget konstigt för oss att huxflux ta på varandras kön i köket...Även utan sex som mål eller resultat.
    Vad intressant, jag lever själv i en sådan relation med min man. Inga krav på sex men mycket kravlöst skojande kring sex, att man tar på varandra, visar att man är attraherade av varandra, även kramar och pussar som är oskylidga. Inga krav i sängen heller, båda är inriktade på den andres njutning och sin egen njutning simultant och det växlar vem som tillfredsställs först, det är liksom inte det viktiga. Han verkar tända lika mycket av min njutning som jag av hans. Och då känner jag stor lust till honom. Det blir ett positivt samspel. Även om vi tjafsar ibland i vardagen så vet vi att vi har en plats där vi bara har det kul och mysigt: i sängen. Där får vi slappna av och släppa på alla kraven. När kraven kryper på så blir sex mekaniskt, bara ännu en syssla att klara av.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 15:25:07 följande:

"Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt"

Det ligger något i det

Före:

Efter:

"Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män?"

Jag tycker mig se Smurfan som undrar om hennes klänning är fin och några smurfar som påminner lite om Homer Simpson när han hittat en kaka under soffan

"Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)"

Att inte vara en bitch är också en egenskap som uppskattas, Smurfan är nog mer omtyckt än KlantSmurfen som har klantarsle som utmärkande egenskap."Utveckla gärna dina teorier kring detta!"

Smurfan är bekräftelsekåt och smurfarna ger henne bekräftelse så hon inte ska bli en bitch igen men smurfarna tycker om att ge Smurfan bekräftelse så det blir en win-win.

Det låter som våra heterosexuella relationer sammanfattade av en smurfby. Kvinnan i ett heterosexuellt förhållande vill bli beundrad och bekräftad sexuellt. Hon vill vara ett åtråvärt objekt. Hon vill vara exklusiv, inte en i mängden. Att dessa saker uppfylls gör henne kåt och våt. Samtidigt behöver hon kunna vara ett subjekt, kunna ta för sig, om hon ska få ett tillfredsställande sexliv. När hon tar för sig (går utanför den kvinnliga normen av att vara ett behagande objekt) riskerar hon att bli en Bitch. Mannen i ett heterosexuellt förhållande, hur har han det?
  • Anonym (Janna)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-04 16:34:54 följande:

Ja det är skrämmande opersonligt och desperat. Samma tendens på dejtsidor. Man kan undra hur dåliga utsikterna är för dessa män i vardagen att skaffa en kvinna?

Det är därför jag alltid skriver om sex anonymt på FL. Annats får jag mailkorgen full :(
  • Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-12-04 15:54:11 följande:

Hon vet att jag aldrig kommer med ett sådant krav och skulle aldrig närma mig med ett sådant sätt som automatiskt skulle ge en anspegling på att nu ska du bli kåt!

Jag blir på riktigt upprörd när någon annan kan sitta och komma med påståenden om andras sexliv och samtidigt hävda att man har det så jävla bra själv!

Antingen är du väldigt korkad som ännu inte förstått vad jag har menat eller så är du ett moraltroll som bara vill fortsätt att inte förstå då du går i tron om att alla är som du?

Du tycks inte fatta själv att du antagligen kommer med saker i ditt förflutna som gjort att du agerar annorlunda nu.

Det handlar ju om att man utvecklas som par på alla plan!

Ursäkta, nu har jag inte hängt med i vad du eller new dawn skriver. Men en nyfiken fråga: är du nöjd med ditt sexliv? Jag är mycket nöjd med mitt. Men om jag pratar sex med mina väninnor irl så verkar de flesta ha noll sexlust eller intresse av sex. Väldigt tråkigt. Vi är alla småbarnsmammor vilket kanske spelar roll, jag vet inte.
  • Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-12-04 17:34:21 följande:

Läser du vad du själv skriver och förstår du vad andra skriver?

Eller vad är grejen??

Jag vet inte hur många inlägg jag gjort där jag förklarat för dig att som människa är man enskilt ansvarig över sin egen kropp och själ. Du har kontrat med att deverse saker att det är tvånget, förväntan på sex, eller orgasm tappet som gör att andra part inte vill.

Samtidigt skriver du att i ditt nuvarande förhållande så finns en öppenhet där inga spärrar finns utan det är bara att gå fram å smeka på.

Hur reagerar du själv om du inte alls är sugen att bli smekt på fittan en dag å din man gör det? Acceptera du intimiteten eller föser du bort honom??

Om det nu inte finns någon förväntan hos dig så vill jag gärna veta hur du gör när du blir riktigt kåt å vill knulla, för du kan ju inte ta förgivet att det blir något du du lever i ett förhållande där du kan suga lite å sen är det bra verkar det som.

Ang min egen drift så är den större än min partners och det är inget fel i de. Vi har olika drift och kommer antagligen ha det resten av våra liv.

Vi kramas, skrattar och gråter ihop. Pussas och knullar ett par gånger i månaden! Sen att jag skulle vilja ha det mer än henne har jag accepterat, men jag tycker det är fel av dig att anta att du känner mig eller min partner och dessutom försöka antyda att dina erfarenheter är samma för alla.

Känns det frustrerande att din partner vill mindre? Jag tycker att det låter väldigt jobbigt att bara få ha sex två gånger i månaden. Förstår om du blir missnöjd. Jag hade en sådan relation i flera år. Han ville mindre än mig, en gång i månaden var rimligt för honom. En gång i veckan ör absolut för lite för mig! Det gick inte, till slut var jag otrogen och gjorde slut. Trots att han var (är) en fantastiskt fin man i övrigt. Men knappt utan drift.
  • Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-12-04 18:55:41 följande:

Visst är det frustrerande att ha en högre drift men det betyder inte att jag förväntar mig att vi ska knulla varje gång vi kramas eller pussas.

Missnöjd? Jag ser det inte så, vi har riktigt bra sex när vi väl har det och där emellan så får man lösa det själv om man inte får signalen tillbaka.

Otrogen är inte ett alternativ för mig.

Hon är inte bara min partner utan även min bästa vän!

Jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot henne.

Om våran relation enbart handlade om sex så hade det vart annorlunda men den är så mycket mer!

Jag avgudar henne och hennes sätt att vara!

Varje gång jag vaknar bredvid henne så ser jag den vackraste människa som gått på denna jord.

Så stoppa kuken i någon annan bara för att få spruta lite?? Nej tack.

Då låter det som om ni har ett mycket bra förhållande. Med mitt ex så kanske det inte var fullt så bra så att jag stod ut med sex så pass sällan. Även om det var underbart sex när vi väl hade det. Problemet för mig var bara att jag var som en utsvulten hund, allt i mitt liv började handla om sex och jag såg bara sex var jag än tittade. Och då är jag ändå ganska sexfixerad från början :) Jag kunde bearbeta min man en hel kväll, med kramar, kyssar, ligga och gosa i soffan framför en film i två timmar. Och sen fick jag kalla handen! Gång på gång på gång. Han sa att han var trött. Att han hellre ville mysa bara. Att vi skulle upp tidigt. Att han höll på att bli sjuk. Kände sig stressad. Till slut drog han sig bara undan till sitt tv-spelning vi slutade sova i samma säng. För att jag var för på antar jag. Ofta så teasade han mig kändes det som, hade stånd och allting. Men sex tackade han nej till. När jag då äntligen fick signalen att ikväll! Ikväll händer det! Så var jag så taggad att jag nästan gick i baklås. Fan vad jobbigt det var, jag vill aldrig leva så igen. Och då har jag inte ens tagit upp hur oattraktiv man känner sig när man blir ständigt ratad.
  • Anonym (Janna)
    Skogshuggaren skrev 2019-12-11 08:15:17 följande:

Nu har denna tråd spunnit på i några veckor, är det inte så att det börjar utkristallisera sig ett svar på ursprungsfrågan?

Kvinnors sexlust påverkas mycket mer av yttre faktorer än mäns sexlust. När kvinnor får problem i relationen, tappar attraktionen, blir stressade, trötta, irriterade, sover för lite eller vad det nu kan vara så går det ut över sexlusten. De avstår frivilligt från sex för att de inte har lust.

Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust.

TS var alltså inne på rätt spår redan i sin trådstart.

Jag är benägen att hålla med dig. Addera skillnaden i mäns och kvinnors uppfostran kring sex som skiljer sig åt väldigt mycket, där män uppmuntras till att ta för sig och ha sex med många, medan kvinnor uppmuntras till att hålla på sig, vara passiva i det sexuella spelet och akta sig för att bli slampor eller bli våldtagna. Och addera den heterosexuella normen kring sex, att det är fokus på penetration och inte det långsamma, kvalitativa sexet som många kvinnor verkar föredra.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?