• AndreaBD

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 15:35:38 följande:
    Kvinnorna här tar ju upp flera exempel på hur de gått tillväga men inte känt att de blivit bemötta bra av männen. De har blivit kränkta, slaknat, blivit aggressiva eller tappat lusten och manligheten. Hur kan du ha så lite empati och förståelse för  ditt eget kön? Ganska ofattbart faktiskt. Tror inte alls att du är kvinna eftersom du inte ens kan argumentera eller sätta dig in i problematiken.

Bara för att man kommunicerar behöver inte det betyda att man förstår varann och löser allt för det. Vi har olika språk och behov och vissa fungerar sämre ihop än andra. Kvinnor behöver ofta mer känslomässig och mental stimulans för att bli kåta.Fungerar inte det bitarna så uteblir ofta sexlusten.
    Visst, det kan också hända att det inte fungerar trots att kvinnan kommunicerar hur mycket och hur tydligt som helst. Fast iofs tror jag att hon då gör sig av med den killen.

Men det kan ju hända att unga tjejer är osäkra och undrar om det är fel på dem själva. De kan ha lite svårare att ta för sig och säga vad de vill, också för att de inte vet ännu vad de tycker om sexuellt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-25 15:56:44 följande:
    Vilket dravel, ursäkta.
    ???

Jag tyckte det lät rimligt och vettigt. Förutom kanske att killar måste tömma sig. Det kanske de måste, men det kan de förstås även göra utan kvinna. 
  • AndreaBD
    Anonym (Ö) skrev 2019-11-25 22:14:45 följande:
    Så kvinnor vill inte ha KK och ONS menar du? Har aldrig hört en kvinna påstå att hon inte skulle kunna träffa en man bara för sex. Till och med min farmor träffade karlar lite hit och dit när hon var yngre. Hon är född på 20-talet.
    Allvarligt? I så fall har du inte träffat många kvinnor och dessutom ett speciellt urval. Jag är född på 60-talet, men de flesta kvinnor av min generation hade INTE KK eller ONS. En del kanske tog igen lite när de var i medelåldern och nyskilda, men annars var det inte vanligt. Och min mamma och hennes generation ifrån 30-talet - det var inte tal om sånt. De var alldeles för oroliga för att bli med barn. Hur vet du att din farmor hade sex med dessa karlar? Det kanske inte gick så långt. 
  • AndreaBD
    Trz12 skrev 2019-11-25 23:04:14 följande:

Tack för ditt svar! Alltid trevligt med en diskussion så man förhoppningsvis kan lära sig lite nya infallsvinklar! 

Det jag skrev, även om det blev ganska långdraget var en kort sammanfattning om vad jag tror har hänt när det kommer till att kvinnor ses som mindre "sexuellt drivna" än män som tråden ville diskutera.

Ute som singel är en sak, där är det en uppenbar samhällelig skillnad mellan tjejers sexuella frihet och mäns (med undantag), det tror jag de flesta kan hålla med om. Vi kan nog anta att det finns många kvinnor därute som drömmer om minst lika galna one-night stand upplevelser som män bara att de inte riktigt kan leka ut de tankarna lika lätt eller ofta i praktiken. 

Men ser vi till relationer som har passerat 5 år finns det självklart par som har en kvinna som vill ligga hela tiden medan mannen är understimulerad och inte är sugen. Men det är inte riktigt det scenariot jag ville ta upp utan mer fokusera på originella frågeställningen, hur ser kvinnors sex-lust egentligen ser ut idag! 

Svaret hänger nog på väldigt många faktorer. Dels att fortsätta hålla romansen vid liv med enkla saker som "överraskningar" och lite nya sexleksaker osv. Men också en i min åsikt mycket viktigare ståndpunkt, nämligen jobba hårt på "jaget" i en relation. Jag tror att det alltför ofta blir till att par sammansmälter i någon slags boll efter åren går. Och jag tror inte att det finns någonting osexigare för varken en man eller kvinna än en partner som är helt i beroendeställning till dig på ett socialt/umgängesplan. Jag vet väldigt många killar/män som gav upp sina vänner (kanske inte hade så många till att börja med) och la allt fokus på nya livet med sin partner.

Och där ligger ju en annan rot till problemet, mäns sorgliga oförmåga att ha många nära vänner runt sig. Detta är ju återigen, precis som skuldbeläggningen av kvinnors sexlust, samhällets fula åsikter. Vi som män vågar inte vara sårbara och visa känslor till andra män, som ofta är en inkörsport till djupare, livslånga vänskaper mellan två män. Det är verkligen jättesorgligt och bidrar nog till oändlig smärta hos många ensamma män runt oss.

Det låter väl kanske som ett fint uppoffrande i teorin (att ge upp sina vänner) men det är viktigt, för att hålla intresset vid liv, att man ser till att man tar hand om sig själv. Man utmanar sig själv, växer på sin arbetsplats, får ansvar, träffar vänner vid sidan om relationen, vad det nu än må vara. Alla dessa små pusselbitar kombinerat med vad jag skrev i texten innan är nog grunden till att hålla sin kvinnas sexlust levande. Jag säger inte att kvinnor bara kan ligga hemma och inte göra ett skit och allt hänger på oss män, men jag tror att det kanske är lättare för en man i många lägen att bli ganska "nöjd" med sin situation och finna sig i den, medans kvinnor tänker, reflekterar, drömmer och diskuterar med sina vänner mycket mer. Detta är bara så som det ser ut (i min åsikt), och man kan ju ha tankar om det eller så försöker man att finna sig i verkligheten och göra det bästa man kan för att må bra i den.

Ingen av sakerna jag rabblat upp som jag tycker män ska göra är ju tråkiga saker. Det handlar om spontanitet, vara modig, visa känslor, ta hand om sig själv, utforska sexuella marker och kommunicera. Det är ju definitivt verktyg för att skapa en ny sexuell spänning med din partner, men i grunden handlar det ju bara om att du ska öppna upp dig själv som man och må så bra som du kan, för gör du det så kommer människor att dras till dig, kvinnor som män.

Jo, jag tror du har en poäng där. En partner är mer "spännande" om han fortfarande har ett eget liv och om man inte hänger ihop hela tiden och gör allt tillsammans. Även om man förstås uppskattar närheten och det man tillsammans, men det kan tillföra något också om han ibland gör något tillsammans med egna vänner. Det är lite som om han då har ny energi, impulser, intryck - vad man nu vill kalla det för. 
  • AndreaBD
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 08:56:40 följande:
    De kanske kände sig pressade att ha sex med sin man för att slippa hamna på sinnessjukhus.

Läkartidningen - När kvinnors vantrivsel klassades som sjukdom
    www.lakartidningen.se/Aktuellt/Kultur/Kultur/2013/05/Nar-kvinnors-vantrivsel-klassades-som-sjukdom/
    Skrämmande! Jo, det fanns mycket då som avskräckte kvinnor ifrån att ens erkänna ifall de var olyckliga. Förresten så var det också så på 50-/60-talet att kvinnor som försökte jobba på sexlivet, som försökte förklara för sina män att de också skulle kunna njuta av sex, om man bara anpassar lite till kvinnans behov också - många män tog det inte alls bra. De kunde rentav anse att bara horor njöt av sex. Vilket är idiotiskt, för det måste ju vara tvärtom så att de inte gör, men...
  • AndreaBD
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 09:20:04 följande:
    Läste du vad du svarade på?
    Jo, jag tolkar det som: Män är mer ute efter sex, kvinnor mer efter relation, så behoven matchar inte helt. 

Sen är det så att en del kompromissar, andra gör inte det. 
  • AndreaBD
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 09:34:35 följande:
    Rätt tolkning är:
    Män är mer ute efter sex, kvinnor mer efter relation.
    Det beror också lite på hur gammal man är, och i vilken fas i livet man är. Ibland ser man hur olika det kan vara när det gäller en person. En bekant till mig som aldrig ville ha en relation, bara växlande affärer och kk-relationer, har plötsligt gift sig. Han är över 60, det kanske inte funkar så bra längre att ragga upp kvinnor på krogen. 
  • AndreaBD
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 10:11:03 följande:
    "Eli" diskuterar precis som sura oskulder på forumet brukar göra. "Män är ihop med kvinnor för att få knulla" brukar nämnas för att det är så de ser på kvinnor.
    Om man påstår att män har förhållanden för att få sex kan man begränsa det till att prata för sig själv.
    Okej, du menar hen var lite väl extrem där? Visst. Det är sällan så extremt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Yo-Yo) skrev 2019-11-26 12:35:34 följande:
    Har själv varit i samma situation för några årsen.

Fick höra? du vill ju bara umgås för att knulla? bla.

Jag blev sårad och la fram mina argument till varför jag heller umgås med polarna via datorn än henne och jag tror ett ljus gick upp för vår relation blev mycket bättre.

Hur kul är det att umgås med någon som sitter med sin tele hela tiden? Hur kul är det att varje lördagkväll bestämma att man ska kolla på film och så ser hon 15 min sen säger att hon vill sova.

Även vi män tröttnar till slut och hittar andra saker att göra när vi vet hur det slutar.

Jag sa att jag spenderar mycket hellre tid med henne än framför datorn så länge hon faktiskt är med mig den tiden istället för att messa med sina vänner för då är hon inte med mig anser jag.

Sen kan jag inte uttala mig om eran situation men det jag vill säga är att det kan finnas bakomliggande orsaker till att han inte är med dig istället för med polarna.
    Ja, här låter det ju som om ni har hamnat i otakt. Det är en sak om man verkligen gör sig oattraktivt genom att inte bara spela dataspel utan kanske gå upp i vikt mycket också, eller duscha sällan, så som hon innan beskrev det. 

Här är det väl så att ni måste prata och planera in saker som båda tycker är roliga. Ge inte upp, utan försök hitta på idéer, sånt som fungerar för båda.
  • AndreaBD
    New Dawn skrev 2019-11-28 18:51:34 följande:
    Löjligt påstående. Gå runt i ett vanligt kvarter och du kommer att se två namn på de flesta dörrar och de kvinnor som bor där i de flesta fall valt en man de attraherats av.
    Precis. De verkligen ovanligt fula män som jag känner är alla gifta. 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2019-11-30 20:38:06 följande:
    Nu tittar jag inte mycket på porr då jag tycker den är tråkig och tillgjord. Men är det inte så att kvinnan och hennes njutning  är i centrum och männen bara är objekt? Nån skrev att man inte ser männens ansikte, då är de bara ett redskap för kvinnans njutning. Plus att kvinnorna är bättre betalda har jag hört
    Där tolkar du nog lite fel. Man visar inte männens ansikten för att porr är gjort för män. Och män vill se kvinnan, inte mannen. Och att kvinnorna blir bättre betalda är inte ett dugg konstigt heller.

1. Kvinnorna måste vara vackra och ha en fin kropp. Ibland ser männen också bra ut, men ursprungligen var det många ganska fula män med i porrfilmerna. 

2. Kvinnorna får dåligt rykte, många vägar i livet är stängda för dem, både när det gäller jobb och även när det gäller partner. 

3. Det finns män som skulle göra sånt gratis om de fick chansen att då ha sex med en vacker kvinnor och dessutom framstå som ... något. Kvinnorna vill inte så gärna göra det, då det medför många nackdelar för dem, så de gör det inte utan bra betalning. Tillgången styr ju. 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2019-12-01 21:23:38 följande:
    Som sagt är jag inte rätt person att diskutera porrfilmer, men då ingen annan man verkar göra det vill jag ha några klarlägganden.
    Är kvinnor i porrfilmer verkligen perfekta individer som andra kvinnor är avundsjuka på och får komplex av? Visserligen har de snygga kroppar, ibland med hjälp av silikon, men ofta ser de konstlade ut, hårt sminkade och närmast vulgära. Och stönandet och det dirtytalk som bägge könen ägnar sig åt är närmast avtändande då det är så uppenbart tillgjort. Kvinnor i amatörporr är naturliga och sexigare och där ser man mannens ansikte.

Om man inte ser mannens ansikte är han definitivt objektifierad i högre grad än kvinnan.

De kvinnor som är med i porrfilmer av någorlunda kvalité gör ett val. De väljer pengarna trots de nackdelar du nämner. En del får också utlopp för en exhibitionistisk ådra.

Vilken typ av porr vill du se? Janna vill ha lättklädda snygga män och jag tror att hon är något på spåret när hon nämner 50 shades of grey som många kvinnor (märkligt nog) går igång på. En del porrfilm har ju gjorts av kvinnor för kvinnor (Femme tror jag serien hette) men de har inte blivit någon succé. Om jag tolkar er rätt vill kvinnor ha hårt porr med mycket kön, men med snygga män i centrum. Inte softad mjukporr som jag vill minnas att Femme visade.
    Ni får väl helt enkelt föra fram till porrindustrin vilken typ av filmer ni vill ha. Ni kan knappast vänta er att män ska göra det...
    Nu är du inne på helt andra saker. Jag svarade på din fråga varför kvinnor får mer betalat. Man kan också säga att det är tillgång och efterfråga som bestämmer priset. Och där diffar det mycket mellan män och kvinnor. 

Och jag vill överhuvudtaget inte se på porrfilm, så du får fråga någon annan. Men jag tror knappast att det är hårt porr som de flesta kvinnor vill ha. 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2019-12-01 22:09:24 följande:
    Men du skrev också att kvinnor måste vara vackra och ha en fin kropp, är de verkligen vackra i porrfilmer?

Janna får gärna svara, frågorna var till henne också.
    Fråga männen! Jag tittar väl inte på porrfilmer efter om kvinnorna är vackra. Det lilla jag har sett, tycker jag dock att de verkar välja ut kvinnor som motsvarar skönhetsidealen, framför allt när det gäller kroppen förstås. Det som män vill se.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?