• blueblue

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

New Dawn skrev 2019-12-04 13:17:15 följande:

Nej jag förstår att det inte är ett uttalat krav på sex. Jag tror att det är få människor som kräver att ens partner ska ställa upp på sex, som ett krav.

Det är inte det jag menar med kravlös njutning. Det jag menar handlar mer om närhet och njutning som är öppen och utan mål. Det får bli som det blir. Blir någon kåt löser vi det och vill någon ha orgasm löser vi det, om inte man väljer att vänta in varandra. Om kroppen inte svarar tar vi det för vad det är.

Ibland blir det intensivt sex och ibland bara sköna och avslappnande semkningar och allt däremellan. Det är helt öppet.

Skulle du kunna ta på din kvinnas fitta utan att hon kände att du förväntade dig sex tex?

Jag har tagit på min kvinnas fitta många gånger utan att det har blivit penetrerande sex.

Menar du däremot om jag huxflux går fram i köket å stoppar handen i hennes byxa för att känna på musen, så nej.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 14:09:21 följande:

Fast det var inte det jag menade. Ja, du kanske har tagit på din kvinnas fitta utan att det blivit sex, men frågan var inte vad som hände utan vad hon kände. Om hon tolkade din beröring som ett tecken på att du ville ha sex?

Förväntan om sex behöver för övrigt inte bara handla om penetrade sex.

Tja det kan vara olika situationer. Behöver inte vara huxflux i just köket. Kan vara i sängen.

För övrigt så är det inget konstigt för oss att huxflux ta på varandras kön i köket...Även utan sex som mål eller resultat.

Det kan jag faktiskt inte svara på om hon får en känsla av förväntan eller inte?

Det är ju lika abstrakt att förvänta sig veta som att man vill ha ett finger i röven utan att säga eller insistera det kan jag tycka.

Måste ändå säga att jag förstår inte att du i tidigare skeden i ditt liv har haft svårt med detta och lyfter fram detta med avtändning från egen erfarenhet då du verkar helt öppen för i stort sätt allt.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 15:11:14 följande:

Då känner du inte henne så väl och det är omöjligt att veta om hon upplever eran närhet som kravlös.

Jag förstår inte vad du menar? Den kravlösa känslan innebär att man kan prova saker utan att det känns som ett misslyckande om man tappar lusten, inte gillar det osv. Om det är kravlöst är det lättare att öppna sig.

Vårat sexliv i min förra relation var inte kravlös. När han tog på mig på ett visst sätt, visste jag att det var dax att bli kåt. I min förra relation ägnade vi oss inte alls lika mycket åt att ge ickesexuell njutning och vi hade mindre närhet. Vi båda präglades nog av prestationsångest av och till och vi båda hade en ganska klassisk syn på sex där samlag tog en väldigt stor del, och för oss tog sexet slut efter hans orgasm. Jag tänkte inte på att man kunde ha det som jag har det idag. Jag kunde inte föreställa mig det. Det fanns liksom inte på kartan. Jag hade inte läst om någon som hade ett sådant sexliv jag har i dag.

Hon vet att jag aldrig kommer med ett sådant krav och skulle aldrig närma mig med ett sådant sätt som automatiskt skulle ge en anspegling på att nu ska du bli kåt!

Jag blir på riktigt upprörd när någon annan kan sitta och komma med påståenden om andras sexliv och samtidigt hävda att man har det så jävla bra själv!

Antingen är du väldigt korkad som ännu inte förstått vad jag har menat eller så är du ett moraltroll som bara vill fortsätt att inte förstå då du går i tron om att alla är som du?

Du tycks inte fatta själv att du antagligen kommer med saker i ditt förflutna som gjort att du agerar annorlunda nu.

Det handlar ju om att man utvecklas som par på alla plan!
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 16:59:13 följande:

Jag tycker inte det är så konstigt som du tycker. Om jag smekte mitt ex på ett visst sätt ,tex intimt, visste han att syftet var att han skulle bli kåt. Det är många som gör vissa saker för att ens partner ska bli kåt och att den som tar emot vet att smekningarna, kyssarna (eller vad det nu än är)har syftet att leda till sex. Inget ovanligt. Behöver inte vara dåligt heller. Blir båda kåta av det är det ju bara bra.

Du svarade att du inte vet om hon känner att hon förväntas att bli kåt, och att ni ska ha sex, när du tex tar på hennes fitta, eller inte. I det fallet känner du henne för lite uppenbarligen.

Du har ju själv skrivit att du inte är nöjd med ditt sexliv. Jag är nöjd med mitt. Janna är nöjd med sitt. Man måste inte ha ett sexliv som mitt för att vara nöjd. Man kan ha ett helt annat upplägg med BDSM eller vad som helst och ändå vara nöjd. Då kanske vissa handlingar är tydligt kopplade till en förväntan att bli kåt, men det kan också funka.

Du skrev att du gillar kravlös närhet och då undrade jag om din kvinna upplevde det kravlöst. Eftersom du är missnöjd med sexlivet och vill ha sex mycket oftare än henne är det lätt att sex och närhet i stället blir kravfyllt. Det är svårt att ha kravlös intim närhet om man känner sexuell frustration.

Ja, den jag är idag påverkas delvis av mina tidiga erfarenheter. Är det fel? Man kan utvecklas som par... eller inte. Ibland blir det tvärtom en negativ utveckling. Man kan för övrigt utvecklas som människa i hela livet.

Just det faktum att jag vet hur mitt sexliv var förr jämfört med nu gör att jag också kan beskriva skillnaderna.

Läser du vad du själv skriver och förstår du vad andra skriver?

Eller vad är grejen??

Jag vet inte hur många inlägg jag gjort där jag förklarat för dig att som människa är man enskilt ansvarig över sin egen kropp och själ. Du har kontrat med att deverse saker att det är tvånget, förväntan på sex, eller orgasm tappet som gör att andra part inte vill.

Samtidigt skriver du att i ditt nuvarande förhållande så finns en öppenhet där inga spärrar finns utan det är bara att gå fram å smeka på.

Hur reagerar du själv om du inte alls är sugen att bli smekt på fittan en dag å din man gör det? Acceptera du intimiteten eller föser du bort honom??

Om det nu inte finns någon förväntan hos dig så vill jag gärna veta hur du gör när du blir riktigt kåt å vill knulla, för du kan ju inte ta förgivet att det blir något du du lever i ett förhållande där du kan suga lite å sen är det bra verkar det som.

Ang min egen drift så är den större än min partners och det är inget fel i de. Vi har olika drift och kommer antagligen ha det resten av våra liv.

Vi kramas, skrattar och gråter ihop. Pussas och knullar ett par gånger i månaden! Sen att jag skulle vilja ha det mer än henne har jag accepterat, men jag tycker det är fel av dig att anta att du känner mig eller min partner och dessutom försöka antyda att dina erfarenheter är samma för alla.
  • blueblue
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 18:37:40 följande:

Känns det frustrerande att din partner vill mindre? Jag tycker att det låter väldigt jobbigt att bara få ha sex två gånger i månaden. Förstår om du blir missnöjd. Jag hade en sådan relation i flera år. Han ville mindre än mig, en gång i månaden var rimligt för honom. En gång i veckan ör absolut för lite för mig! Det gick inte, till slut var jag otrogen och gjorde slut. Trots att han var (är) en fantastiskt fin man i övrigt. Men knappt utan drift.

Visst är det frustrerande att ha en högre drift men det betyder inte att jag förväntar mig att vi ska knulla varje gång vi kramas eller pussas.

Missnöjd? Jag ser det inte så, vi har riktigt bra sex när vi väl har det och där emellan så får man lösa det själv om man inte får signalen tillbaka.

Otrogen är inte ett alternativ för mig.

Hon är inte bara min partner utan även min bästa vän!

Jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot henne.

Om våran relation enbart handlade om sex så hade det vart annorlunda men den är så mycket mer!

Jag avgudar henne och hennes sätt att vara!

Varje gång jag vaknar bredvid henne så ser jag den vackraste människa som gått på denna jord.

Så stoppa kuken i någon annan bara för att få spruta lite?? Nej tack.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 18:53:20 följande:

Jo jag läser vad andra skriver. Reflekterar och ställer frågor. Jag tycker tanken att man ansvar för sin egen orgasm är tråkig. Du får tycka att det är en bra tanke.

Jag tycker att sex beror väldigt mycket på bakomliggande känslor, som i sin tur beror på själva relationen och svårare att "ansvara" för själv. Det behövs ett samspel som ofta beror på flera faktorer.

Om jag inte vill bli smekt på fittan, eller om jag inte vill ligga och mysa i sängen, eller inte vill massera/masseras så säger jag det, men han märker ju också på vilket sätt jag reagerar så ibland behövs inte ord. Dock tar vi ansvar för varandras njutning och kan fråga om den andre är sugen och i så fall kan tex jag ge min man njutning ändå. Eller så väntar vi med allt. Fösa bort honom skulle jag inte. Då är det illa om man känner så. Jag frågar också ofta om han har något emot att jag tar så ofta tar på hans kuk, men han är jättetydlig med att han gillar det.

Varför skulle det vara svårt för mig när jag blir kåt?

Jag visar på massor av olika sätt att jag är kåt, så det är inga problem. Det går inte att missa. Det händer att det inte funkar för min man just då och oftast brukar han ändå tillfredställa mig, men ibland vill vi vänta. Han kan säga att han vill vänta, och ibland vill jag vänta trots att han skulle kunna göra det riktigt skönt för mig. Ofta smittar ju kåtheten av sig också. (Åt båda håll)

Jaha så nu har ni sex ett par gånger i månaden. I Början av tråden en gång i månaden.

DU gör massor av tolkningar om mitt liv som inte stämmer. Läs själv vad du skrivit om mig. Du har förutsatt massor av saker. Jag skulle kunna nämna en lång lista. Varför är det okej att du antar massa saker om mig?

Varför skriver du att jag inte kan ta förgivet att det blir något när jag lever i en relation "där jag suger lite och sen är det bra"? Varför skulle det vara en nackdel?

Majoriteten av gångerna suger jag dock inte "lite". Det allra vanligaste är att jag suger mycket, intensivt, hela vägen, och inte sällan även ger anal stimulans.

Jag får går på det du skriver och självklart har jag begränsad information, men jag svarar på just det du skriver.

Vad har jag missuppfattat?

Ämnet i denna tråd är passé då new Dawn har svaret som alla män bör känna till: Det är förväntan på sex som dödar lusten!

Jag orkar inte diskutera detta med dig längre då du tycks vet allt och där med veta bästa.

Jag önskar dig all lycka framöver och ha det bra ????
  • blueblue
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 19:05:36 följande:

Då låter det som om ni har ett mycket bra förhållande. Med mitt ex så kanske det inte var fullt så bra så att jag stod ut med sex så pass sällan. Även om det var underbart sex när vi väl hade det. Problemet för mig var bara att jag var som en utsvulten hund, allt i mitt liv började handla om sex och jag såg bara sex var jag än tittade. Och då är jag ändå ganska sexfixerad från början :) Jag kunde bearbeta min man en hel kväll, med kramar, kyssar, ligga och gosa i soffan framför en film i två timmar. Och sen fick jag kalla handen! Gång på gång på gång. Han sa att han var trött. Att han hellre ville mysa bara. Att vi skulle upp tidigt. Att han höll på att bli sjuk. Kände sig stressad. Till slut drog han sig bara undan till sitt tv-spelning vi slutade sova i samma säng. För att jag var för på antar jag. Ofta så teasade han mig kändes det som, hade stånd och allting. Men sex tackade han nej till. När jag då äntligen fick signalen att ikväll! Ikväll händer det! Så var jag så taggad att jag nästan gick i baklås. Fan vad jobbigt det var, jag vill aldrig leva så igen. Och då har jag inte ens tagit upp hur oattraktiv man känner sig när man blir ständigt ratad.

Att bli ratad och känna sig oattraktiv är inget någon ska behöva känna i en relation. Man lever ju med någon för att man vill vara ned den personen, eller hur? Tråkigt att läsa sånt här tycker jag och jag vill absolut säga att män kan likväl ha en mindre sexuell lust. Skillnaden är väl kanske att det inte talas om lika öppet i samhället tyvärr
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-06 10:55:05 följande:

Jag ska inte svara mer på dina inlägg, men läs dina egna svar.

Snälla läs vad jag skriver och gör inte en egen tolkning av det som skrivs.

Tråden handlar om avhållsamhet inte ovilja.

Det du nämner gång på gång på gång på gång är en situation där ren ovilja till sexuellt umgänge tas upp pga olika anledningar.

Avhållsamhet är personligt och inget som baseras på en dålig relation.

Enkelt förklarat: vissa måste bajsa 3ggr/dag och vissa 1ggr/vecka. Men bara för att man normalt sätt har bajsat 3ggr/dag så betyder det inte att man alltid kommer att göra det och det behöver inte vara något fel när man plötsligt börjar bajsa 1ggr/veck.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-17 19:09:01 följande:

Jag tycker att "ställas till svars" låter väldigt jobbigt och negativt, och det är bla den tonen och inställningen som jag tror ställer till det. Precis som jag kritiserade allt för negativ syn på män nyligen. Svartmålande och generellisering av att män är så dåliga, är jag också emot.

Jag tror att det behövs mycket mer förståelse för varandra. Dels individuella olikheter och dels mer könstypiska skillnader. Grunden för att lösa konflikter är en vilja att förstå den andre, och då funkar det inte med inställningen att någon ska ställas till svars. Då bakbinder man varandra.

Jag tror att både den med mer och mindre lust brottas med skuldkänslor och rädslor.

Hur man benämner saker säger en del om synen och problematiken. När jag läser orden "ställas till svars" blir det så tydligt hur de underliggande hur surdegarna, bitterheten och anklagelserna pyser fram. De som hindrar förening.

Men det är ju grejen att den med mindre lust har ju sällan förståelse för den som har mer lust. Här är ju problematiken att den med mer lust ska alltid bara den som stryker på foten i en relation oavsett man/kvinna och där i ligger ju problematiken. Det är inget givande eller tagande utan ett en vägstyre som den andre hälften bara får finna sig i.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-17 22:16:18 följande:

Menar du på fullaste allvar att den med mer lust har mer FÖRSTÅELSE. Det tror jag INTE!

Om ni den men mindre lust ställer upp för den med mer lust, är det den med MINDRE LUST som "stryker på foten".

Givande och tagande bygger på förståelse och äkta vilja.

Att någon motvilligt ställer upp lär inte fungera i längden...

En man som inte har lust och inte får stånd kommer antagligen med tiden känna sig otillräcklig och orolig om han gång efter gång tillfredställer kvinnan med mun, tunga och leksaker. Troligen kommer kvinnan inte heller tycka det känns lika roligt efter ett tag. En man kommer antagligen inte uppleva det så upphetsande med en kvinna som bara ställer upp, och gör kvinnan det med sin egen kropp utan att vara redo, blir det negativt på både ett fysiskt och psykiskt sätt.

Jag tror verkligen, verkligen(!) det är ovanligt att den med hög lust har FÖRSTÅELSE för den med mindre lust. I alla fall brukar jag sällan se något uttryck för denna förståelse.

Du är inge vidare på matte va eller har förmåga att ta in perspektiv från 2 håll?

Flera som skrivet att de lever i förhållande som de enbart haft sex någon enstaka gång/år. Vem tror du det är som avgör att det blir sex den gången, den som har mer lust eller den med mindre?

Sen behöver det ju inte alltid knullas! Ett slick eller en avsugning kan ju räcka långt.

När det kommer till förståelse så är du helt fel ute! Den som har en hög lust förstår mycket väl att den andre inte vill. Man försöker göra allt för att tända lusten istället.
  • blueblue

Eller de par jag läste om som inte haft sex på 8 år. Frågan är om vem som har mest förståelse, den som vill mer eller den som inte längre har nått sug alls.

• blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 09:23:24 följande:

Jag tror det är få personer som är sexlösa, som verkligen känner förståelse för situationen.

I det flesta av dessa fall, när sexet uteblivit så pass, tror jag nog den sexlösa relationen beror på att de bara lever ihop av andra skäl (barn, ekonomi, rädsla, bekvämlighet). Inte sällan kanske det finns annan problematik i relationen som tex otrohet.

Jag tror egentligen inte det har något med sexlust att göra. Det är nog oftare mer omfattande relationsbrister.

Jag är och kommer alltid vara en motståndare till otrohet men jag börjar någonstans förstå att det blir sånt som uppstår när ena parten i ett förhållande inte kan inse att den också gör skada på sin partner.

Jag menar verkligen inte att någon ska ställa upp bara för att, det är ju nästan våldtäkt, men har man ett så stort problem att man gått från älskare till vän så ska man ta sitt ansvar och förmedla detta.

Du kan inte mena att man på fullaste allvar att man ska låta sin partner leva ett liv där denne inte får leva sitt liv, där ena parten ska behöva hållas tillbaka och leva ett liv som är baserat på en lögn för att det är smidigt pga familje förhållande.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 09:55:21 följande:

ojojoj.... *tar mig för pannan*

Detta var nog ett av det sämsta inläggen i tråden. Jag baxnar!

Personer som ser sex som hushållsarbete, har nog väldigt svårt att förstå att andra människor inte kan utföra sex på samma mekaniska och pliktskyldiga sätt som hushållsarbete. När det gäller hushållsarbete löser det mesta sig själv. Till slut måste man ta tag i det. Det går inte att äta på samma smutsiga tallrik dag efter dag med ingrodda matrester. Jag tycker hushållsarbete är otroligt trist men jag måste göra det. Bita hop att få det gjort. Sex på de grunderna skulle däremot bli vidrigt. Lever man ihop, måste man få praktiska sysslor att funka. Lever man själv måste man också det. Man kan tom skrika åt partnern att den måste skärpa sig om hen slarvar med hushållsarbete, men det funkar inte med sex. "nu får du fanimej bli kåt"

Jag kan tycka att det är högst relevant då det som allt annat i ett förhållande bygger på att man som par delar och avlastar varandra.

Du hänger upp dig på att bli kåt varje gång. Ibland måste man inte vara kåt för sex. Det duger många gånger med beröring.

Men som du beskriver det så ska man leva år in och år ut i ett sexlöst förhållande för att det är smidigt. Skillnaden mellan att leva med sin älskare och sin vän är just sexet och att man tänder på sin partner. Att leva med en kompis som blir sur om en ev otrohet uppstår har ju sig nästan helt själv att skylla då denna inte visat något intresse för denna.

Läst och hört om många som blivit helt förkrossade när de separerat och sedan när man hör från andra part så visar det sig att de ofta levt ett jämställt liv utan sex och utan glöd. Inte konstigt att det blir problem med otrohets affärer som river upp familjer när ingen tycks vilja lösa problemet innan det ör försent.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 11:43:21 följande:

Eller så är det tvärtom att det är otroheten som är orsaken till att sexlivet brister. Det är inget jag förespråkar, men det är ett faktum.

Jag har levt i en kärleksrelation som blev mer som en vänskapsrelation, där vi hade sex. Det funkar inte för mig. Jag vill känna mig älskad och jag vill älska.

Jag tycker inte att människor ska leva kvar i relationer de inte trivs med, men vissa personer lever kvar för alla möjliga skäl.

Om du lever i ett förhållande som var bra från början där otrohet blev involverat så förstår jag orsaken men jag vill nog hävda att otrohet till största delen kommer in i bilden pga att förhållandet är kass av olika orsaker.

Kvinna som man hoppar sällan i säng med andra om de har det bra på hemma plan.

Jag står på mig och säger som tidigare att detta är ett delat ansvar att få det att funka.

Jag ser det lite som så här:

Blir man bjuden på fest av sina vänner men du tackar alltid nej så blir man snart inte längre tillfrågad att komma och då festar de utan dig.

Har du då rätten att bli sur om du då alltid tackar nej?

Tillslut så kommer inte heller dina vänner vilja komma till dig när du ska ha fest då du aldrig är där för dem.

Svårare än så är det inte.

Ge och ta.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 13:37:17 följande:

Fast du skriver ju att du tycker att skillnaden mellan en kärleksrelation och en vänskapsrelation är om man tänder på varandra.

Menar du verkligen att det duger om man "avlastar" varandra likt man gör med hushållsarbete. Skulle det duga för dig att din partner runkade av dig 3 ggr/veckan?

Jag tycker verkligen inte att sex är det som skiljer sig mot vänskap. Det är känslorna bakom som avgör. Att en man tänder på min kropp betyder ju absolut ingenting.

Vad menar du ang otrohet. När får man skylla sig själv?

Om jag levde med en man som var som en vän, men att han ändå knullade mig, skulle han få skylla sig själv om jag var otrogen. Han kanske inte kan rå för att han inte älskar mig längre

Det är ofta väldigt jobbigt att separera. Man kan inte tvinga ens partner att älska en själv, och man kan inte be honom fejka det heller.

Man kan inte heller tvinga sig själv att älska och åtrå någon man inte älskar eller åtrår. Det kanske inte handlar om att inte vilja. Det handlar nog ofta om att man inte kan.

Det viktiga är att ta reda på vilka känslor som ligger bakom oviljan att ha sex. För då vet man om det går att lösa eller inte.

Är inte din partner din bästa vän menar du?

Jag tycker att min partner är min absolut bästa vän och även vid en separation så skulle det inte ändras.

Jag ser inte min partner som ett köttstycke som jag knullar! Jag ser en person med en egen vilja som jag respekterar och jag veta att det är besvarat på samma sätt.

Du resonerar ju helt galet när du säger att det är jobbigt att separera samtidigt som du säger att tänder man inte så ska den andra bara respektera dennes åsikt.

Vad fan gör du i relationen om du inte har stake nog att gå där ifrån om du inte vill vara där!?

Jävligt fegt och elakt att hålla sig kvar bara för att det är bekvämt!

Finns inte glöden och vill man inte jobba på det så är lämna det ända rätta!

Från mitt egna perspektiv så kan jag säga att vi jobbar på det och det går i vågor, men skulle jag inte längre tända på min partner så skulle jag absolut inte klamra mig fast och ingjuta falska förhoppningar tills något bättre kom. Bara fegisar som gör så.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 14:54:14 följande:

Ja, jag tycker att man måste prata om problem i relationen, men det bygger mycket mer på förståelse och känslor, så det går inte att jämföra med hushållsarbete, som man ju kan bita ihop och göra. Jag tycker exemplet blir väldigt fel, för det utelämnat det viktiga, dvs känslorna bakom. Det är en förenklande, förminskande och förlöjliganden ang sexuella problem, (tycker jag) men din åsikt och inställning är väldigt vanlig tyvärr.

Eller så är det din inställning som är felaktig, Tyvärr!
  • blueblue
    KlantSmurfen skrev 2019-12-18 15:13:41 följande:

"Skillnaden mellan att leva med sin älskare och sin vän är just sexet och att man tänder på sin partner"Det råkar ju vara så att vissa också har kärlekskänslor för sin partner så du får prata för dej själv. Har dina partners varit medvetna om att det är så du ser på det eller låtsas du ha känslor?

"Att leva med en kompis som blir sur om en ev otrohet uppstår har ju sig nästan helt själv att skylla då denna inte visat något intresse för denna."

Ser du din partner som din kompis och det inte är ömsesidigt får du skylla dej själv om det inte blir något sex. Man har alltid alternativet att göra slut och ser man partnern som en kompis kan det inte vara så svårt, otrohet i den situationen blir bara en patetisk ursäkt för den som vill äta kakan och ha den kvar.

Kompis/vän är väl en förenkling för att New dawn ska förstå. Givet finns känslor med i bilden som man inte har till sina andra vänner.

Det jag menar med förstå otrohet är väl att den andre konternuerligt aldrig visar intresse eller besvara den som har ett behov driver dem till att börja leta annat då det på sikt faktiskt bryter ner den som ständigt ska ge efter.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 15:14:19 följande:

Det kan ju lika gärna vara den med minst lust i relationen som är otrogen. Har du lika stor förståelse då, och ser det som att otroheten sker pga att förhållandet är kasst?

Det är ett delat ansvar att få relationen att funka, så om du är missnöjd måste du berätta det och vara tydlig med, tex att du inte vill leva kvar i en relation med för lite sex.

Jag fattar inte fokuset på att tacka nej. Sex räddar ju inga relationer om det är känslorna som brister. Inte hjälper det mig att en man tänder på min kropp. Vad är det för märkvärdigt med det? Det är ju kärleken bakom sexet som är det viktiga. Kärlek syns ju på så många andra sätt än genom sex. Sex kan man ju ha bara för att man är kåt.

Kul att du helt svängt i denna tråd då jag ganska tidigt skrev att det är ett delat ansvar och du då vred och vände på detta att det är så mycket mer än så.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-18 16:32:55 följande:

Du behöver nog fräscha upp minnet. Jag har varit tydlig med att sex är ett GEMENSAMT ansvar. Jag var negativ mot snacket om att "ta ansvar för sin egen orgasm" . Du tyckte tex att jag inte tog tillräckligt ansvar för att jag inte satte mig på mitt ex ansikte och på så vis tog ansvar för min njutning. Jag beskrev att jag saknade hans engagemang. Du skrev att du brukade dra din kvinnas hår och för henne mot din kuk.

Jag som många andra skrev i tråden att ansvaret är gemensamt men också att varje individ bör ett ansvar att förmedla till sin partner vad som faktiskt funkar. Du kom ju från start in med en attityd på att det snarare var partners ansvar att veta, vilket för mig är en gåta hur man kan lägga över ett ansvar för någons njutning utan att förmedla via någon form av kommunikation??

Som jag minns det så härjade du bestämt att du och ditt ex var ?Living proof? för detta och att allt annat som nämndes lögn, för det är så du typ Vinklar alla andra invändningar här.

Sen till otrohet så är jag emot det.

Det jag skev var att jag ?börjar förstå? inte att man ska göra det!

Och det grundar jag på att du prompt hävdar att den med mer lust ska underkasta sig den med mindre.

I min värld gör dessa redan det!

Ta mig som ett bra exempel:

Skulle jag få som jag ville så skulle jag vilja ha sex 3ggr i veckan (tänder direkt när jag ser min partner, snygg som synden, 10:a alla dagar i veckan dygnet runt) vilket skulle innebära ca 150-160 ligg/året.

Faktum är snarare runt 20-25 ligg/år

Frågan är mer komplex och du ser bara detta ur din vinkel. Den med stor lust får ju också lida och blir sällan mött med någon förståelse av parten som bara säger nej.

Jag vill absolut inte ha något medlidande ligg utan problematiken är ju att man som par inte pratar om problemet som leder till denna situation som uppstår.

Skulle de som tappar den sexuella attraktionen öppna sig tidigare så skulle antagligen detta inte vara ett så stort problem i många förhållanden.
  • blueblue
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-18 22:02:49 följande:

Vad frustrerande att ha en sån 10:a runt sig dygnet runt och behöva kompromissa ner sig  från 150-25...snacka om extremgapp!!!

De öppnar sig inte för att det är så svårt att förmedla en sån sårande sak. Ofta förtränger man det för sig själv länge innan det börjar bli outhärdligt. för att inte säga, omöjligt! Har gjort det själv och inte kunnat vara ärlig. Har tom börjat straffa partnern för att jag inte längre tände på dem...ond och destruktiv spiral och så mycket besvikelse. Man vet inte heller varför man slutar tända från en dag till en annan. När det dött är det omöjligt att väcka iallafall för mig.

Det är just detta som måste lyftas och det är lika viktigt att partnern uppmärksammar detta. Jag tror att många gånger så skulle det kunna vara annorlunda om någon nämner nått för att man som par inte ska hamna där.

Gemensamt ansvar, kallar jag detta.

Det är liksom inte envägs kommunikation på sådant heller i ett förhållande.

Lika viktigt att fråga om sex som hur dagen har varit eller något annat som rör hushållet.

Det kanske är en sak man sällan pratar om och det kommer nog från ens uppväxt.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?