Inlägg från: Anonym (om kvinnan får välja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

New Dawn skrev 2019-12-15 19:17:51 följande:
    Att en man vill ha sex med en kvinna behöver rent krasst inte betyda något alls. Det har vi kvinnor lärt oss genom uppväxten. Vi har alla mött män som varit intresserade av våra kroppar och vet att det ibland beror på deras grundläggande lust, och har extremt lite med oss att göra.

Visst kan de tända på oss, men det skulle lika gärna kunna göra på väldigt många andra kvinnor också.

En kvinna som tänder på en man tycker i mycket högre utsträckning om mannen, att han är intressant, attraktiv...och det är mer sällan kvinnan kan tänka sig så väldigt många andra män.
    Här är du inne på något viktigt som jag i många år avundats männen och ser överallt i vardagen och bland vänner. Om en man blir utvald av en kvinna, på ett sådant sätt att hon vill ha sex med honom och han tagit sig in i hennes hjärta så är det en betydligt mer personlig och större bekräftelse för en man än en kvinna. När jag var yngre hade jag som hobby att göra män olidligt kåta och få dem att tända på mig och tog det väldigt personligt. Tänkte att jag var så otroligt het och sexig och kunde få vem jag ville, sen fattade jag att män tänder på det mesta och att det inte har med mig att göra nästan alls. Bara en ynka liten procent av dessa män blev intresserade av mig som person och eller ville annat än sex några gånger. Jag blev intresserad av de flesta män jag låg med och numera har jag aldrig sex med någon man förrän jag vet att han fastnat känslomässigt. Kvinnor förlorar enormt på det. Som en annan kvinna här nedan i tråden skrev kan hon inte separera sex och från andra känslor och intimitet, eller ha sex bara för att få en skön orgasm som hennes man kan.

Så män har liksom mer att vinna eftersom de som regel oftare blir utvalda och betyder något för kvinnorna de har sex med + att de kan separera känslor och använda sig av en kvinnas kropp och få en tillfredsställande upplevelse utan kärlek eller djupare engagemang, vilket ofta får kvinnor att kännas sig tomma och billiga.
    Anonym (ff) skrev 2019-12-16 23:34:44 följande:
    Män har inget att vinna om dom inte är bra på att ta för sig. Är en man blyg och försiktig då är han dömd till att dö som singel oskuld för kvinnor är kräsna som fan och dom tar nästan aldrig initiativ med blyga män.
    Nej så kan det vara men det är ju en helt annan debatt. Kvinnor väljer ju efter sitt hjärta medan män kanske i större utsträckning väljer utifrån sitt sexbehov och tillgänglighet. Det är ju inget man kan anklaga kvinnor för. Det är ju biologin som är felprogrammerad snarare.
    Anonym (Avstår helst) skrev 2019-12-16 23:59:32 följande:

Jag är snart 35 år och har aldrig haft bra sex med en man så varför ha sex om det inte är bra? Då avstår jag hellre

Jag tror tyvärr att många kvinnor speciellt från senare generationer delar din syn. Sedan Tinder och andra "sextillgänglighetsappar" gjorde det ofördelaktigt för män att vara i relationer så har män blivit extremt usla i sängen verkar det. Det krävs ju att man vågar vara intim och lär sig både teknisk och sensuell färdighet för att bli bra i sängen. Det blir man ju inte av att knulla runt med olika hela tiden.
    Postman skrev 2019-12-16 21:47:55 följande:
    En mycket bra sammanfattning, tyvärr vanlig åsikt och syn på oss män. Rätt sorgligt egentligen.
    Tyvärr speglar ju åsikter verkligheten i hög grad. Kvinnor har ju olika perspektiv beroende på var de kommer ifrån och upplever. Kulturer spelar stor roll t ex.
    Säg att du är född i en våldtäktskultur eller i ett flyktingläger där man inte vågar gå på toaletten efter mörkrets inträde, som är så extremt vanligt problem världen över, då spelar det ju ingen roll att just du är en toppenkille, när så många andra är predatorer som kvinnor och barn fruktar i sin vardag. Nu var detta ju ett lite extremt exempel just i vår del av världen, men inte i resten vilket senaste Musikhjälpen t ex belyste.
    Stora mängder kvinnor i västvärlden har dock riktigt dåliga erfarenheter av män, sex, orgasmbrist osv så det måste ju ligga mycket sanning i det. Något ni som män får ta till er bara utan att ta det personligt om ni inte är skyldiga.
    Anonym (ff) skrev 2019-12-17 00:51:02 följande:
    Fast testa andra män än dom som ligger runt då så kanske ni hittar någon som är lyhörd.
    De jag legat med har utgett sig för att vara såna från början. Ganska omöjligt att kontrollera sådant innan. Man kan ju lätt ljuga om antal.
    Postman skrev 2019-12-17 07:48:02 följande:
    Nu tror inte jag att det stämmer att kvinnor har så dåliga erfarenheter som de själva säger sig ha utan jag tror det är en myt som bankas in i kvinnor utav andra mindre glada kvinnor att deras medsystrar SKA tror så. Jag tror snarare att vi alla får fundera lite över vilka myter och fakta vi håller vid liv. Det går att snacka fram en lågkonjunktur även om man inte har en lågkonjunktur.

Jag tror också tyvärr att det inte spelar någon som helst roll vad vi män gör eller inte gör för det kommer alltid snackas en massa och internet har verkligen öppnat upp för än mer ryktesspridning, falska nyheter, hålla myter vid liv osv. Jag tar det inte det minsta personligt men tycker det är tråkigt att det blir så för om mänskligheten ska överleva så måste vi hålla ihop, inte slitas isär. Jag tror också att ju mer vi slits isär desto mer ökar våld och ojämställdhet för anses du som en gris så spelar det ju ingen roll om du grisar ännu mera för du är ju ändå en gris hur du än gör.

Men det är vad jag tror, jag är förstås ingen sanning.
    Jag håller inte med alls i den frågan. För kolla trådar  härinne t ex. Här inne skulle jag säga finns de mest positiva kvinnor jag hört talas om nånsin. Många har helt andra upplevelser och älskar män. Kommer multipelt varje gång, har bästa maken i världen, bästa sexet osv.  Man får snarare komplex härinne som kvinna för att man själv haft så många dåliga upplevelser. Jag lyssnar ju huvudsakligen bland nära vänner och bildar mig uppfattningar utifrån dem och mina egna. Hade jag själv haft positiva finns det inget Metoo i världen som skulle få mig att ändra på det. Ändå hade jag  ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv.

Jag håller med om att vi inte ska slitas isär men det är männen främst som måste jobba för det eftersom det utgör så stor del av våldet, förnedring av kvinnor, barn och den enorma grymheten vi alla drabbas av. Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni. Kvinnor har ju all anledning att frukta varje man de träffar och måste utarbeta strategier och styrka för att inte brytas ner och gå under. Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån. Män kan oftast inte se längre än till sexuella kränkthet och oförmåga att nå fram till kvinnor. Det finns så mycket större problem än dessa som måste lösas först innan vi kan få det bra tillsammans. Först och främst måste män sluta behandla kvinnor så jävla dåligt och se dem som personliga egendomar och något man tömmer i och glömmer lika fort. Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom. Tänk dig in i det för en dag?
    Postman skrev 2019-12-17 13:30:32 följande:
    Nej nu drog du allt iväg. En sådan mörk syn på män delar jag inte. Då bor vi inte i samma land.

Jag bor i Sverige och där ställer majoriteten män sig upp och arbetar för kvinnor varje dag.

Är du så panikslaget rädd för män så råder jag dig att söka hjälp, det verkar inte helt sunt.
    Jo jag är född och uppvuxen i Sverige, men bott i i flera andra länder också.
    Visst är det så i vårt land en jag men vårt land är så liten del av världen och jag har sett, hört och upplevt för mycket manlig ondska i form av våld och sexuella övergrepp, auktoritet som missbrukats osv för att kunna se saker som du.
    Min bild som kvinna är helt enkelt totalt annorlunda och jag känner mig aldrig trygg. Ingen psykolog i världen kan ändra på denna realitet. Naivt att tro. Föredrar att pengarna läggs på förebyggande arbete och förändring av manlighetsnormer,  strukturer och vård och omsorg. Jag är knappast panikslaget rädd, men realist och uppmärksam och iakttar försiktighetsåtgärder.
    New Dawn skrev 2019-12-17 16:31:33 följande:
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-17 13:14:18 följande:

Jag håller inte med alls i den frågan. För kolla trådar  härinne t ex. Här inne skulle jag säga finns de mest positiva kvinnor jag hört talas om nånsin. Många har helt andra upplevelser och älskar män. Kommer multipelt varje gång, har bästa maken i världen, bästa sexet osv.  Man får snarare komplex härinne som kvinna för att man själv haft så många dåliga upplevelser. Jag lyssnar ju huvudsakligen bland nära vänner och bildar mig uppfattningar utifrån dem och mina egna. Hade jag själv haft positiva finns det inget Metoo i världen som skulle få mig att ändra på det. Ändå hade jag  ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv.

Jag håller med om att vi inte ska slitas isär men det är männen främst som måste jobba för det eftersom det utgör så stor del av våldet, förnedring av kvinnor, barn och den enorma grymheten vi alla drabbas av. Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni. Kvinnor har ju all anledning att frukta varje man de träffar och måste utarbeta strategier och styrka för att inte brytas ner och gå under. Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån. Män kan oftast inte se längre än till sexuella kränkthet och oförmåga att nå fram till kvinnor. Det finns så mycket större problem än dessa som måste lösas först innan vi kan få det bra tillsammans. Först och främst måste män sluta behandla kvinnor så jävla dåligt och se dem som personliga egendomar och något man tömmer i och glömmer lika fort. Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom. Tänk dig in i det för en dag?

Nej, nu är du för negativ mot män tycker jag!

Jag tror inte alls att män är så dåliga. Jag tror de allra flesta män vill väl och försöker vara bra.

Jag tror dock att kvinnor generellt njuter mindre av sex, men orsaken till det är INTE att män behandlar kvinnor illa. Det finns män som beteer sig illa men det är inte någon generell orsak till mindre sexlust.

Jag tror det är en samverkan av olika saker, och delvis handlar det om kvinnans egen roll, och delvis handlar det om förställningar kring sex, men om man nu ska förstå varför vissa män upplevs så dåliga i sängen, så tror jag det mer beror på att de är osäkra. De är rädda att göra fel, inte duga, och vågar därför inte ta reda på så mycket om känslor. Det är lättast att göra det "basala", lite förspel och samlag, och hoppas att det duger, och om de ska piffa till sexet glömmer de att ta reda på vad kvinnan egentligen känner.
    Dessa inlägg var i stort ett svar på Postmans inlägg om att kvinnors dåliga erfarenheter var en myt, skapad av negativa kvinnor!!

Det var en reaktion på hans sätt att förminska och förneka kvinnors rätt till sina upplevelser, och hade inte med trådämnet (varför kvinnor avstår sex) i huvudsak att göra. Men min syn på män är tyvärr så här oavsett din bild, eller om du delar den. Jag behöver inte bli tillrättalagd i denna.

Varför kvinnor avstår sex har andra många andra orsaker naturligtvis förutsatt att de inte är rädda för sina män. Mina åsikter i ämnet har jag redan skrivit tidigare i tråden tror jag. Som jag ser det är vi för olika biologiskt och det är inte lätt att ändra på. Kvinnor tappar främst lust när spänningen avtar och bekräftelsen inte längre tillgodoses, sen kan män vara hur goda som helst. Det är inte där skon klämmer.
    New Dawn skrev 2019-12-17 17:11:39 följande:
    Tja, man kan ju uppfatta det olika, men jag tyckte nog det lät som du svartmålade män i stor utsträckning.

Du kan ha träffat dåliga män. Det säger jag inget om. Du har rätt till dina erfarenheter och dem säger jag inte emot. Jag tror bara inte det är generellt.

Varför behövs "spänningen" för kvinnor kan man ju undr.... Kanske ibland för att sexet som sådant inte ger tillräckligt....
    Min bild av män är generell för mig. Även om de allra flesta jag har i min närhet inte är onda till min vetskap har de brister som gör att jag har svårt att respektera dem i mångt och mycket och ofta slås av deras för mig totalt ofattbara sätt att känna, fungera och resonera. Våra olikheter är bara så astronomiska. Sen högaktar jag många män och har älskat flera. Men alla har haft väldigt liknande brister varför jag bestämt hävdar att vissa av dessa egenskaper är och varit könsbetingade. Men det är en annan diskussion!

Bra fråga?!

Spänning är ju lika med "oförutsägbarhet! Något kvinnor behöver i stor utsträckning, och får mycket av från män inledningsvis, då de gör sitt yttersta för att vara lyhörda och intressanta. Sen tappar de flesta denna drivkraft och nyfikenhet och tror att de kan kvinnan, fort de etablerat en relation och känner sig säkra. Kvinnorna reagerar då instinktivt med att tappa lusten för den typ av sex som erbjuds, medan männen i större utsträckning fortsätter vara nöjda med vilken typ av sex som helst bra de tar dem till orgasm.

För kvinnor är alla stegen före sexet, det viktigaste. Som att få känna sig sexiga och åtråvärda, prioriterade, längtade efter osv. Sex är bara efterrätten liksom eller kanske tom avec:en. Jag tror inte att det är enbart det tekniska delarna av sexet som män behöver bättra sig på, eller att ta större del av ansvaret hemma.

De borde studera sensualism, och hitta sin inre sådan, läsa kvinnliga romaner, visa intresse för kvinnors kroppar och psyken  och sätta uppvaktning och förnyelse högst på agendan. Män blir tråkiga och är oftast väldigt osensuella och ospännande i sina relationer. Sen kan de vara världsledare, filmmoguler, sexiga rockstjärnor eller stjärnadvokater osv i sitt yrkesliv, men totalt ospännande inför sin kvinna.  Alltför många män söker ju också hellre spänning hos en lyxeskort, på fotbollsarenan eller gymet än att ge det till sin fru.

Det finns mycket dolt som aldrig kommer fram i ljuset. Kommunikationen är en annan sak som kanske brister och är  genomgående kass eftersom man inte pratar samma språk. Jag tror inte att det egentliga anledningarna är så lätta att tala om alla gånger.

blueblue skrev 2019-12-17 20:52:45 följande:
    Men det är ju grejen att den med mindre lust har ju sällan förståelse för den som har mer lust. Här är ju problematiken att den med mer lust ska alltid bara den som stryker på foten i en relation oavsett man/kvinna och där i ligger ju problematiken. Det är inget givande eller tagande utan ett en vägstyre som den andre hälften bara får finna sig i.
    Men så är det ju i allting. Den som vill minst bestämmer utfallet förutom i slaveri. Det är en naturlag. Att inte vilja är nämligen en överlevnadsstrategi och finns av en anledning. Vi ska inte tvinga oss till saker som inte känns bra. Tänk att skyffla in mat i någon som inte är hungrig?
    New Dawn skrev 2019-12-17 22:20:54 följande:
    Så du tror inte att människor "ställer upp på sex"?

Jag VET människor som gör det. Jag vet inte hur vanligt det är, men jag tror inte det är så ovanligt, och när det sker, så är det den med mest lust som "bestämmer", mer eller mindre tydligt. Den med mer lust ger den med mindre lust en känsla att hen borde "ställa upp" och hen gör det av olika anledningar...
    Jo jag tror att människor ställer upp på mycket som de inte vill, tex gå till jobbet och försörja sig varje dag och även har sex.

Detta var ett svar på fenomenet han belyste, att den som har minst lust alltid bestämmer! Där han ungefär menade att män är i underläge hos kvinnor med sin biologiskt större sexualdrift.

Om vi då kopplar samma grej till känslor i kärlek tex är det ju alltid den som icke har känslor eller tappat dem som har övertaget. Men om vi bara tar till vårt land där vi förutsätter att majoriteten INTE blir våldtagna varje dag för att det ingår i äktenskapet, som för inte så länge sedan även i vårt land, så tror jag att både män och kvinnor ställer upp på "ofrivilligt" sex för husfriden och av kärlek och samvetskval, så länge de befinner sig frivilligt i relationen. Men om man far illa av det är det ju inte att rekommendera oavsett hur stor lust den andre har.
    blueblue skrev 2019-12-18 20:42:18 följande:
    Skulle de som tappar den sexuella attraktionen öppna sig tidigare så skulle antagligen detta inte vara ett så stort problem i många förhållanden.
    Vad frustrerande att ha en sån 10:a runt sig dygnet runt och behöva kompromissa ner sig  från 150-25...snacka om extremgapp!!!

De öppnar sig inte för att det är så svårt att förmedla en sån sårande sak. Ofta förtränger man det för sig själv länge innan det börjar bli outhärdligt. för att inte säga, omöjligt! Har gjort det själv och inte kunnat vara ärlig. Har tom börjat straffa partnern för att jag inte längre tände på dem...ond och destruktiv spiral och så mycket besvikelse. Man vet inte heller varför man slutar tända från en dag till en annan. När det dött är det omöjligt att väcka iallafall för mig.

Anonym (meh) skrev 2019-12-21 16:53:36 följande:

Enlligt vetenskapen är kvinnan nominell i tonåren. sedan avtappar den sexuella lusten. Visst finns det enhörningar, men kvinnor är i regel inte intresserade av sex. 

Män är ju tvingade av det biologiska att vara kåta. vissa är mindre, somliga i mer men i det stora hela så drabbas alla män av den infektion även kallad sexlusta. 

Det är inte kul när man efter 30 drabbas av det då det kostar så mycket tid. Vissa killar säger att dom aldrig behöver onanera t.ex. vilket betyder att all deras vakna tid går åt till att uppvakta kvinnor. 

Det är för mycket tid för mig att spendera för att få ha sex. Jag har andra saker jag vill göra. Sex för mig är lite uppblåst och överdrivet, det känns likadant för mig att onanera som att ha sex en kvinna. Sen så verkar det ju inte funka med förhållanden heller längre. Människor säger sig bli uttråkade med sin partner, det lider till en dålig psykisk hälsa. Allt pga biologiska driften.

Den manliga orgasmen kittlar lite, muskeldragningar sen kladd överallt. Inte på något sätt spektakulärt som kvinnlig orgasm. Så för min del som man så är det något utspelat ock klart.

Vi har kanske nått en punkt i utvecklingen, där inte bara kvinnor  gärna avstår från sex. Män med, men som vanligt talas det inte om det. För det skall alltid dömmas ut och gärna förlöjligas på alla de sätt. 

Sex har kanske spelat ut sin roll, det är inte viktigt längre att ha sex, av naturen så har folk sex av en anledning att det skall bli barn. Barn är inte lika viktigt heller, det är för dyrt och omständigt. 

Sen har det gått igenom en mer egocentrisk fas där man gjort det för sin egen vinnings skull, för att det är "skönt". Nu är det skönt när man är helt själv och kan göra det man tycker är roligt.

För killar är det inte lika skönt efter ett tag, det blir en rutin, sen är det över, kvinnor verkar ju ha roligare orgasmer. 

Medans för män är det som med ketchup flaskan och tandvärken. 

Med ketchupflaskan skakar man den våldsamt, slår på botten så att det skall lossna, sen kommer allt ut överallt. 

När man har tandvärk så är ödelägger nervsmärtan allt logiskt tänkande och man vill bara ligga så  man går akut till ltandläkaren och får en behandling och allt blir bra igen och man kan fortsätta leva livet. 

Det kommer alltid finnas enhörningar som vill ha sex hela tiden bland båda könen, men överlag i den stora massan, så är sex spelat ut sin roll. 

Under en period i mitt liv, föll jag pladask för normen att man skall hitta en kvinna och skaffa barn. Jag försökte, och hade bara riktigt dåliga resultat. Tappade helt intresset då, det var vad "marknaden" hade att erbjuda mig med den kreditvärdigheten jag hade. 

Då kände jag att, nej, detta är löjligt. jag tänker inte ställa upp på detta. Så jag nu, avtår jag mer än gärna från sex med kvinnor. 

För av de möjligheter jag har är på tok för låga och de kvinnor är med väl valda ord " icke av acceptabel natur".  

Jag får mer gjort av de saker jag vill, slösa inte pengar på sånt som man normalt sett skulle göra annars. Allt känns bra och det är väldigt skönt att slippa sex. 

Otroligt bitter inställning. Kan likställa den med hur jag känner med min kreditvärdighet för att kunna uppnå ett bra ekonomiskt och bekvämt liv. När det kommer till det sexuella kapitalet har jag fått mer tillgångar från start, men som de andra knappa faktorerna har gjort omöjliga många gånger.

Vet inte vad det är för undersökningar du hänvisar till, men känner inte igen mig alls i den bilden mentalt?

Fömodligen var så klart äggproduktionen och kroppens totala energi och styrka på topp, samt hudens och kroppens förmåga att dra ihop sig och läka osv. Men njutningen sexuellt var ganska obefintlig eftersom jag som ung kvinna, speciellt tonåring,  känslomässigt och intellektuellt var outvecklad och ganska misärlig.

Min absolut sexuella topp hade jag mellan 35-45. Då var det som att alla bitarna föll på plats och min orgasmförmåga ökade. Kunde plötsligt komma på många olika sätt iallafall på egen hand och hade modet att leva ut mycket av mina sexuella önskningar. Min attraktionskraft på alla plan ökade påtagligt och urvalet blev enormt i alla åldrar. Tyvärr kan man ju aldrig maxa sådan tillgång. Man har varken utrymme eller fysisk förmåga att leva ut allt man vill med alla man önskar...väldigt sorgligt på många sätt!

Jag känner inte igen din historia från de män jag varit med eller haft som vänner.

Visst verkar den kvinnliga orgasmen omfatta fler nervceller och vara längre i tidsintervall, om den händer alls?! Men alltför många kvinnor talar om orgasmoförmåga med män och att den är svår att locka fram. Sen andra faktorer, ganska liknande de du själv tar upp som får dem att hellre avstå män, sex och relationer.

Men för min egen del skulle jag aldrig velat vara utan passion och all underbar intimitet och närhet jag fått med män. Det är en oslagbar känsla och har så mycket mer än med sex att göra. Det är en fysisk såväl som mental kommunikation, med delade känslor som får en att utvecklas som människa.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?