Anonym (fel) skrev 2019-11-25 12:54:05 följande:
Du har fel, tycker det hon sa var ytterst relevant och väldigt, väldigt vanligt.
Kvinnan jobbar 200% - fördelat hälften på jobbet och hemma.
Mannen jobbar 100% på jobbet, om en det, och några ynka 5% hemma eller något.
Vem har mest energi kvar efter att haft barn som klängt på en, varit den enda som har huvudet fullt med att dottern behöver större vinterskor, sonen fler strumpor och nya byxor, det är utflykt på tisdag och utvecklingsamtal veckan därpå, det är stökigt hemma, min mans mamma fyller år om två veckor och vi behöver köpa en present, dottern har fotbollscup i helgen, sonen ska på kalas osv. osv. och dessutom behöva behandla sin partner som ännu ett barn och behöva tjata för att han ska bidra med basala saker som att dammsuga och inte lämna smutstvätt överallt.
Tycker inte alls det är konstigt att kvinnor har lägre lust, inte heller att kvinnor är överrepresenterade i statistiken när det gäller utbrändhet.
Lägg till då män som inte bryr sig om kvinnors njutning och är kassa i sängen.
Samt de män som tycker sex är det viktigaste som existerar i ett förhållande och inte tror att relationen i övrigt, romantik och uppskattning har något med sexlust att göra.
Tror det handlar om biologi också men även att heterosex oftast är utformat från mäns behov.
Så ja, många variabler men ack så vanligt. Vardagen behöver bli mer jämnlik och sexet likaså.
Japp, jag håller med. Min ex-man trodde också att jag hade lägre sex-drift än han. Sanningen var dock att relationen var usel och jag hade visst haft lust på sex, men inte just med honom. Så var det......