• AndreaBD

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (Eli) skrev 2019-11-25 10:43:32 följande:

Det är ju bara kolla på hur det ser ut i samhället. Jag tror att i princip alla tjejer kan När Som Helst få sex, bara dom har tillräckligt låga krav. För killar är det Verkligen inte så. Dom är överrepresenterad på typ alla dejting appar, krogar osv. Utbudet på kuk är ju enormt mycket större än utbudet på fitta. Hur kan någon ens tvivla på att det är så?

Och jag menar, jag har relativt hög drift själv för att vara kvinna, men jag tror ju inte för den sakens skull att det skulle vara relativt jämnt mellan könen - för det är det inte.

Ja, men det är ju för att kvinnor snarare vill ha en relation, medans en del män inte vill ha en relation utan bara vill ha sex. Och det ställer inte alla kvinnor upp på. Varför skulle de? 
  • AndreaBD
    blueblue skrev 2019-11-25 11:06:16 följande:
    Kan detta bero på att mäns sexuella peak är passé när kvinnans inträffar? Det blir o synk???

Jag som man emellan 30-40 skulle vilja ha sex 4ggr i veckan som när jag och min sambo träffades istället för 1ggr i månaden som vi har nu. Hon säger öppet att hon inte har nått behov vilket jag accepterat. Frågan är om det är lika accepterat om hon hamnar i situationen att hon blir mer sugen och jag då befinner mig i en sitts där jag inte vill?
    Absolut, och det skrev jag också i ett tidigare inlägg i tråden. Männens peak är mellan 15 och 25, egentligen. Kvinnornas ungefär mellan 30 och 40. Så egentligen skulle det funka bäst om mannen vore 15 år yngre än kvinnan. Men det funkar då inte med attraktionen och med barnafödande.
  • AndreaBD
    Anonym (Eli) skrev 2019-11-25 11:12:37 följande:

För att sex är gött?

Det är ju olika från person till person så klart. Så det är väl en deal som båda parter får göra. Män är ihop med kvinnor för att få knulla, och kvinnor knullar för att få vara ihop med män - om jag förstår dig rätt?

Även om det kanske inte är riktigt så jag ser det dock...

Precis. Behoven matchar inte helt och hållet.
  • AndreaBD
    Skogshuggaren skrev 2019-11-25 11:39:06 följande:

Hoppsan, dålig länk. Testar igen:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trobriandöarna

Tack. Det var det jag menade. Malinowski som gjorde en studie om öarna och som tyckte att det var paradiset. Samtidigt som han inte heller såg det helt realistiskt kanske, men det är sant att de var väldigt fria och generösa när det gäller sex. Här en länk som går lite in på det:

En sak är lite rolig - trobrianderna trodde inte att man fick barn genom sex. Det kan ju förstås också vara en förklaring för deras liberala sex-liv. De förstod ju inte heller då vems barn det var om de hade flera partners. 

https://www.lonelyplanet.com/papua-new-guinea/trobriand-islands/background/other-features/dd8261f8-7ba5-46ee-8fd8-5c8498f3f880/a/nar/dd8261f8-7ba5-46ee-8fd8-5c8498f3f880/362836
  • AndreaBD
    Anonym (Ö) skrev 2019-11-25 12:03:18 följande:

Borde väl vara tvärtom, att kvinnor har mer sex idag på grund av bra preventivmedel och en öppen syn på kvinnors sexualitet? Ja, vissa slutshame:ar fortfarande men vem fan bryr sig om såna?

Det är som du säger, det är inte riktigt över än, inte riktigt accepterat än när det gäller kvinnor. 
  • AndreaBD
    blueblue skrev 2019-11-25 12:09:09 följande:
    Men återigen så handlar det inte om ovilja utan ett icke behov.

Man hör många som säger att ?jag har inget behov? och då funderar man ju hur de tänker att deras partner ska tolka detta?

Kanske ska prova samma sak när det kommer till städning eller bäddning av sängar, jag sover lika bra i en obäddad säng så varför ska jag bädda?

Vore intressant å se hur reaktionen blir.
    Men det är ju att jämföra äpplen och päron. Om man har behov av sex är en högst personlig sak. Har man däremot en stökig lägenhet, så drabbas ju partnern. 

Jo, jag vet att partnern också drabbas om en person inte vill ha sex, men det är på ett annat plan. Nämligen på det planet att en person skulle må dåligt av att gå med på att ha sex ändå, om de egentligen inte vill. Ingen mår däremot dåligt av att städa lite. 

Förresten, just bäddning av säng kan man diskutera, tycker jag. Det tycker jag också är onödig.
  • AndreaBD
    Anonym (fel) skrev 2019-11-25 12:54:05 följande:
    Du har fel, tycker det hon sa var ytterst relevant och väldigt, väldigt vanligt. 

Kvinnan jobbar 200% - fördelat hälften på jobbet och hemma.
    Mannen jobbar 100% på jobbet, om en det, och några ynka 5% hemma eller något.

Vem har mest energi kvar efter att haft barn som klängt på en, varit den enda som har huvudet fullt med att dottern behöver större vinterskor, sonen fler strumpor och nya byxor, det är utflykt på tisdag och utvecklingsamtal veckan därpå, det är stökigt hemma, min mans mamma fyller år om två veckor och vi behöver köpa en present, dottern har fotbollscup i helgen, sonen ska på kalas osv. osv. och dessutom behöva behandla sin partner som ännu ett barn och behöva tjata för att han ska bidra med basala saker som att dammsuga och inte lämna smutstvätt överallt. 

Tycker inte alls det är konstigt att kvinnor har lägre lust, inte heller att kvinnor är överrepresenterade i statistiken när det gäller utbrändhet.

Lägg till då män som inte bryr sig om kvinnors njutning och är kassa i sängen.

Samt de män som tycker sex är det viktigaste som existerar i ett förhållande och inte tror att relationen i övrigt, romantik och uppskattning har något med sexlust att göra. 

Tror det handlar om biologi också men även att heterosex oftast är utformat från mäns behov. 

Så ja, många variabler men ack så vanligt. Vardagen behöver bli mer jämnlik och sexet likaså. 
    Japp, jag håller med. Min ex-man trodde också att jag hade lägre sex-drift än han. Sanningen var dock att relationen var usel och jag hade visst haft lust på sex, men inte just med honom. Så var det......
  • AndreaBD
    Skogshuggaren skrev 2019-11-25 13:19:24 följande:
    Fast, som vissa av inläggen ovan poängterar, så har ju kvinnor idag större möjligheter än någonsin att ändra på detta. Man måste inte stanna i en relation som inte fungerar, man kan skilja sig, man kan välja vem man vill leva med, man kan leva ensam. Man kan ställa krav på en partner som man inte är beroende av. Man kan välja yrke och karriär mer än någonsin, föräldraförsäkringen är bättre än någonsin.

Detta borde ju medföra att kvinnor kan prioritera sexlivet om de nu skulle vilja det?
    Jo, egentligen. Men kanske finns det en del som inte har kommit så långt än. Här  på forum dyker ju också trådar upp ifrån kvinnor som är hemskt omedvetna och "ofria". Det beror nog delvis på krav och förväntningar ifrån samhället, som bara släpper lite långsamt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Tuvalie) skrev 2019-11-25 15:16:18 följande:
    Du har (tyvärr) fel. Våldtäkt inom äktenskapet kriminaliserades inte förrän 1965. Fram tills dess var det alltså lagligt för män att kräva sex/våldta sina fruar hejvilt. 
    Det är dock inte riktigt samma sak! Om man säger att kvinnorna "måste" ha sex med sina män, att äktenskapet innebär att de har en plikt - det är inte våldtäkt. Det är att lura kvinnor till att ställa upp. 
  • AndreaBD
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 15:35:38 följande:
    Kvinnorna här tar ju upp flera exempel på hur de gått tillväga men inte känt att de blivit bemötta bra av männen. De har blivit kränkta, slaknat, blivit aggressiva eller tappat lusten och manligheten. Hur kan du ha så lite empati och förståelse för  ditt eget kön? 
    För att "hen" bara låtsas vara tjej?
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?