Inlägg från: Anonym (meh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (meh)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Enlligt vetenskapen är kvinnan nominell i tonåren. sedan avtappar den sexuella lusten. Visst finns det enhörningar, men kvinnor är i regel inte intresserade av sex. 

Män är ju tvingade av det biologiska att vara kåta. vissa är mindre, somliga i mer men i det stora hela så drabbas alla män av den infektion även kallad sexlusta. 

Det är inte kul när man efter 30 drabbas av det då det kostar så mycket tid. Vissa killar säger att dom aldrig behöver onanera t.ex. vilket betyder att all deras vakna tid går åt till att uppvakta kvinnor. 

Det är för mycket tid för mig att spendera för att få ha sex. Jag har andra saker jag vill göra. Sex för mig är lite uppblåst och överdrivet, det känns likadant för mig att onanera som att ha sex en kvinna. Sen så verkar det ju inte funka med förhållanden heller längre. Människor säger sig bli uttråkade med sin partner, det lider till en dålig psykisk hälsa. Allt pga biologiska driften.

Den manliga orgasmen kittlar lite, muskeldragningar sen kladd överallt. Inte på något sätt spektakulärt som kvinnlig orgasm. Så för min del som man så är det något utspelat ock klart.

Vi har kanske nått en punkt i utvecklingen, där inte bara kvinnor  gärna avstår från sex. Män med, men som vanligt talas det inte om det. För det skall alltid dömmas ut och gärna förlöjligas på alla de sätt. 

Sex har kanske spelat ut sin roll, det är inte viktigt längre att ha sex, av naturen så har folk sex av en anledning att det skall bli barn. Barn är inte lika viktigt heller, det är för dyrt och omständigt. 

Sen har det gått igenom en mer egocentrisk fas där man gjort det för sin egen vinnings skull, för att det är "skönt". Nu är det skönt när man är helt själv och kan göra det man tycker är roligt.

För killar är det inte lika skönt efter ett tag, det blir en rutin, sen är det över, kvinnor verkar ju ha roligare orgasmer. 

Medans för män är det som med ketchup flaskan och tandvärken. 

Med ketchupflaskan skakar man den våldsamt, slår på botten så att det skall lossna, sen kommer allt ut överallt. 

När man har tandvärk så är ödelägger nervsmärtan allt logiskt tänkande och man vill bara ligga så  man går akut till ltandläkaren och får en behandling och allt blir bra igen och man kan fortsätta leva livet. 

Det kommer alltid finnas enhörningar som vill ha sex hela tiden bland båda könen, men överlag i den stora massan, så är sex spelat ut sin roll. 

Under en period i mitt liv, föll jag pladask för normen att man skall hitta en kvinna och skaffa barn. Jag försökte, och hade bara riktigt dåliga resultat. Tappade helt intresset då, det var vad "marknaden" hade att erbjuda mig med den kreditvärdigheten jag hade. 

Då kände jag att, nej, detta är löjligt. jag tänker inte ställa upp på detta. Så jag nu, avtår jag mer än gärna från sex med kvinnor. 

För av de möjligheter jag har är på tok för låga och de kvinnor är med väl valda ord " icke av acceptabel natur".  

Jag får mer gjort av de saker jag vill, slösa inte pengar på sånt som man normalt sett skulle göra annars. Allt känns bra och det är väldigt skönt att slippa sex. 

• Anonym (meh)

om du vill att det skalla vara en bitter inställning så får du tolka det som det. 

Verkligheten är så att alla kan inte vinna, vissa har fördelaktiga kort andra inte. Det handlar om acceptans och vad man väljer att göra med det. 

Alla vägar i mitt liv har lett mig till där jag är idag. Och det är ok, man kanske hade velat hamnat någon annanstans, men vissa saker kan man inte ändra på. Ibland är det som det är man får helt enkelt acceptera det och gå vidare.

Som kille har jag inte haft dom  fysiska eller intellektuella problemen. När det gäller sex så handlar det nästan helt uteslutande om kvinnan. För killen så handlar det bara om när utlösningen får komma. ganska trist, att vara kille på den biten. Som en booelansk operator antingen av eller på. 

Mod är något man tränar hela tiden, eller inte alls, jag har tränat och utsatt mig för situationer där jag tvingats att hantera situationer. jag fick lära mig tidigt att antingen vill man eller så vill man inte. jag är ganska lång och kraftig och det är något som skrämmer väldigt många, och som något korta utländska killar ser som en utmaning så det har varit mycket hot med vapen och våld bara för att jag är stor och under sådana situationer finns det t.ex inte tid för reflektion över dina känslor. Då dör du. Göra eller inte göra. Att tänka efter, och känna efter är sånt som tar tid och oftast sällan ger en bra lösning. Att känna och reflektera över känslor är ju något oerhört kvinnligt, få män som gör det. Kanske vissa som kan, men dom är enhörningarna.  Jag är bara en man av 7 billioner individer, jag har ingen direkt betydelse för någon förutom mina närstående. För andra är jag ett hot, eller inte alls eller ingenting.  

Min historia är ju min historia, inte från någon man du har varit med. Jag har stött på denna reaktion tidigare att, bara för att du inte kan relatera till det så är det inte på riktigt på något sätt. Antar att det är mänskligt. Nu är du också betydligt äldre verkar det som och kommer från en helt annan generation och missat vad som hänt för de yngre generationerna. Det är annorlunda nu.  Mycket är ändrat plus att det är mer män i sverige än vad det är kvinnor. Så det är en oerhörd konkurrans och vill du inte vara med i det spelet så kommer du inte hitta någon. 

Jag har passion, bara inte för intima och sexuella relationer. Jag har annat fokus med min passion. Det är lite som att köpa ett träningskort på ett gym för att alla gör det, men du går inte för du har annat att göra än att spendera tid och gymma med andra bara för att. 

Fysisk och mental kommunikation sker varje dag hela tiden när du är ute bland folk. Det handlar också om träning att lära sig att se detta. Många avskyr fysisk kommunikation, till och med verbal, väldigt få snappar upp mental kommunikation. Mest för att dom aldrig tränat på det.

Du väljer vart du vill lägga den ribban, men min erfarenhet är att folk är osäkra och skenheliga i regel och sällan ärliga med deras intentioner och suger gärna ut så mycket dom kan och väldigt sällan ger tillbaka. Så istället för att bli tom på energi, har jag slutat ge bort den där den inte behövs.

Men det är väl bra att du har nåt som du mår bra av. Så du får fortsätta med att känna sådana känslor med dina män och den intimitet som verkar infinna sig och få dig att må bra. Dock så bör du respektera att alla inte är som du. Samt inte tro att alla vill ha det du har. 

Jag spelar mina kort, du spelar dina kort. För det är igentligen det enda vi kan göra. 

Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?