Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-16 18:27:17 följande:
Här är du inne på något viktigt som jag i många år avundats männen och ser överallt i vardagen och bland vänner. Om en man blir utvald av en kvinna, på ett sådant sätt att hon vill ha sex med honom och han tagit sig in i hennes hjärta så är det en betydligt mer personlig och större bekräftelse för en man än en kvinna. När jag var yngre hade jag som hobby att göra män olidligt kåta och få dem att tända på mig och tog det väldigt personligt. Tänkte att jag var så otroligt het och sexig och kunde få vem jag ville, sen fattade jag att män tänder på det mesta och att det inte har med mig att göra nästan alls. Bara en ynka liten procent av dessa män blev intresserade av mig som person och eller ville annat än sex några gånger. Jag blev intresserad av de flesta män jag låg med och numera har jag aldrig sex med någon man förrän jag vet att han fastnat känslomässigt. Kvinnor förlorar enormt på det. Som en annan kvinna här nedan i tråden skrev kan hon inte separera sex och från andra känslor och intimitet, eller ha sex bara för att få en skön orgasm som hennes man kan.
Så män har liksom mer att vinna eftersom de som regel oftare blir utvalda och betyder något för kvinnorna de har sex med + att de kan separera känslor och använda sig av en kvinnas kropp och få en tillfredsställande upplevelse utan kärlek eller djupare engagemang, vilket ofta får kvinnor att kännas sig tomma och billiga.
Om jag är attraherad av en tjej så blir jag automatiskt intresserad av personen också.
Vad menar du med att män oftare blir utvalda? Det är tjejerna som väljer . Men dom är väldigt selektiva och de som väljer ut är sällan de man är attraherad av... Så är det något att vara avundsjuk på ?