Inlägg från: Anonym (Avstår helst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avstår helst)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Jag avstår helst därför att jag sällan njuter eller får orgasm av sex, sex är liksom inget som intresserar mig. Blir jag kåt, vilket är väldigt sällan så onanerar jag hellre faktiskt.

• Anonym (Avstår helst)
    Anonym (sammalika) skrev 2019-12-02 06:09:52 följande:

Jag vet inte om du kanske redan har svarat på det här (orkade inte läsa hela tråden innan jag svarade) men jag undrar en sak...

Du säger att du helst avstår då sex inte ger dig något.

Jag förstår. Det låter logiskt.

Men om vi tänker oss följande:

Du har levt med en man i 15 år.

Ni har det helt perfekt. Ni har hus, barn, massa gemensamma vänner och ni ser er som varandras bästa vän. Ni har roligt och delar samma värderingar.

Det enda problemet är att han vill ha sex, men inte du.

Du har det alltså helt perfekt.

Inte han.

Är det då så lätt för dig att säga "Du får göra slut om du vill ha sex".

Ar det värt det? Att slänga bort allt ni har och har byggt upp tillsammans. Bara för att du inte kan tillgodose hans behov på den punkten.

Förstår du hur jag menar?

Varför jag frågar är för att många har så lätt att säga att det är bättre att göra slut än att... ja, något annat.

Skulle vara väldigt intressant att få höra.

Nej jag skulle inte slänga bort allt, aldrig i livet. Klart jag ställer upp på sex om min man vill ha sex. Men jag tar aldrig ngt eget initiativ till sex därav att jag helst avstår. Nu är jag dock singel för tillfället och letar efter en man som inte är så intresserad av sex.
  • Anonym (Avstår helst)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-12-03 22:10:12 följande:

Vart letar du ? Är du tydlig inför den du dejtar att du inte är intresserad av sex i en relation?

Jag dejtar på nätet. Nja det beror hur långt man har kommit i dejtandet, slänger ju inte ur mig det de första jag gör om man säger så. Men jag avbryter kontakten när killen börjar prata sex och verkar intresserad av det.
  • Anonym (Avstår helst)

Jag är snart 35 år och har aldrig haft bra sex med en man så varför ha sex om det inte är bra? Då avstår jag hellre

• Anonym (Avstår helst)

Är det inte främst så att män vill ha ett förhållande för regelbunden sex och kvinnor vill ha ett förhållande för att skaffa barn med den hon är kär i och sen resa, hitta på saker med den hon är kär i? Sexdockor blir ju mer vanligt och på sikt kommer ju männen välja det och idag kan ju kvinnor skaffa barn själva så de behöver ingen man i sitt liv. Jag som kvinna förstår inte vad jag egentligen ska med en man till? Ja om jag blir kär i någon är det ju en annan sak, men jag har svårt för att bli kär.

Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?