Inlägg från: Anonym (Kvinna36) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna36)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Jag som kvinna avstår ibland från sex för att mitt behov är att få orgasm. Om jag inte får en orgasm regelbundet (flera gånger i veckan) klättrar jag längs med väggarna. För mig har sex men en man inget men en orgasm att göra. Tvärtom är det väldigt osannolikt att jag får mitt grundläggande behov av orgasm uppfyllt när jag har sex. Efteråt måste jag ändå hitta tid att ge en orgasm åt mig själv. Då kan jag lika bra skippa all den där onödiga tiden som det går åt till att sex och bara fixa det själv. 

Jag är alltså singel och har ingen partner som jag måst ta i beaktande. Om jag varit i ett förhållande skulle jag inte avstå från sex. Då skulle jag ta min partners behov i beaktande. Jag tycker även att närheten som kommer med sex är viktigt i ett förhållande.
    Men som singel har jag bara mig själv att tänka på och då är det enklare för mig att sköta behovet ensam.

• Anonym (Kvinna36)
    New Dawn skrev 2019-12-03 11:33:42 följande:

Varför får du inte orgasm vid sex med någon annan? Varför är det osannolikt?

Jag vet inte varför men jag kommer nästan enbart i en viss ställning när jag slipper och spänna mina lår på ett visst sätt. Den här ställningen passar inte ihop med penetrerande sex. Det är inte heller en sexig ställning och det tar minst 15 till 20 min i den ställningen för mig att komma.

Mitt behov är bara jobbigt att få och passa ihop med en annan person. Jag har sökt upp om saken o tydligen är jag inte den enda kvinnan men det är inte vanligt.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?