Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-26 13:59:55 följande:
Jag skulle säga att en stor del av problemet mellan män och kvinnor och varför de tappar lusten till sina män är exakt vad du trycker på här. Att som du föreslår dra ner mängden ord och innehåll till ett minimum, en förenkling, en nedskalning av problematiken och en oförmåga att se nyanser och komplexitet. Helt fel väg att gå!
Hade fler män fungerat som Trz12 hade inte kvinnor tröttnat på sina män. Du visar exakt på hur simpla och ovilliga män är att ta till sig av problemet och utveckla sig själv...
Kanske har de allra flesta män en gräns och oförmåga att göra detta ungefär som att få en människa med ADHD att slutföra saker och koncentrera sig. Det är stört omöjligt om inte starka hjälpmedel tillförs.
Den kompromissen du talar om kanske även handlar om att den med minst förmåga måste steppa upp till en högre nivå istället för att kvinnan ska sänka sin flera flera steg neråt där allting simplifieras och blir ointressant. Människor behöver utmaningar för att växa och motiveras. Inte konstigt de tröttnar.
Du verkar så förblindad så du läser inte blueblues inlägg ordentligt. Jag citerar blueblue med texten;
Befinner man sig i en relation så handlar det mycket om uppoffringar från båda parter och kan man inte kompromissa så ska man inte vara där.
Man fokuserar inte direkt på vad som är fel utan hur man kan göra rätt så det passar för båda. Jag förstår om du har en negativ inställning om du alltid ska ha utgångspunkten att det är kvinnan som är den drabbade eller är den som måste sänka sig.
Ibland kanske kvinnan måste det, ibland inte, Ibland kanske mannen måste det, ibland inte, som sagt,
det handlar om att kompromissa, kan man inte det ska man nog överväga att vara utan partner.