Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
Är man lite smidig och inte helt efterbliven som mann så förstår man att det blir lättare och bättre för alla om man hjälps åt i hemmet. Att vissa stirrar sig blint på att ovilja är samma sak som obehov kan jag inte förstå. Om ni inte vill ha sex pga ett svin till man är en sak men om ni inte vill då det inte finns ett sug efter sex är något helt annat.
Snälla sluta att komma med inlägg där era män är svin för det bidrar inget till tråden.
Det handlar inte om dig det handlar om män på det stora hela och strukturer. Det är svinvanligt. Och bara för att du är ett särexempel där du (i alla fall tror?) dig göra lika mycket som din fru(?) så kan du inte tro att hela världen ser ut som för dig.
Vanligt är nog att kvinnor inte får behoven som kommer innan sex uppfyllda, vilket män får = kvinnor har inte samma sexlust, för äta, sova, duscha, få skita ifred och ha tid för sig själv osv. kommer före. Efter barn, jobb och städ som kommer först.
Förövrigt:
Tror även porr är något som förstör mycket kring synen på hur en sexakt ska se ut. Män är de som konsumerar mest porr = porren är ur en manlig synvinkel. Män växer upp med att sex ska se ut som porr sen de är små pojkar, vilket inte flickor gör på samma sätt (medveten om att det finns kvinnor som är porrkonsumenter, menar generellt sätt). Tänker att det blir en krock när dessa sedan möts. Speciellt eftersom kvinnor inte uppmuntras att utforska sin sexualitet på samma sätt själva heller. Tror det finns en skam där för många. Vore intressant att se hur sexet hos par skulle se ut om porr inte existerade och om kvinnor vore högre värderade i samhället och därmed hade större självförtroende.
Sen är vårt samhälle näst intill sexfixerat, att det är dåligt om man inte ligger och man ligger inte tillräckligt osv. Tror det finns en osynlig press på att kvantitet är viktigt. Man tror att alla andra par vill mer och ligger mer. Men jag skulle säga hellre kvalitet framför kvantitet, och jag tror många andra kvinnor funkar så också. Hellre en gång i månaden som man kan längta efter. Med långt "förspel" under flera veckor, än halvkassa ligg för ofta så man inte hinner längta. Tror kvinnor har en längre period av förspel som någon sa. Det kan vara veckor eller dagar, inte 3 min.
Något som jag nämnde förut som jag även tror bidrar är att en majoritet av svenska män är kassa på uppvaktning, romantik och att visa uppskattning. Precis som att jag tror att män biologiskt sätt har mer sexlust (testosteron, hallå, de är gjorda för att befrukta så många som möjligt) så kollar man på djur så sker oftast någon form av uppvaktning för att honan ska välja vilken hane hon vill para sig med.
Okej nu skrev jag jättemycket, men jag tycker det är ett intressant ämne!
Man gnäller inte alla män till kvinna som gnäller på män.
Kvinna gnäller jag det handlar inte om dig, det handlar om alla män och strukturer till man som gnäller inte alla män till kvinna som gnäller på män