Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-28 21:50:18 följande:
Håller med så det rungar!!!! Meningen med sex med en annan människa förutom närheten är väl herregud att man ska gå på upptäcktsfärd på varandras kroppar och göra det så skönt för varandra som man bara kan, däri ta sig intresset att ta reda på detaljerat och från många olika källor och praktik vad som får den andra människan att njuta maximalt och om vi nu har orgasm som möjlighet och slutgiltigt mål är det väl dit vi strävar, eller har jag helt missat nåt???
Förstår överhuvudtaget inte debatten om nån slags egenansvar. Kan inte nästa steg då bli att vi ligger bredvid varandra med varsin platta och kollar porr eller läser erotiska noveller medan vi onanerar tillsammans? Eller varför inte titta på sexiga kändisar var för sig tills vi skakar av välbehag...sen säga hej och tack för delad stund!!!
En man som inte kan få mig att komma eller inte har något intresse snarare och gör sitt yttersta är inte värd min tid eller energi. Förmodligen inte nån annan kvinnas heller.
Ett exempel - många kvinnor kommer ju inte av enbart penetrering, de behöver klitorisstimulans också. Många vill komma under själva samlaget och inte innan eller efter. Är det då självklart mannens uppgift att penetrera och Samtidigt smeka för att ge kvinnan orgasm? Varför?
Med egenansvar menar jag att man inte kan förvänta sig att andra parten ska fixa ens orgasmer, man kanske får
smeka själv under tiden, använda vibrator tillsammans etc.