Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.
    Googla orgasmglappet.

Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".
    Männen uppger att de får orgasm till 90%.
    Det är det här som är orgasmglappet.

Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
    Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam. 

Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.

• Anonym (.)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-24 14:22:42 följande:
    Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?
    Den i särklass mest utbredda teorin hos egocentrerade män som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
    De försöker försvara sin egoism med att kvinnan inte har lika stort behov.
    Slutsatsen blir att män i så fall har rätt att utnyttja kvinnors kroppar.
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-24 14:22:42 följande:
    Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?
    Exakt så. Och kvinnor har tillåtit det. 

• Anonym (.)
    Olivera skrev 2019-11-26 00:00:48 följande:
    Detta tror jag är extremt sant i längre relationer, tappad respekt och därmed primal känsla av otrygghet är det jag hör från alla mina jämnåriga tjejkompisar (30plus med barn)
    Denna generalisering är bara pinsam och bygger på fossilerade könsroller om mannen som jägare som tar för sig och kvinnan som byte som ger utan att få.

Idag borde de flesta känna till att det inte handlar om vilket kön man har utan att det är högst individuellt. Finns kvinnor som vill ha trygghet liksom män. Och samma sak tvärtom.

• Anonym (.)
    Anonym (Silverhätta) skrev 2019-11-26 10:37:27 följande:
    Killar på flashback som diskuterar kvinnors sexvanor är killar som hittar sina "fakta" bland trådar på incelforum och wikiincel, själva har de i princip noll erfarenhet av kontakt med kvinnor än mindre kvinnors sexvanor.
    Flashback är Sveriges största forum. Många av familjelivarna är också på just Flashback. 
    Du visar att du är precis lika oupplyst som de du pratar om.
    Ett gott råd: kasta inte sten i glashus.
  • Anonym (.)
    Anonym (Silverhätta) skrev 2019-11-26 13:14:41 följande:
    Är man på flashback så ser man ju att de högljuddaste som påstår saker om kvinnor och sexliv framfört samma åsikt om detta i sådär 10 år och fortfarande använder sig av "fakta" från incelforum och egna "studier" de gjort genom att studera dejtingappar . Det är dessutom ett par användare som lyckas bli avstängda efter någon vecka som dyker upp igen och igen år efter år som alltid påstår sig ha dejtat enorma mängder kvinnor och pratat med mängder av kvinnor som berättat om hur oerhört mycket sex de har med mängder av män
    Du pratar om undantag och gör dessa till generella regler. Naturligtvis finns de sådana som blir avstängda på Flashback men det är relativt få.
    Det säger mer om dig, vad du läser osv. Flashback är så otroligt mycket mer än sexforumet.
    Ska du säga något borde du istället ta familjelivs sexforum som exempel. Det stämmer bättre överens med dina påståenden. 
    Flashback överlag har en högre intellektuell standard jämfört med familjeliv och det avspeglar sig i diskussionerna, även sexforumet.
  • Anonym (.)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 15:12:54 följande:
    märker det på dina inlägg, som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst.
    Jaså? 
    Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera.

Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
  • Anonym (.)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 11:19:55 följande:
    "Jaså? "
    jepp.

www.femina.se/ann-soderlund-varfor-ar-det-kla.../

" target="_blank">

som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst face-with-tears-of-joy_1f602.png

"Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera."
    jepp

Flört
    En tidning och en Youtube.

Ja ja..

Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
  • Anonym (.)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 13:48:28 följande:
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
    Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar.
    Tack för att du berättar vilken typ av man du är. 
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?