Inlägg från: Anonym (Yo-Yo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yo-Yo)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-26 12:16:36 följande:

Jag lever i en sån relation.

Mina känslor för mannen är döda, likaså min attraktion. Jag lider inte av själva bristen på sex, däremot lider jag av hur relationen har utvecklat sig. Jag stannar för barnens skull, samt att jag innerst inne önskar att han kunde ta sig i kragen och styra upp sig själv.

Han klagar över bristen på sex, men inser inte att han är orsaken till att jag inte vill. Detta trots att jag har talat om det otaliga ggr. Det går inte in.

Han sitter framför datorn och spelar WOW all tid han inte sover eller jobbar. Allt man ser av honom är ryggtavlan, pratar man med honom så hör han inte pga hörlurar. Äter godis och pizza framöver datorn och duschar 2 ggr i veckan. Tar inte hand om sin kropp. Vad finns det att attraheras av? Han är som en tonårskille.

Har själv varit i samma situation för några årsen.

Fick höra? du vill ju bara umgås för att knulla? bla.

Jag blev sårad och la fram mina argument till varför jag heller umgås med polarna via datorn än henne och jag tror ett ljus gick upp för vår relation blev mycket bättre.

Hur kul är det att umgås med någon som sitter med sin tele hela tiden? Hur kul är det att varje lördagkväll bestämma att man ska kolla på film och så ser hon 15 min sen säger att hon vill sova.

Även vi män tröttnar till slut och hittar andra saker att göra när vi vet hur det slutar.

Jag sa att jag spenderar mycket hellre tid med henne än framför datorn så länge hon faktiskt är med mig den tiden istället för att messa med sina vänner för då är hon inte med mig anser jag.

Sen kan jag inte uttala mig om eran situation men det jag vill säga är att det kan finnas bakomliggande orsaker till att han inte är med dig istället för med polarna.
  • Anonym (Yo-Yo)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-06 13:56:04 följande:

:)

Exakt! Det som gör det extra splittrat är ju att man kan älska någon högt och vilja ha den människan i sitt liv. Det tar ju tid att bygga upp kärlek och en sån bestående vänskap, så om sexet inte fungerar vill man kanske ändå behålla alla de delarna och offrar hellre sexet, trots att man är plågsamt medveten om bristen.

Tror många lever så och kanske t om kommer till ro med känslan i en stillsam överenskommelse för att man värderar kärleken så högt. Man kanske först ifrågasätter detta om man råkar bli förälskad i någon annan där sexualiteten plötsligt vaknar och man måste välja?

Men varför blir det så här då?

Jag tror ändå att jag talar för en stor andel av oss män när jag säger att det är ni kvinnor som skapar ett hjärnspöke som inte finns och krånglar till det mer än vad det faktiskt är.

Har relationen nått en peak som sedan börjar dö av?

Eller har det med olika faser i livet att göra?

Eller är det bara så enkelt att vi män kan slappna av utan att behöva väga in en hel veckans dialoger?

För övrigt tror jag att problemet ofta bottnar i att man har sex för sällan, mer sex skapar ett helt annat sug för det.
  • Anonym (Yo-Yo)
    New Dawn skrev 2019-12-06 15:17:12 följande:

Jag tycker att din inställning till sex gör det väldigt, väldigt svårt. Just din oförståelse gör det väldigt komplicerat.(Enligt min syn på sex och faktorer som påverkar lust)

Om jag levde med en man som betraktade oförmåga att bli kåt som något "onödigt hjärnspöke" skulle min lust dala snabbt.

Hur ser du på män med erektionsproblem. Krånglar de också till det i onödan?

Om en man inte får stånd ser många det som ett fysiskt problem, men om en kvinnas kropp inte svarar är hon "krånglig"

Jag tror det sista, om att ha mer sex, kan slå väldigt fel för det kan bli exakt tvärtom om man har sex oftare än man egentligen vill.

Lust kan föda lust, det är sant, men sex behöver inte föda lust, för sex är inte per automatik lustfyllt om man inte är tillräckligt sugen och redo. Jag har haft sex utan att vara kåt och utan att fittan varit känslig och svullen. Sexet har då bara känts som lite nötning och i stället för att lusten ökat har den sjunkit av sådant sex.

Att bara öka frekvensen trots att lusten och kroppen inte svarar kan göra hjärnans koppling till sex blir negativ.

Nej absolut har man ett problem som uppstått i allmäntillståndet och i själva attraktionen till sin motpart så har jag all förståelse att det blir ett mer negativt moment än positivt.

Men som jag har tolkat det jag läst i tråden så framhävs iaf från din sida att själva sexet är mindre viktigt än själva känsla runtomkring som sedan leder/kan leda till ett sexuellt umgänge, dvs all möjlig typ att sexuell beröring/mötande.

Det jag hävdar (utan att veta) är att de flesta av oss män klarar av att ha några dispyter i veckan och gå vidare utan att det byggs upp en mur inombords.

För om jag läser mellan raderna så känns det som att någonstans startar ju en kedjereaktion hos många kvinnor där det går från 5ggr i veckan till 4,3,2 och sen så går det månader och vips så är relation död och man har blivit så kallade kompisar istället för älskare.

Jag klandrar absolut inte kvinnor som att detta är enbart ert fel då vi män absolut är en stor bidragande faktor men den stora skillnaden är att de flesta män klara av att bort se från att man mått lite dåligt och vi kanske har en större insikt i att vi duger som vi är. Det borde alla kvinnor också göra.

Sen ska man tala om jämställdhet så kan jag tycka att man som kvinna får ibland ställa upp på sin partner. Är man inte sugen eller kåt, men fan ge gubben en hand trall. Samma sak åt andra hållet givet! Man bör ju ställa upp för den andra parten och det finns massvis med sätt så inte gör den andra illa bara man är lite öppen för situationen.
  • Anonym (Yo-Yo)
    New Dawn skrev 2019-12-06 17:42:33 följande:

Man behöver varken har problem med allmäntillstånd eller attraktion för att få minskad sexlust.

Sexlivet måste ofta ändras efter flera år. Det måste anpassas. Man kan inte förvänta sig att det ska fungera på samma sätt som i början.

Jag tycker det är ganska vanligt att män bygger upp murar när något blir känsligt och jobbigt. Det finns många sätt att bygga murar på.

Ett sätt att bygga murar är att förneka problem. Många jag debatterat med vill inte se någon orsak till dåligt sexliv. Nästan INGEN tror att de kan påverka något och väldigt många vill hitta förklaringar som de inte kan påverka....Som tex "sådana är kvinnor"

Just att tänka att kvinnan är krånglig är en mur för mig.

Här på familjeliv läser jag ofta att män slutar ta initiativ pga att hon tar för lite initiativ och han blir osäker. Jag tror inte alls att män män som inte får sex tror att de duger ändå. Tvärtom tror jag män påverkas mer av det eftersom att kvinnor har lättare att få sex generellt.

Jag håller med om att det borde vara lättare att ge njutning. Det skulle nog lätta upp det lite, men jag tror orsaken till att man inte gör det är att man påverkas negativt av att man själv inte blivit kåt och att det känns obekvämt.

Varför tror du att det inte är så vanligt att man ger ensidig njutning?

Jag vet många män som inte trivs med upplägget heller för de vill se kåthet från sin partner och nöjer sig inte med en handtrall.

Jag tror man är fel ute om man tänker att sex ska vara jämställt på det sättet att man "bör"ställa upp. Det blir nästan motsatt jämställdhet.

Jag tror att både män och kvinnor måste bli bättre på att möta varandra med förståelse för att man fungerar olika. Inget är bättre eller sämre.

Men om det egentligen inte finns något problem utan att det är du som tror att det finns ett problem så skapar du dig ju ett problem och då är det ju enbart du själv som försatt dig i situationen, sen är det ju inte enbart dig själv som du satt spärrar för, för det är ju även din partner som blir lidande då något förändras från ett normalläge.

Jag säger inte att endast kvinnor lider av detta men en sak är jag säker på å det är att kvinnor har i största allmänhet mer problem med grubbel och saker som gror i skallen än män.

Jag tycker det är tänkvärt från båda könens sida att man bör också vara medveten om att på andra sidan sängen ligger någon som inte heller kanske mår så bra pga situationen som uppstår.

Gör man sitt bästa för sin partners välbefinnande så kommer man antagligen må bästa själv i slutänden
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?