Inlägg från: Anonym (Mig mekar man inte med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mig mekar man inte med)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (Fiona) skrev 2019-11-25 14:42:17 följande:

För att få män vet hur man tillfredsställer en kvinna. Det är inte in och ut som är skönt utan den kvinnliga sexualiteten är betydligt mer invecklad än så. Få män lever upp till det måttet.

Det där får stå för dig. Finns ingen bruksanvisning som funkar på alla kvinnor. Vi är inga bilar, vi är individer. 

Jag hatar män som påstår att de vet hur man  tillfredsställer en kvinna. Det får mig att känna mig som ett objekt, någon bil  de vill visa att de minsann vet hur de ska meka med och dessutom känner jag mig då enbart som en bil bland massa andra bilar, som om han lika  gärna kunde meka med vilken bil som helst som inte var för gammal och rostig.

Vissa blir lättast tillfredsställda med hjälp av händer och fingrar, några av munnen, några av att gnugga sig, några av kombinationen samlag och gnuggande och en del, som jag själv blir faktiskt  om vi är tillräckligt kåta tillfredsställda enbart av samlag. 

Jag är inte ett dugg intresserad av män som påstår att de "älskar att tillfredsställa en kvinna", jag blir intresserad av män som är intresserade av att utforska hur just han och jag bäst gör varandra först sjukt upphetsade och sedan tillfredsställda.

Jag har för övrigt alltid haft minst lika stor sexlust som mina partners, så länge vi varit särbos.  Då påverkas inte min sexlust av en massa andra saker i relationen på samma sätt.

I samborelationer har jag däremot alltid haft mindre lust än killarna. Min sexlust påverkas då av tjafs, bråk och irritation om och över helt andra saker som inte har med sex att göra.

När jag var ung hade jag en del  korta semesterromanser, festivaläventyr och liknande där inga riktigt djupa känslor var inblandade men  sexlusten var ändå stark och sexet var ändå fantastiskt så jag kan i vissa situationer absolut  separera sex och känslor.

Men i en samborelation är jag totalt oförmögen att separera sex och känslor, då påverkas min sexlust av irritationsmoment och konflikter som gäller helt andra saker i relationen.
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-25 16:02:09 följande:
    Vilket dravel, ursäkta.
    Anonym (Bill) skrev 2019-11-25 15:53:30 följande:

Jag tror det fanns väldigt många människor förr som faktiskt inte kunde leva ut sitt sexliv som man kan idag. 

Numera är det mycket lättare när det gäller sex. Vi har bra preventivmedel, potenspiller och vi är upplysta. Och vi har fler tillfällen eftersom vi inte är så trångbodda. Och vi har bättre hygien.

Jag tror inte alls på teorierna om att vi skulle ha fler som lider av sexlöshet än förr. Jag tror det är precis tvärtom. Förr var det många som mådde illa av att inte få sex, men det var inget man pratade om. 

Sen är det nog ett faktum att kvinnor inte riktigt har samma behov av sex som män (generellt sett, finns många undantag). En ung man måste ju typ "tömma sig" ganska regelbundet, det är en ren fysisk reaktion. Och den fysiskt påträngande kraften som driver vissa män att gå för långt tror jag få kvinnor upplever. Män har en annan mer djurisk drivkraft efter en kvinnokropp. Många kvinnor har nöje av sex, men det är inget "måste" som hos en man. 

Jag menade att det sista stycket var dravel. I alla stora undersökningar man har gjort om mäns och kvinnors sexlust så har resultaten visat att det diffar mer mellan individer än mellan kön. Dvs att sexlusten är lika mellan män och kvinnor men den ser olika ut. Män föredrar tex tillfälligt sex i högre utsträckning än kvinnor, de onanerar också oftare. Vi kvinnor är hormonella varelser som kan bli kåta som jävulen en vecka i månaden och få män kan klå den sexlusten som kommer då, den är biologisk. Vi kvinnor kan också få hur många orgasmer som helst i följd, och ha sex hur länge som helst, hela dagar i sträck utan att bli trötta eller slakna. Män är mer jämna i sin sexlust varje vecka tack vare hormonet testosteron. Män och kvinnor peakar sexuellt i helt olika skeden av livet. Kvinnor behöver rent biologiskt ha sex med många män för att få den bästa genetiska avkomman. Etc.
    Jag har också läst att det egentligen bara är när det gäller mer  tillfälligt sex som det är stora generella skillnader mellan mäns och kvinnors sexlust och att skillnaden är mycket mindre i förhållanden.
    Tråkigt nog hör jag till de kvinnor som verkar funka lite tvärtom, som jag skrivit i ett tidigare inlägg har jag alltid haft minst lika hög sexlust som killar i särborelationer, semesterromanser o.s.v

Men i en samborelation påverkas min sexlust alltid och kraftigt av konflikter och irritationsmoment, sådana irritationsmoment och konflikter som helt enkelt inte uppstår när man inte bor ihop. :(

Anonym (Janna) skrev 2019-11-25 16:02:09 följande:
    Vilket dravel, ursäkta.
    Anonym (Bill) skrev 2019-11-25 15:53:30 följande:

Jag tror det fanns väldigt många människor förr som faktiskt inte kunde leva ut sitt sexliv som man kan idag. 

Numera är det mycket lättare när det gäller sex. Vi har bra preventivmedel, potenspiller och vi är upplysta. Och vi har fler tillfällen eftersom vi inte är så trångbodda. Och vi har bättre hygien.

Jag tror inte alls på teorierna om att vi skulle ha fler som lider av sexlöshet än förr. Jag tror det är precis tvärtom. Förr var det många som mådde illa av att inte få sex, men det var inget man pratade om. 

Sen är det nog ett faktum att kvinnor inte riktigt har samma behov av sex som män (generellt sett, finns många undantag). En ung man måste ju typ "tömma sig" ganska regelbundet, det är en ren fysisk reaktion. Och den fysiskt påträngande kraften som driver vissa män att gå för långt tror jag få kvinnor upplever. Män har en annan mer djurisk drivkraft efter en kvinnokropp. Många kvinnor har nöje av sex, men det är inget "måste" som hos en man. 

Jag menade att det sista stycket var dravel. I alla stora undersökningar man har gjort om mäns och kvinnors sexlust så har resultaten visat att det diffar mer mellan individer än mellan kön. Dvs att sexlusten är lika mellan män och kvinnor men den ser olika ut. Män föredrar tex tillfälligt sex i högre utsträckning än kvinnor, de onanerar också oftare. Vi kvinnor är hormonella varelser som kan bli kåta som jävulen en vecka i månaden och få män kan klå den sexlusten som kommer då, den är biologisk. Vi kvinnor kan också få hur många orgasmer som helst i följd, och ha sex hur länge som helst, hela dagar i sträck utan att bli trötta eller slakna. Män är mer jämna i sin sexlust varje vecka tack vare hormonet testosteron. Män och kvinnor peakar sexuellt i helt olika skeden av livet. Kvinnor behöver rent biologiskt ha sex med många män för att få den bästa genetiska avkomman. Etc.
    Jag har också läst att det egentligen bara är när det gäller mer  tillfälligt sex som det är stora generella skillnader mellan mäns och kvinnors sexlust och att skillnaden är mycket mindre i förhållanden.
    Tråkigt nog hör jag till de kvinnor som verkar funka lite tvärtom, som jag skrivit i ett tidigare inlägg har jag alltid haft minst lika hög sexlust som killar i särborelationer, semesterromanser o.s.v

Men i en samborelation påverkas min sexlust alltid och kraftigt av konflikter och irritationsmoment, sådana irritationsmoment och konflikter som helt enkelt inte uppstår när man inte bor ihop. :(

Anonym (.) skrev 2019-11-25 23:52:04 följande:

Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.
    Googla orgasmglappet.

Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".
    Männen uppger att de får orgasm till 90%.
    Det är det här som är orgasmglappet.

Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
    Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam. 

Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.

Själv skiter jag fullständigt i om jag så skulle få tre orgasmer på en timme, har mannen varit tjurig och otrevlig  hela dagen skurar jag hellre köksgolvet med tandborste än har sex.

Män verkar ju för fan inte fatta att sexet och lusten  påverkas av hur andra saker i förhållandet är . Många verkar till och med inbilla sig att sex är ett bra sätt att avsluta ett gräl och bli sams igen, bara de anstränger sig tillräckligt mycket under sexet.
    Hell No. Det kanske finns kvinnor det funkar så för, men jag tror att vi som det verkligen inte funkar så för är fler. 

Att bara tjata om orgasmer och att män ska dyrka och tillbe kvinnors fittor mer hjälper inte ett dugg om problemet är att lusten inte finns för att det är problem med andra saker i förhållandet.
    blueblue skrev 2019-11-26 06:30:50 följande:
    Jag håller med om detta.

Finns inte lusten så är det något i relationen som inte står rätt till och i detta läget är ju frågan om vad som inte står rätt till efter som det sexuella behovet försvinner.

I min ungdom blev jag själv bedragen och det gick inte att lösa hur jag än ville och vi försökte under flera månader. Det var som att knäppa på fingrarna med mig. Ena dagen kåt som ett djur och nästa totalt ointresserad.

Där visste vi var problemet var och då avslutade jag relationen.

Men jag slutade ju ändå inte att ta på mig själv under den tiden och jag önskade att jag kunde glömma så vi kunde ha en sexuell relation igen då den var riktigt bra fram till otroheten.
    Otrohet kan vara just en sådan sak som tar död på sexlusten  till partnern trots att sexet med denne rent tekniskt är bra. Lever man ihop funkar det som sagt inte att bara zooma in på sexet i sig och tro att det måste vara just det som är felet om inte lusten finns .
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?