Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Borde väl vara tvärtom, att kvinnor har mer sex idag på grund av bra preventivmedel och en öppen syn på kvinnors sexualitet? Ja, vissa slutshame:ar fortfarande men vem fan bryr sig om såna?

• Anonym (Ö)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 12:55:55 följande:

Kvinnor överlag har nog aldrig varit intresserade av "sex" för sexets skull utanför relationer. När kvinnor ligger runt en period, kan det vara av nyfikenhet som väldigt unga, som ofta sker, eller mellan relationer, men i de allra flesta fall är de kärleken och känslorna de är ute efter. Sex är oerhört ointressant för kvinnor utan starka känslor i de flesta fall. Undantagsvis i sexmissbruk och sådana är lätta att hamna i om det är bekräftelsebehov som styr handlingarna. De kvinnor jag ser som gillar sex utan känslor och har upprepade kk-relationer, fungerar väldigt mycket som män och ägnar sig ofta åt ganska extrema typer av sex, swinger, BDSM, gruppsex, bisex osv. Det blir fetischen som styr och då är känslor sekundärt. De allra flesta fungerar dock inte så utan är känslostyrda och kvinnors sexualitet är ju även väldigt hormonstyrd och komplicerad på andra sätt av naturliga skäl.

Att vi sen kan bli gravida, våldtagna, smittade, slutshameade osv är ytterligare faktorer för lätt kunna att avstå. Sex med män är farligt för oss kvinnor.  Jag tänker alltid på det och har alltid gjort inför varje ny man jag står inför valet med.

Oj... Källa på det..? Jag är kvinna och har snackat sex med några hundra kvinnor i mitt liv och har inte alls upplevt att de är okej att inte ha sex när de är singlar. Och här snackar vi inte BDSM och annat utan vanliga hederliga knull.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 14:42:19 följande:

Men hur många av dem har varit nöjda med enbart sex och inte velat mer känslomässigt. Har enbart träffat ett par kvinnor i hela mitt liv som haft en så manlig sexualitet och sagt sig inte få känslor. Tror inte alls på din berättelse.

Så kvinnor vill inte ha KK och ONS menar du? Har aldrig hört en kvinna påstå att hon inte skulle kunna träffa en man bara för sex. Till och med min farmor träffade karlar lite hit och dit när hon var yngre. Hon är född på 20-talet.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?