Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
För att få män vet hur man tillfredsställer en kvinna. Det är inte in och ut som är skönt utan den kvinnliga sexualiteten är betydligt mer invecklad än så. Få män lever upp till det måttet.
Jag hatar män som påstår att de vet hur man tillfredsställer en kvinna. Det får mig att känna mig som ett objekt, någon bil de vill visa att de minsann vet hur de ska meka med och dessutom känner jag mig då enbart som en bil bland massa andra bilar, som om han lika gärna kunde meka med vilken bil som helst som inte var för gammal och rostig.
Vissa blir lättast tillfredsställda med hjälp av händer och fingrar, några av munnen, några av att gnugga sig, några av kombinationen samlag och gnuggande och en del, som jag själv blir faktiskt om vi är tillräckligt kåta tillfredsställda enbart av samlag.
Jag är inte ett dugg intresserad av män som påstår att de "älskar att tillfredsställa en kvinna", jag blir intresserad av män som är intresserade av att utforska hur just han och jag bäst gör varandra först sjukt upphetsade och sedan tillfredsställda.
Jag har för övrigt alltid haft minst lika stor sexlust som mina partners, så länge vi varit särbos. Då påverkas inte min sexlust av en massa andra saker i relationen på samma sätt.
I samborelationer har jag däremot alltid haft mindre lust än killarna. Min sexlust påverkas då av tjafs, bråk och irritation om och över helt andra saker som inte har med sex att göra.
När jag var ung hade jag en del korta semesterromanser, festivaläventyr och liknande där inga riktigt djupa känslor var inblandade men sexlusten var ändå stark och sexet var ändå fantastiskt så jag kan i vissa situationer absolut separera sex och känslor.
Men i en samborelation är jag totalt oförmögen att separera sex och känslor, då påverkas min sexlust av irritationsmoment och konflikter som gäller helt andra saker i relationen.