• Mandel

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Kan bara svara för min egen del och som jag talade om för x-maken:

Lite svårt att ha sex med någon som man är fly förbannad på. Då tar jag hellre vilken gubbe som helst på gatan för den är jag ju i alla fall inte arg på...

Kan inte påstå att jag skulle ha lägre sexdrift än en man, men att jag påverkas mer av allmäntillståndet kanske. 
    När jag ska fixa allt som rör hem, familj, barn osv och sedan ha sex så känner jag mig bara utnyttjad och billig. När det inte finns någon omtanke eller tid för att ge mig uppmärksamhet annars. Då blir det inget sex...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    blueblue skrev 2019-11-25 11:00:47 följande:
    Men det du säger är ju inte relevant i tråden. Att leva i en dålig relation och inte vilja ha sex är inte samma sak som att inte ha behovet.
    Fast jag tror att det är kommunikationsproblem som är den största orsaken till att kvinnor inte vill ha sex. Olika prioriteringar. 
  • Mandel
    blueblue skrev 2019-11-25 12:09:09 följande:
    Men återigen så handlar det inte om ovilja utan ett icke behov.

Man hör många som säger att ?jag har inget behov? och då funderar man ju hur de tänker att deras partner ska tolka detta?

Kanske ska prova samma sak när det kommer till städning eller bäddning av sängar, jag sover lika bra i en obäddad säng så varför ska jag bädda?

Vore intressant å se hur reaktionen blir.
    Jag tror fortfarande att när oviljan tar över så blir det ett icke behov.
    För min del så vill jag ha mer sex ju mer sex jag har.
    Slutar jag ha sex så känner jag heller inget behov av det.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?