Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

LVU efter rättegång - vad händer?

Anonym (Har haft SoL-placerad ungdom) skrev 2019-12-07 14:39:44 följande:

Håller med.

Vi fick en av våra soctanter utbytt, det var inget större problem.

Nu är jag jäkligt bra på att tala för min sak,  men det hade gått även om bara advokaten talat.

Största anledningen till bytet var att soctanten var helt frånvarande, en fd narkoman som bytt bana från att knarka till att "hjälpa" andra. Hennes hjälp var mer en stjälp. När hon bytts ut förvandlades alla möten från en pina till rätt så uthärdligt. En soctant borde alltid vara sympatisk och medkännande, inte dömande som många tyvärr är.

En bra handläggare, enligt mig, är en person som både ska se till barnens bästa men samtidigt vara en stöttning och ge familjen hjälp, så att man en vacker dag kan återförenas med sina barn och der finns gått om handläggare där ute som bara jävlas med folk också. Det har jag varit med om förut också :/
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Rej) skrev 2019-12-07 14:51:39 följande:

Har inte du fem barn hemma hos dig TS? Varav tre barn ska flytta till nya hem akut på måndag? Och ändå hinner du sitta i flera timmar på helgen och skriva i en tråd på familjeliv? Väldigt konstigt prioriterat, varför är du inte med dina barn för?

Lägg ner på en gång, för det första så flyttar inte barnen akut på måndag, utan då ska vi enbart på hembesök hos familjehemmen, på tisdag så inskolas barnen i hemmen emellan 09:00-17:00 och på onsdag så följer vi med barnen när dom ska flytta! Att du ens har mage och säga att jag prioriterar denna tråd före barnen, så tar du enormt fel! Enbart för att jag skriver här eller kollar tråden ibland, så behöver det inte betyda att jag inte prioriterar mina barn! Väldigt känsokallt och onödigt att skriva sådär emot en förälder som endast söker stöd i detta! Tänker ignorera dina inlägg här i fortsättningen!
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (H) skrev 2019-12-07 15:16:55 följande:

Fy så sorgligt att läsa. Jag vill bara säga att jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för er alla. Hoppas att ni alla för den hjälp och det stöd ni behöver.

Tack för omtanken! <3 det gör det säkert
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Rej) skrev 2019-12-07 15:19:28 följande:

Jag är knappast känslokall, jag undrar uppriktigt hur man prioriterar när man har fem små barn hemma men ändå hinner sitta i timmar och skriva in en tråd på Internet mitt på dagen på helgen? Du sitter hellre och söker tröst av främlingar på Internet än att prioritera tid med dina barn som snart inte får bo med dig längre. Än är det någon som verkar känslokall så är det du.

Tyck exakt vad du vill men jag prioriterar barnen före mig själv ALLA DAGAR I VECKAN!
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-12-07 15:43:57 följande:

Tänk på att advokaten får betalt per timme. Att han vill att ni ska överklaga innebär mer jobb och mer pengar för honom.

Okej ja svårt att veta om det är pga det hon vill överklaga eller om hon faktislt ser att vi kan göra det
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-12-07 16:01:08 följande:

Följ din magkänsla. Jag tycker du resonerar helt rätt. Jag som vet hur man tänker innifrån vet att om du börjar krångla med handläggarbyte, överklagningar och annat som folk ger råd om så kommer du tveklöst att betraktas som någon som inte har insikt om er problematik och någon vars samtycke till vård aldrig kan vara tillförlitligt. Samarbeta samarbeta samarbeta...

Jo vi följer nu planen inför flytten och sen tänker vi prata med socialen om ändringarna vi behöver göra osv
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Har haft SoL-placerad ungdom) skrev 2019-12-07 18:48:15 följande:

Advokaten klarar sig nog ändå. Sluta låtsas att du jobbar på soc nu, dina råd är bäst i papperskorgen.Att "krångla med handläggarbyte" är inget problem. Inte att överklaga heller.

Kan du inte bara sluta???

Jag har bytt handläggare, jag har vunnit i domstol över soc trots det.

LÄGG NER NU!

Det är varken rätt eller fel att t ex byta handläggare eller överklaga i domstol, utan alla föräldrar känner väl själva om man t ex inte trivs med handläggaren eller att man behöver överklaga. Jag själv kommer nog varken att göra något av dom sakerna, utan just nu är det full fokus på barnen
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-12-07 19:51:54 följande:

Jättetragiskt att se människor i tråden som är förblindade av sitt eget sochat, sitta och ge TS superdåliga råd som kommer att förvärra hennes utgångsläge avsevärt. Låtsas att de bryr sig om TS och hennes barn fast deras agenda endast är deras egna krig med socialtjänsten.

Turligt nog verkar TS fatta läget.

Ja jag känner då ingen anledning till att hålla på och byta handläggare, enbart för att en av våra handläggare råkar vara 23 år och har jobbat inom yrket sen i januari + att hon är lite hårdare än den andra handläggaren. Sen så känner jag just nu att det inte är värt att överklaga, utan nu tä ker vi se till att barnen får en trygg flytt in till deras nya hem och sen ändra på det som vi vehöver ändra på osv
  • Anonym (Anonym1)

Men alltså snälla ni, kan man inte få slippa allt bråk och tjafs på denna tråden? Jag väljer väl själv vad vi vill göra kring överklagan osv

• Anonym (Anonym1)
    Anonym (Har haft SoL-placerad ungdom) skrev 2019-12-07 20:39:23 följande:

Klart att ni väljer själva, men du har faktiskt bett om råd.

Jag är inte här för att bråka med dig.

Vad jag sett har ingen annan med erfarenhet av detta kommenterat i tråden.

Och jag ska verkligen försöka att ignorera "Soc" och hennes dumheter.

Ja jag bad om råd i tråden men känns ju mer som att folk ska tvinga mig att välja och om jag inte gör så, så tänker jag inte på barnens bästa osv
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?