Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

LVU efter rättegång - vad händer?

Anonym skrev 2019-11-29 21:15:59 följande:

Här blir man lite kluven.

Antingen är du sockärring och visar din vardagliga arroganta soc-stil, eller så är du en hittepå-sockäring som saknar kunskap och därför väljer att spy lite galla.

Så vilket är det?

Håller helt med att något är oerhört skumt med denna så kallade soctant
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 21:55:56 följande:

Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha..

Och vi är intresserade av att höra en påhittad "socsekreterare" men en 15 åring attityd men noll känsla för människor
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 21:57:49 följande:

Och vi är intresserade av att höra en påhittad "socsekreterare" men en 15 åring attityd men noll känsla för människor

Inte intresserade*
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 22:04:21 följande:

Helt valfritt att läsa det jag skriver.

Väldigt moget av nån som ska jobba inom socialen? Aja, är inte intresserad av vad du skriver tills dess att du kan bevisa att du är en socsekreterare. Ignorerar dig!! ;)
  • Anonym (Anonym1)
    Annita skrev 2019-11-29 22:44:08 följande:

Snälla kapa inte tråden med ännu ett sånt här bråk ("jobbar du eller jobbar du inte på soc")... jag undrar fortfarande hur det är möjligt att soc vill ha LVU i TS' fall.

Det har jag svarat på ett antal gånger i denna tråd ;)
  • Anonym (Anonym1)
    LoveRain skrev 2019-11-29 22:52:44 följande:

Vore bra med en sammanfattning.

Vore intressant att veta vilka omsorgsbrister soc anser att ni har.

Okej:/
  • Anonym (Anonym1)

Alltså förlåt, men nu räcker det alltså! Kan ni inte bara sluta att tjafsa angående om vem som är vem, vem som jobbar med vad, redovisningar osv!

Jag startade inte denna tråd för att människor ska bråka och trycka ner varandra, utan jag ville endast ha hjälp och stöd kring LVU då vi inte kan något om det och detta är en jätte jobbig situation för vilken förälder som helst, så snälla visa respekt för mig och även för andra i tråden!

• Anonym (Anonym1)

Hallelujla, det blev genast knäpp tyst! Hoppas att ni kan föra er som folk och faktiskt stötta mig i detta då jag vill veta allt om just LVU. Detta är en jobbig situation för mig och jag ville bara få kontakt med folk som t ex varit med upp detta själva eller dom som verkligen har erfarenhet om detta!

• Anonym (Anonym1)

Om rätten nu väljer LVU (besluten kommer 6 december) så kommer ju barnen att få flytta snarast enligt socialen, men hur fungerar ett LVU när man väl har fått det på barnen? Hur skiljer sig SoL ifrån LVU?

• Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-12-01 00:00:46 följande:

Insatsen kan vara densamma men utförs frivilligt via SoL, men med tvång vid LVU. Vid SoL kan ni närsomhelst avbryta insatsen och ta hem barnen, det kan ni inte vid Lvu. Vid LVU kan man även besluta om umgängesbegränsningar. Dvs bestämma hur och var och vilken typ av kontakt ni får ha med barnen. Beslutet ska övervägas var 6.e månad, men kan löpa på hur länge som helst.

Jo jag vet ju att man kan starta en utredning om man vill ha hem barnen osv. Okej, men har man då förlorat barnen helt och hållet? Kommer dom då inte hem igen eller handlar beslutet var 6:e vecka om man ska få tillbaka dom eller inte?
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?