LoveRain skrev 2019-11-28 23:03:21 följande:
Vad sorgligt att läsa om att du blivit misshandlad under uppväxten och att din familj inte bryr sig om dig! Inte så konstigt att du har vissa problem med det känslomässiga. Blir ledsen när jag tänker på att det kanske var du som hade behövt insatser via soc som liten, kanske en kärleksfull stödfamilj. Hoppas verkligen att du kan få det stöd du behöver du för att bearbeta din barndom.
Hoppas att du och din partner är öppna för att ta emot den hjälp och stöd som finns att få. Tyvärr är det oroande att du skriver en hel del negativt om socialtjänsten och är väldigt positiv till postare i tråden som skriver negativt om soc. Det är inte en jättebra grundinställning när ens barn är föremål för insatser från soc. Socialtjänsten gör mycket bra också, tänk på att på forum på nätet är det oftast de som är missnöjda som postar absolut mest eftersom de som det gick bra för inte har samma behov av att diskutera sina upplevelser.
Hoppas domstolen tar det beslut som är det bästa för era barn!
Min skola anmälde min mamma när jag var runt 15-16 år och jag flyttade till ett fosterhem en bit utanför stan. Där trivdes jag ganska bra men hade även en kontaktfamilj som jag fick komma till varannan helg. Efter 3-4 månader så fick jag flytta hem igen men misshandeln fortsatte och jag bad socialen och polisen om att få flytta och min fosterfamilj var villiga att låta mig bo där och när jag fyllde 18 år så fick jag en lägenhet.
Jo jag har varit med om väldigt mycket i mitt liv som förstörd mycket av mig men har även förträngt en del men resten kan jag aldrig glömma. Därför jag har svårt att öppna upp mig för människor men även att nå ut känslomässigt till mina barn och det är något jag själv vet är ett problem och jag har själv sökt hjälp för det också.
Vi har varit villiga och positiva till att ta hjälp av socialen enda från början av denna utredning. Vi har alltid tagit emot hjälp, vi så ja till utredningshemmet och var där i 8 veckor, tog emot hjälp av dom och ändrade oss mycket och tog även hem det när vi fick komma hem därifrån. Sen var vi även 100% villiga att barnen skulle få flytta till ett fosterhem (SoL) men var oense om just placeringen inom nätverket då det ej är tryggt för barnen.
Jag har både bra och dåliga sidor av socialtjänsten men oftast mer åt det dåliga tyvärr. Jo vi hoppas också på en bra dom men advokaten tycker att vi har goda chanser i målet och att vi har gjort bra intryck av händelsen i rätten igår