LVU efter rättegång - vad händer?
Nu är min sambo påväg hem igen och han tyckte att det gick bra men någon vidare info har jag inte i nuläget
Nu är min sambo påväg hem igen och han tyckte att det gick bra men någon vidare info har jag inte i nuläget
Sambon berättade att beslutet kommer den 6 december, alltså nästa fredag. Inväntar att få svar ifrån advokaten så jag kan vi veta hur rättegången gått osv men hon har inte ringt ännu.
Jag vill tacka er alla som stödjer mig/oss i detta, till er som har berättat mycket kring LVU och jag är oerhört tacksam att ni funnits här och hjälpt oss så gott ni kan.
Ni får väldigt gärna fortsätta att göra det, fråga frågor osv
Enligt min sambo så ville socialen, socialens advokat och barnens advokat LVU medans min och sambos advokater vill SoL. Domstolens beslut kommer den 6 december. Socialen har hittat ett hem inom den stad vi bor i. 1 hem åt vår dotter och ett hem för pojkarna och det nära varann i samma område.
Vad tänker ni kring detta? Vad tänker ni som är jurister, socsekreterare osv kring detta?
Väldigt mycket hänger på vad som skrivits i underlagen, varför yrkar soc på LVU? Vad ser de för nackdelar med SoL? Vad ser barnens advokat för fördel med SoL framför LVU. Läs all dokumentation.
Att det är i samma stad som ni bor har ofta en fördel att skola/dagis mm inte behöver bytas och viss kontakt kan upprätthållas.
.
Väldigt mycket hänger på vad som skrivits i underlagen, varför yrkar soc på LVU? Vad ser de för nackdelar med SoL? Vad ser barnens advokat för fördel med SoL framför LVU. Läs all dokumentation.
Att det är i samma stad som ni bor har ofta en fördel att skola/dagis mm inte behöver bytas och viss kontakt kan upprätthållas.
.
Finns det någon möjlighet att ni och soc kan komma överens om en bra placering?
Så ni skulle gå med på en placering i de två hemmen som soc föreslagit?
Och soc ville ändå ha LVU? Varför?
"några brister i omsorgen"
pga detta?
Anledning att jag frågar är att om föräldrarna samtycker till en placering så räcker det med SoL om det inte finns något annat som kan anses vara dumt för barnen.
Prata med din advokat och man. Läs dokumentationen