Inlägg från: Anonym (Rej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rej)

LVU efter rättegång - vad händer?

Anonym (Anonym1) skrev 2019-12-07 14:46:04 följande:

En bra handläggare, enligt mig, är en person som både ska se till barnens bästa men samtidigt vara en stöttning och ge familjen hjälp, så att man en vacker dag kan återförenas med sina barn och der finns gått om handläggare där ute som bara jävlas med folk också. Det har jag varit med om förut också :/

Har inte du fem barn hemma hos dig TS? Varav tre barn ska flytta till nya hem akut på måndag? Och ändå hinner du sitta i flera timmar på helgen och skriva i en tråd på familjeliv? Väldigt konstigt prioriterat, varför är du inte med dina barn för?
  • Anonym (Rej)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-12-07 14:56:11 följande:

Lägg ner på en gång, för det första så flyttar inte barnen akut på måndag, utan då ska vi enbart på hembesök hos familjehemmen, på tisdag så inskolas barnen i hemmen emellan 09:00-17:00 och på onsdag så följer vi med barnen när dom ska flytta! Att du ens har mage och säga att jag prioriterar denna tråd före barnen, så tar du enormt fel! Enbart för att jag skriver här eller kollar tråden ibland, så behöver det inte betyda att jag inte prioriterar mina barn! Väldigt känsokallt och onödigt att skriva sådär emot en förälder som endast söker stöd i detta! Tänker ignorera dina inlägg här i fortsättningen!

Jag är knappast känslokall, jag undrar uppriktigt hur man prioriterar när man har fem små barn hemma men ändå hinner sitta i timmar och skriva in en tråd på Internet mitt på dagen på helgen? Du sitter hellre och söker tröst av främlingar på Internet än att prioritera tid med dina barn som snart inte får bo med dig längre. Än är det någon som verkar känslokall så är det du.
  • Anonym (Rej)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-12-07 15:21:19 följande:

Tyck exakt vad du vill men jag prioriterar barnen före mig själv ALLA DAGAR I VECKAN!

Sluta skrik. Det var en uppriktig undran hur man hinner sitta på familjeliv flera timmar när man har fem små barn hemma. I min värld innebär helgen att man umgås som familj genom att göra aktiviteter tillsammans såsom att vara ute i naturen, göra utflykter, leka, spela spel, städa, åka och handla, se film eller laga mat. Men dina fem små barn kanske är duktiga på att sysselsätta sig själva och inte behöver så mycket tillsyn?
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?