Anonym (jur) skrev 2019-11-25 20:27:03 följande:
Det är den verkligheten som socialtjänstcheferna har i sin verksamhet, men du har säkert bättre insyn i den verksamheten så kom gärna med dina teorier och vad som du har byggt dessa på
Du verkar tro att du argumenterar, medan du i verkligheten mest avleder och avviker från den fråga som ställts och svarar på något helt annat alt. Lägger tillbaka det på oss att hitta bevis för dina påståenden.
Jag har inte sagt att din statistik är fel, för det vet jag ingenting om, men jag påstår att slutsatserna du drar av den är mycket bristfällig. Om du nu är på något sätt verksam inom juridiken så som ditt nick vill låta påskina så bör du ha läst såpass mycket statistik att du förstår mig när jag säger att populationen 'barn hos socialtjänsten' är en vinklad grupp. De är redan som population en riskgrupp för dålig skolgång, psykisk ohälsa och liknande riskfaktorer. Korrelanten till risken är dock troligast inte socialtjänsten utan anledningen till att socialtjänsten blev inblandad från första början.
Barn som har en bristande hemmiljö eller rentav vanvårdas är extremt utsatta gällande de risker jag listade ovan. Eftersom det är oetiskt att bedriva sådan forskning går det inte att göra experimentgrupper. Men om vi täbker oss barn som hamnar hos socialtjänsten som experimentgrupper och de barn som kvarblir i en dysfunktionell hemmiljö som kontrollgruppen, så känns det intuitivt som att barnen som utgör 'kontrollgrupp' är minst lika troliga att få dåliga utkomster som experimentgruppen. Det gör i så fall socialtjänsten till en nollkorrelant.